اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

علت اصلی بدبینی به اروپا حاصل تجربه تاریخی است

علت اصلی بدبینی به اروپا حاصل تجربه تاریخی است
کارشناس سیاسی گفت: علت اصلی بدبینی به اروپا حاصل از یک تجربه تاریخی است و ما در دولت ِ اصلاحات سه بار با اروپایی ها مذاکره کرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یعقوب ربیعی کارشناس مسائل سیاسی در مطلب ارسالی به سپاس با اشاره به بدبینی ایران نسبت به اروپا، گفت: بخشی از بدبینی به اروپا در مسئله هسته ای ، حاصل یک نگاه واقعگرایانه به عرصه بین الملل است که اروپایی ها نشان داده اند دنبال روی آمریکا هستند و از سویی با توجه به تراز بالای تجاری اشان با آمریکا حاضر نیستند بخاطر ایران فشار و تحریم ِ آمریکا را بپذیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

ربیعی با بیان اینکه تاریخ اصلی ترین دلیل برای اثبات بی اعتمادی اروپا است، اظهار کرد: علت اصلی بدبینی به اروپا حاصل از یک تجربه تاریخی است و ما در دولت ِ اصلاحات سه بار با اروپایی ها مذاکره کرده ایم که  اواخر مهرماه ۸۲ وزرای خارجه انگلیس ، فرانسه و آلمان در سعدآباد مذاکره کردند و ایران علاوه بر پذیرش پروتکل الحاقی ، غنی سازی خود را تعلیق کرد.

,

وی افزود: اما اروپایی ها به این اندازه هم راضی نشدند و در بروکسل امتیازات بالاتری را گرفتند و  بر اساس توافق نامه ی بروکسل در بهمن ۸۲ ، ایران پذیرفت که ساخت قطعات و مونتاژ سانتریفیوژها نیز تعلیق کند.

,

این کارشناس سیاسی عنوان کرد:  لقمه های چرب در توافقنامه ی بروکسل اروپایی ها را بر آن داشت تا گام را فراتر بنهند و آنها در توافق پاریس (در آبان ۸۳) خواستار تعلیق تأسیسات هسته ای ایران و مجتمع UCF اصفهان شدند که البته دولت ِ اصلاحات آن هم را پذیرفت.

,

ربیعی خاطرنشان کرد: اما اروپایی های ِ طماع و مطیع آمریکا در سال ۸۴ درخواستشان یک چیز بود : "تعلیق همیشگی تاسیسات و فعالیت های هسته ای " . آن موقع بود که رهبری دستور از سرگیری تاسیسات و فعالیت های هسته را دادند و برخلاف نظر اروپا و آمریکا ، فعالیتها و تاسیسات هسته ای شروع به فعالیت مجدد کرد .

,

وی تاکید کرد: پس بدبینی ایران به اروپا یک توهم نیست بلکه تجربه ای است که میخواهد "دو بار از یک سوراخ گزیده نشود" .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه