اخبار داغ

کارشناس فِرَق و ادیان تشریح کرد

چرا تا 25 سال آینده دیگر اسرائیلی نخواهد بود؟

چرا تا 25 سال آینده دیگر اسرائیلی نخواهد بود؟
کارشناس فِرَق و ادیان گفت: اگر تاریخ فلسطین را نگاه کنیم اصلا اثری از یهودیان را در آن نمی‌بینیم که در آنجا حضور داشته باشند و قدرت تاریخی داشته باشند یا اینکه در اعصار گذشته تاریخ‌ساز باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا یک کارشناس فِرَق و ادیان در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر اضمحلال رژیم صهیونیستی در 25 سال آینده گفت: نکته‌ای که رهبر انقلاب در رابطه با بحث از بین رفتن رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی مطرح کردند یک دلیل کلان دارد و آن هم به بی‌هویتی اسرائیل مربوط می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

حجت‌الاسلام امیرعباس عبداللهی افزود: چرا که این رژیم ریشه در خاک ندارد و در واقع هویت ندارد. اگر تاریخ فلسطین را نگاه کنیم اصلا اثری از یهودیان را در آن نمی‌بینیم که در آنجا حضور داشته باشند و قدرت تاریخی داشته باشند یا اینکه در اعصار گذشته تاریخ‌ساز باشند.

,

وی با اشاره به قدرت پوشالی رژیم اسرائیل اظهار داشت: رویه این است که تمامی افرادی که در داخل اراضی اشغالی هستند باید آموزش‌های نظامی را بگذرانند و در واقع اسرائیلیانی که در آنجا سکنی گزیده‌اند مهاجرینی ترسو هستند؛ چرا که بافت جمعیتی اسرائیل متشکل از مهاجرین است و مهاجرین هم در صورتی جایی مستقر می‌شوند که دسترسی‌های طبیعی برای‌شان مهیا باشد.

,

عبداللهی ادامه داد: اسرائیل غاصب است و اراضی را غصب کرده و غاصبانه به دنبال این است که پایتخت خودش را به سمت قدس اشغالی ببرد که البته این باعث زوال و افول قدرتش خواهد بود.

,

اسرائیل در سال‌های اخیر همیشه مغلوب جبهه مقاومت شده است

, اسرائیل در سال‌های اخیر همیشه مغلوب جبهه مقاومت شده است, اسرائیل در سال‌های اخیر همیشه مغلوب جبهه مقاومت شده است,

وی با اشاره به شکست‌های متوالی رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ جنگ‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد، به ویژه در سال‌های اخیر آسیب‌پذیری و ضعف شدید اسرائیل را نمایان کرد.

,

این کارشناس فرق و ادیان اضافه کرد: هرچند در جنگ شش روزه، رژیم صیهوینستی تا حدی توانست بر صحنه جنگ غالب شود و فضا را به نفع خودش تغییر بدهد اما با اتفاقاتی که در محور مقاومت رخ داد فضا تغییر کرد و اوضاع به نفع جبهه مقاومت عوض شد؛ به‌طوری‌که دیگر قدرت استعلای رژیم کودکش اسرائیل بر بلندی‌های جولان و دسترسی‌هایش به منطقه شامات و خاورمیانه را شاهد نیستیم.

,

عبداللهی تأکید کرد: در حال حاضر نیز اسرائیل در تکاپوی این است تا هویتی را برای خودش در جهان اسلام ایجاد کند، این اتفاق تا قبل از اینکه ولیعهد سعودی به آنجا رفت و برخی از قراردادها و پیمان‌هایی را با اسرائیلی‌ها بست، افتاد.

,

آل سعود در پی احیای اسرائیل است

, آل سعود در پی احیای اسرائیل است, آل سعود در پی احیای اسرائیل است,

وی اظهار داشت: این چند سال اخیر به رشد مهاجرت معکوس از اسرائیل کمک کرد، لذا ولیعهد سعودی به دنبال این است تا توافقی را با رژیم صهیونیستی انجام دهد و در واقع می‌خواهد به زور شمشیر و به زور پول، اسرائیل را در میان کشورهای اسلامی مطرح کند.

,

عبداللهی ادامه داد: آل سعود می‌خواهد ارتباط‌هایی که از سوی کشورهای اسلامی بعد از جنگ‌هایی که با اسرائیلی‌ها داشتند، قطع شده بود را بار دیگر احیا کند و به نوعی عربستان سعودی به عنوان یک آلترناتیو عمل می‌کند.

,

وی در رابطه با نقش داعش در کمک به اسرائیل نیز گفت: غده‌ای سرطانی را به واسطه ثروت آل ‌سعود و زندانیان گوانتانامو و خلاف‌کاران اروپایی که در زندان به سر می‌بردند در بلاد اسلامی رشد دادند و ارتشی را ایجاد کردند که مقابل محور مقاومت ایستادگی کند. بدین شکل به عراق و سوریه حمله کردند چرا که می‌خواستند که آن هلال شیعی در منطقه شکل نگیرد.

,

داعش هیچ‌گاه با رژیم صهیونیستی تقابل نداشت

, داعش هیچ‌گاه با رژیم صهیونیستی تقابل نداشت, داعش هیچ‌گاه با رژیم صهیونیستی تقابل نداشت,

پژوهشگر مرکز اسناد انقلاب اسلامی در رابطه با نسبت داعش و رژیم صهیونیستی هم یادآور شد: خود اسرائیل گفت من تمام زخمی‌های داعش را برای مداوا قبول می‌کنم و امتیازاتی را هم به آن‌ها داد. نکته قابل توجه این است که گروهک تروریستی داعش هیچ‌گاه مقابل فرهنگ یهود و اسرائیل نایستاد. این در حالی است که داعش با مسیحیت و با اسلام و با دیگر اقوامی که در داخل عراق و سوریه بودند درگیر شد اما پیکان حمله‌اش را هیچ‌گاه به سمت مواضع اسرائیل پیش نبرد.

,

عبداللهی با اشاره به رویکرد رهبر انقلاب برای خنثی کردن تلاش‌های تفرقه‌افکنانه بین مسلمانان افزود: رهبر معظم انقلاب اقدامی را انجام دادند که بیانگر هوشمندی ایشان است و آن اینکه وقتی با مفتی سوری‌ها دیدار داشتند گفتند خودتان را آماده کنید تا نماز جماعت را در بیت‌المقدس بخوانیم.

,

انتقال سفارت به بیت‌المقدس به ضرر اسرائیل خواهد بود

, انتقال سفارت به بیت‌المقدس به ضرر اسرائیل خواهد بود, انتقال سفارت به بیت‌المقدس به ضرر اسرائیل خواهد بود,

وی اظهار داشت: اتفاق دیگری که رخ داده و باعث از بین رفتن قدرت مرکزی رژیم اسرائیل خواهد شد، انتقال سفارت‌خانه‌ها به قدس اشغالی است؛ موضوعی که خیلی سر و صدا ایجاد کرد و کشورهای اسلامی به جز محور عبری-عربی با این مسئله مخالفت کردند.

,

عبداللهی ادامه داد: علاوه بر جمهوری اسلامی که از اول حامی فرهنگ فلسطین بود؛ در اندونزی، عراق، سوریه، لبنان و برخی از دیگر کشورهای اسلامی نیز با این اقدام مخالفت شد و کشورهای اسلامی در واقع مخالف این هستند که قدس اشغالی از هویت اسلامی خارج شود و هویت یهودی بگیرد و انتقاضه جدیدی که اتفاق افتاد در همین راستا بود.

,

وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که هیمنه‌ی اسرائیل در منطقه در زمینه ابزارآلات نظامی نیز شکسته شده است. بعد از جنگ 33 روزه که به پیروزی جبهه مقاومت منجر شد، تمام ابزار پیشرفته اسرائیلی‌ها که دنیا از آن ترس و وحشت داشت «هباء منثورا» شد و همانطور که سید حسن نصرالله گفته بود «خانه اسرائیل بیت عنکبوت است» به واقع ابزارآلات این بیت عنکبوت از بین رفت.

,

این کارشناس فرق و ادیان ادامه داد: به عنوان مثال در بحث تانک مرکاوا که خیلی روی آن مانور داده بودند یا ادعای نفوذناپذیری گنبد آهنین، دیدیم که نتوانست موشک‌های حزب‌الله را تحمل کند و موشک‌های جبهه مقاومت به داخل اراضی اشغالی وارد شد و باعث شد که موضع گیری‌های سخت‌تری داشته باشند که این‌ها نشان می‌دهد که اسرئیل روبه شکست می رود.

,

همینه‌ی اقتصادی اسرائیل در حال فروپاشی است

, همینه‌ی اقتصادی اسرائیل در حال فروپاشی است, همینه‌ی اقتصادی اسرائیل در حال فروپاشی است,

عبداللهی اضافه کرد: این در حالی است که آرام آرام هیمنه‌ی اقتصادی رژیم اسرائیل هم در حال شکست است به ویژه آنکه کشورهای اسلامی محصولات اسرائیلی را تحریم کرده‌اند و اقتصاد این رژیم با زوال مواجه شده است.

,

وی تصریح کرد: از سوی دیگر بیشترین حجم اقتصاد اسرائیل به صنعت گردشگری وابسته است. اما وقتی ناامنی در اسرائیل باشد بدیهی است که دیگر توریست‌ها مراجعه نمی‌کنند و این موضوع نیز دولت اسرائیل را با مشکلات اقتصادی مواجه می‌کند. این مشکلات اقتصادی به بحث نظامی و چارچوب مبادلات قدرت نیز تاثیر می‌گذارد.

,

عبداللهی اظهار داشت: برای ابراز وجود و عرض اندام هرازچندگاهی رژیم اسرائیل موشک‌هایی را از مناطق اشغالی به سوریه می‌زند، که این نشان می‌دهد ارتش اسرائیل توان رویارویی مستقیم با جبهه مقاومت را ندارد و اگر این رویارویی اتفاق بیفتد یقینا شکست و نابودی این رژیم کودک‌کش را به دنبال حواهد داشت.

,

وی اضافه کرد: به ویژه با توجه به محبوبیتی که در حال حاضر جبهه مقاومت در منطقه شامات، عراق، سوریه و اردن دارد این نابودی قابل انکار نیست. با توجه به پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب و از آنجایی که همواره پیش‌بینی‌های ایشان درست از آب در می‌آید، به فضل اللهی ان‌شاالله تا 25 سال آینده اسرائیلی نخواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه