اخبار داغ

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خبرداد

درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد منابع طبیعی/ عملکرد این نهاد باعث نارضایتی شدید مردم شده است

درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد منابع طبیعی/ عملکرد این نهاد باعث نارضایتی شدید مردم شده است
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از درخواست جهت تحقیق و تفحص از عملکرد منابع طبیعی خبر داد و گفت: عملکرد منابع طبیعی باعث نارضایتی شدید مردم، روستائیان و کشاورزان و جریحه‌دارشدن قلب عمومی مردم به ویژه روستائیان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، یکی از موضوعاتی که بارها در رسانه‌ها منتشر شده و شکایت بسیاری از مردم به خصوص روستائیان و کشاورزان را در پی داشته است، تصرف منابع طبیعی بر زمین‌ها و املاک مسکونی مردم است. مردم روستاها این اقدام منابع طبیعی را غیرقانونی و کاملا نادرست می‌دانند و اعلام کرده‌اند که سال‌های سال و از دوران پدربزرگانشان، این زمین و خانه مال آن‌ها بوده است و روی آن کشاورزی و امرار معاش می‌کردند اما به یک‌باره منابع طبیعی روی زمین‌های آن‌ها دست گذاشته و با تخریب خانه و سازه‌های آن‌ها و حتی قطع درختان، زمین را از آن‌ها می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، , یکی از موضوعاتی که بارها در رسانه‌ها منتشر شده و شکایت بسیاری از مردم به خصوص روستائیان و کشاورزان را در پی داشته است، تصرف منابع طبیعی بر زمین‌ها و املاک مسکونی مردم است. مردم روستاها این اقدام منابع طبیعی را غیرقانونی و کاملا نادرست می‌دانند و اعلام کرده‌اند که سال‌های سال و از دوران پدربزرگانشان، این زمین و خانه مال آن‌ها بوده است و روی آن کشاورزی و امرار معاش می‌کردند اما به یک‌باره منابع طبیعی روی زمین‌های آن‌ها دست گذاشته و با تخریب خانه و سازه‌های آن‌ها و حتی قطع درختان، زمین را از آن‌ها می‌گیرد.,

 

,

کشاورزان و مردم روستا که از تولیدکنندگان یک کشور به حساب می‌آیند و نیاز به حمایت دارند اما این اقدام منابع طبیعی باعث دلسردی مردم می‌شود.

,

 

,

مردم اعلام کرده‌اند از اقدامات قانونی در مبارزه با زمین‌خواری حمایت می‌کنند اما منابع طبیعی، زمین‌خواران حرفه‌ای را با مردم روستا که سال‌ها روی زمین‌هایشان کشاورزی می‌کنند و تنها راه درآمدشان کشاورزی و دام‌پروری است، اشتباه می‌گیرد.

,

 

,

براساس سخنان مردم، اگر فردی بخواهد از منابع طبیعی شکایت کند، نیاز به پرداخت هزینه‌های زیاد برای وکالت و طی روند طولانی است که صرف هزینه و زمان برای مردم روستا، ممکن نیست.

,

 

,

در این خصوص، خبرهایی در پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، و سایر رسانه‌ها کار شده است و از مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواسته شده تا به این موضوع رسیدگی جدی کنند.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

در کانال اطلاع‌رسانی نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اعلام شد وی به همراه دیگر نمایندگان خراسان جنوبی و سایر نقاط کشور، درخواست تحقیق و تفحص و بررسی عملکرد منابع طبیعی و چگونگی تصرف املاک و دارائی روستائیان و کشاورزان را ارائه کرده‌اند.

,

 

,

افضلی در شرح این درخواست آورده است: با توجه به عملکرد نامناسب و خلاف عرف و قانون منابع طبیعی، خواهان تحقیق و تفحص از عملکرد منابع طبیعی را در حوزه تصرف اراضی دیمه‌زارها و کشاورزان و حتی تصرف بعضا اراضی آبی، املاک مسکونی، منابع طبیعی را دارم. عملکرد این نهاد باعث نارضایتی شدید مردم، روستائیان و کشاورزان و جریحه‌دارشدن قلب عمومی مردم به ویژه روستائیان شده، لذا درخواست تحقیق و تفحص کلی موضوع را داشته و خواهان رسیدگی آن می‌باشم.

,

 

,

نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، در این خصوص با بیان این‌که درد منابع طبیعی بسیار بزرگ است گفت: روز یک‌شنبه (23 ادریبهشت 1397) این درخواست را به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم که در جلسه کمیسیون مطرح شد و کمیسیون، آن را به مرکز پژوهش‌ها فرستاد.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: بعد از بررسی مرکز پژوهش‌ها، این موضوع به کمیسیون بازمی‌گردد که ان‌شاءالله در کمیسیون رأی می‌آورد و بعد از آن به صحن مجلس خواهد رفت تا بررسی نمایندگان روی آن انجام شود.

,

 

,

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که موضوع تصرف زمین‌های مردم توسط منابع طبیعی در سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به استان خراسان جنوبی مطرح شد، اظهار کرد: در طرح تحقیق و تفحص یک نفر از نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی حضور خواهد داشت که تحلیلی از وضعیت استان نیز در این خصوص ارائه خواهد شد.

,

 

,

افضلی گفت: ان‌شاءالله در قانون منابع طبیعی بازنگری صورت خواهد گرفت.

, ان‌شاءالله در قانون منابع طبیعی بازنگری صورت خواهد گرفت.,

 

,

باتوجه به این‌که موضوع تصرف زمین‌های کشاورزان و روستائیان توسط منابع طبیعی، دردی بر مردم تحمیل کرده است، لزوم بازنگری قانون منابع طبیعی و بازنگری در زمین‌هایی که تاکنون از روستائیان گرفته شده و همچنین تحقیق و تفحص از عملکرد منابع طبیعی، بیش از پیش اهمیت دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه