اخبار داغ

با جمعیت قریب به 2هزار راس اسب؛

بزرگترین شهرک اسب ایران در میبد احداث می شود/فعالیت 12 واحد صنعتی پرورش اسب در میبد

بزرگترین شهرک اسب ایران در میبد احداث می شود/فعالیت 12 واحد صنعتی پرورش اسب در میبد
معاون جهاد کشاورزی میبد از احداث بزرگترین شهرک اسب ایران در میبد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  میبد خبر، علیرضا رفیعی‌پور رییس سازمان دامپزشکی کشور در صدر هیئتی از مسئولین استانی و شهرستانی از دو مزرعه پرورش اسب در شهرستان میبد بازدید و از نزدیک نحوه نظارت دامپزشکی، مراحل تولید و پرورش اسب در این مراکز را مورد بررسی قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میبد خبر,

اولین مجموعه مزرعه 50 راسی پرورش اسب بود که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به مساحت 18هزار مترمربع و زیربنای 6 هزار و 500 مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر 7 میلیارد تومان ایجاد شده است.

,

این مجموعه دارای ظرفیت نگهداری و پرورش 50 راس اسب است و زمینه اشتغال 10 نفر را فراهم کرده است.

,

انتقال جنین، آموزش سوار کاری، فروش کره اسب، فروش اسپرم و تربیت و پرورش اسب های اصیل عرب از عمده فعالیتهای این باشگاه پرورش اسب می باشد.

,

بازدید از باشگاه 150 راسی پرورش اسب «میبد استاد» از برنامه های دیگر دکتر رفیعی بود. 

,

این باشگاه نز توسط بخش خصوصی در وسعتی بالغ بر 6 هزار 600 متر مربع بنا شده که در زمینه پرورش اسب، انتقال جنین، انجماد اسپرم، بانک جنین و بانک اسپرم فعالیت می کند.

,

علی اصغر دهقانپور معاونت جهاد کشاورزی میبد در برنامه ضمن قدردانی از سرمایه گذاری انجام شده در حوزه پرورش اسب، گفت: صنعت پرورش اسب که جایگاه بالایی در منطقه میبد دارد، از فعالیت های اقتصادی پردرآمد با اشتغالزایی بالا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی افزود: در حال حاضر 12 واحد صنعتی پرورش اسب با جمعیت آماری حدود هزار و 900 راس اسب در شهرستان میبد فعالیت داشته که دارای پروانه بهره برداری از جهاد کشاورزی هستند.

,

دهقانپور از احداث بزرگترین شهرک اسب ایران در میبد خبر داد و اظهار داشت: این شهرک در زمینی به مساحت 64 هکتار در ضلع غربی میبد در حال احداث بوده که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

,

وی در ادامه ابراز داشت: به دلیل علاقه خاص پرورش دهندگان اسب و مردم پیست سوار کاری اسب نیز در زمینی به مساحت 2 هکتار در ابتدای جاده میبد به ندوشن در تیرماه سال 97 راه اندازی می شود.

,

معاونت جهاد کشاورزی میبد در پایان در مورد احداث بیمارستان تخصصی اسب در شهرستان میبد اذعان داشت: توسط سرمایه گذار این باشگاه پرورش اسب قرار است بیمارستان تخصصی اسب ایجاد شود که در حال دریافت مجوز و تامین زمین بوده و درصورت اعطای تسهیلات برای ایجاد این پروژه در آینده نزدیک شاهد احداث این بیمارستان تخصصی در قطب پرورش اسب ایران هستیم.

,

در پایان این بازدید رییس سازمان دامپزشکی کشور از مجموعه کاروانی میبد بازدید و از نزدیک با هنر صنعت زیلوبافی در میبد آشنا شد.

,

انتهای پیام/اد

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه