اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان:

شهرداری به قضیه پرنده فروشی های میدان امام علی(ع) ورود کند/ نیمی از خودروهای دامپزشکی فرسوده است

شهرداری به قضیه پرنده فروشی های میدان امام علی(ع) ورود کند/ نیمی از خودروهای دامپزشکی فرسوده است
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ساماندهی اصناف با اتاق اصناف و شهرداری است و چندین سال است فریاد می زنیم پرنده فروشی های میدان امام علی(ع) باید جمع شوند و به مرکزی که شهرداری معین می کند بروند تا هر ساله آنفلوآنزا به سراغ اصفهان نیاید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ شهرام موحدی دیروز در نشست خبری بیان کرد: امروزه کسی نمی تواند نقش مهم و حساس دامپزشکی در حوزه سلامت را نادیده بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز, ؛ شهرام موحدی دیروز در نشست خبری بیان کرد: امروزه کسی نمی تواند نقش مهم و حساس دامپزشکی در حوزه سلامت را نادیده بگیرد.,

وی ادامه داد: متأسفانه می بینیم به جای این که یک صدم اعتبارات را در حوزه دامپزشکی هزینه کنند تا در زمینه پیشگیری کارهای خوبی صورت بگیرد، چندین برابر هزینه می شود تا تخت های بیمارستانی افزایش پیدا کند.

,

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در رابطه با پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیماری ها و همچنین حفظ سلامت مردم، از هیچ اقدامی دریغ نمی کنیم و هر کجا که ببینیم مشکلی وجود دارد، به طور جدی وارد می شویم.

,

* دام عشایر واکسینه شدند

, * دام عشایر واکسینه شدند, * دام عشایر واکسینه شدند,

موحدی در همین رابطه افزود: در شهرستان گلپایگان با همکاری جهاد کشاورزی و دادستانی، 80 واحد مرغداری مهر و موم شد.

,

وی همچنین گفت: درباره بیماری تب برفکی کارهای زیادی انجام شده و نمی توانیم دام عشایر را قرنطینه کنیم، ولی آن ها را تحت مراقبت و واکسیناسیون قرار دادیم.

,

این مدیر کل اظهار کرد: همکاران ما تلاش های زیادی انجام دادند و از رسیدن 400 تن مواد غذایی نا سالم بر سر سفره های مردم جلوگیری کردیم و این مقدار کمی نیست؛ چرا که اگر این 400 تن از سوی مردم مصرف می شد فشار بسیار زیادی به مجموعه های درمانی وزارت بهداشت می آمد و وقتی که ما می گوئیم باید اعتبارات را در حوزه های پیشگیری بیشتر کنند حق داریم.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات دامپزشکی استان پرداخت و بیان کرد: برخی مراکز مانند پرورش آبزیان و مراکز دام و طیور در نقاط صعب العبور و دور دست هستند که ما در زمینه های خودرویی مشکلات فراوانی داریم و بیش از 50 درصد از خودروهای دامپزشکی فرسوده است.

,

* شهرداری به ماجرای پرنده فروشی های میدان امام علی(ع) رسیدگی کند

, * شهرداری به ماجرای پرنده فروشی های میدان امام علی(ع) رسیدگی کند, * شهرداری به ماجرای پرنده فروشی های میدان امام علی(ع) رسیدگی کند,

مدیرکل دامپزشکی استان صحبت از معضل همیشگی پرنده فروشی ها به میان آورد تصریح کرد: این معضلی است که ورود چندین دستگاه را لازم دارد؛ چرا که ساماندهی اصناف با اتاق اصناف و شهرداری است و چندین سال است فریاد می زنیم پرنده فروشی های میدان امام علی(ع) باید جمع شوند و به مرکزی که شهرداری معین می کند بروند تا هر ساله آنفلوآنزا به سراغ اصفهان نیاید؛ پس لازم است شهرداری در این زمینه ورود جدی تری داشته باشد.

,

موحدی درباره سلامت گوشت هم خاطر نشان کرد: بیش از 95 درصد از گوشت مورد مصرف استان گوشتی است که در پیش سرد نگهداری شده، وقتی گوشت در پیش سرد نگهداری شود، اگر ویروسی هم در آن وجود داشته باشد از بین خواهد رفت.

,

این مقام مسئول در جمع اصحاب رسانه ضمن اشاره به این که واکسینه شدن دام ها و اهمیت این کار افزود: برای این کار 700 دام سنگین و یک میلیون و 800 هزار رأس دام سبک در طرح مقابله و پیشگیری از تب برفکی واکسینه شدند که در دام سبک با هزینه دامپزشکی و در دام های سنگین با هزینه دام دار صورت گرفت.

,

* کانون های آنفلوآنزا کاهش پیدا کردند

, * کانون های آنفلوآنزا کاهش پیدا کردند, * کانون های آنفلوآنزا کاهش پیدا کردند,

رئیس بهداشت و مدیریت بیماری های طیور دامپزشکی استان اصفهان که سخنران بعدی این نشست خبری بود، نیامده به سراغ موضوع چالشی آنفلوآنزا و پرندگان رفت و گفت: سال گذشته به خاطر شیوع این بیماری، یک هزار و 340 قطعه پرنده معدوم شد.

,

مصطفی کردآبادی ادامه داد: کارهای خوبی در این زمینه انجام شد تا میزان بیماری آنفلوآنزا در استان هر ساله کاهش یابد؛ به طوری که در سال 1395 در سراسر استان 170 کانون آلوده شناسایی شد و این میزان در سال 96 به 42 کانون رسید.

,

وی افزود: استان اصفهان در زمینه پرورش بوقلمون رتبه نخست را در کشور دارد و همچنین روزانه شش میلیون و پانصد هزار مرغ تخم گذار، تخم گذاری می کنند.

,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان هم در میان خبرنگاران گفت: 500 نفر از فارغ التحصیلان دامپزشکی را بکارگیری کردیم تا گستره نظارت های خودمان را افزایش دهیم.

,

* نخستین کشتارگاه مستقل بلدرچین استان افتتاح می شود

, * نخستین کشتارگاه مستقل بلدرچین استان افتتاح می شود, * نخستین کشتارگاه مستقل بلدرچین استان افتتاح می شود,

وحیدرضا خامسی پور خبر از افتتاح نخستین کشتارگاه مستقل بلدرچین در سال جاری داد و خاطر نشان کرد: در سال گذشته 60 میلیون قطعه کشتار در کشتارگاه ها، 16 میلیارد تومان معدومی و 260 تن لاشه های ضبطی داشتیم.

,

وی ضمن اشاره به این که طرح نظارت ویژه ماه مبارک رمضان از فردا در سراسر استان آغاز می شود، تصریح کرد: در حال حاضر 21 کشتارگاه دام به سالن پیش سرد لاشه های دامی مجهز هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه