اخبار داغ

معاون عمرانی فرمانداری تربت حیدریه:

معرفی برند منطقه تربت حیدریه نیازمند شاخصه ای منحصر به فرد است

معرفی برند منطقه تربت حیدریه نیازمند شاخصه ای منحصر به فرد است
معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری تربت حیدریه گفت: از جمله موضوعات مهمی که اکنون ستاد خدمات سفر تربت حیدریه به آن نیاز دارد، معرفی برندی با شاخصه منحصر بفرد و ماندگار است که با تاریخ و فرهنگ ما هم سنخی داشته باشد که زعفران از این ویژگی برخوردار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تابان تربت؛ احسان کریمی صبح امروز در جلسه ستاد خدمات سفر تربت حیدریه افزود: اگر بناست زعفران به عنوان شاخصه اصلی و برند تربت حیدریه معرفی شود، باید به این سووالات پاسخ دهیم آیا 30 سال قبل نیز در این خطه زعفران کشت می شده و آیا این محصول تا 30 سال دیگر نیز در این منطقه به عنوان یک محصول انحصاری در کشور، جایگاه خود را حفظ خواهد کرد؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی گفت: در این منطقه مولفه های هایی داریم که خاص خطه تربت حیدریه هستند که می توان به ابریشم، قطب الدین حیدریه یا پیشکوه اشاره کرد که همه اینها از عقبه تاریخی بسیار زیاد برخوردارند و از سوی دیگر اگر به آن ها توجه شود، دارای ماندگاری زیاد نیز خواهند بود، اما این در حالی است که خشکسالی در قاینات و بیرجند پای زعفران را به این منطقه باز کرد و امروز زعفران در بسیاری از نقاط ایران و حتی در افغانستان دارد کشت می شود.

,

کریمی ضمن انتقاد از برنامه ریزی های سطحی نگر و دفع الوقتی در ایران، اظهار کرد: اگر امروز می بینیم بسیاری از مشکلات روی زمین مانده و به ثمر نرسیده اند، به آن خاطر است که با اصول مهندسی فکری که شامل مطالعات طرح، برنامه ریزی، اجرا، نظارت و ارزیابی، صورت نگرفته اند.

,

وی گفت: من اصراری بر انتخاب برند خاصی به عنوان شاخصه منحصربفرد تربت حیدریه ندارم، اما معتقدم کاری را انجام ندهید که آیندگان از کار امروز ما متضرر شده و ما را به باد انتقاد بگیرند.

,

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: این منطقه دارای ظرفیت ها و شاخصه های گردشگری بالایی است که باید با همکاری مدیران مرتبط این ظرفیت ها معرفی و مورد بهره برداری قرار گیرند.

,

احمد علی موهبتی افزود: هر چند در گذشته اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته اما این اقدامات کافی و راضی کننده نیست و باید در این حوزه ضمن بازتعریف مجدد شاخصه های گردشگری تربت حیدریه بر اساس معیار های واقعی و علمی، نقشه جامع گردشگری تهیه و تدوین شود.

,

وی با بیان اینکه توانمندی های طبیعی و گردشگری تربت حیدریه کم نیست اما تاکنون آن طور که باید و شاید معرفی نشده اند، گفت: در معرفی این ظرفیت ها توفیقی نخواهیم داشت مگر آنکه همکاری، همفکری و تشریک مساعی دستگاه های مرتبط تجمیع شده و مردم نیز به مشارکت ترغیب شوند.

,

موهبتی افزود: اهمیت توسعه و تقویت صنعت گردشگری زمانی بر ما بیشتر مشخص می شود که بدانیم ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه بسیار نامحدود، زودبازده و حتی ارز آور است.

,

در این جلسه از چهار کمیته امداد و نجات(هلال احمر)، کمیته بهداشت و درمان(دانشگاه علوم پزشکی)، کمیته اسکان(آموزش و پرورش) و کمیته خدمات شهری و روستایی(شهرداری) به عنوان اعضا یبرتر ستاد خدمات سفر شهرستان تربت حیدریه تجلیل شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه