اخبار داغ

عضو شورای علمی گروه تاریخ و اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی (ره):

شکل گیری رابطه جدی بین علما و مردم از اوایل دوره قاجاریه/ قدرت هایی که همه دنیا را به جان هم می اندازند، سیاست شیطانی دارند

شکل گیری رابطه جدی بین علما و مردم از اوایل دوره قاجاریه/ قدرت هایی که همه دنیا را به جان هم می اندازند، سیاست شیطانی دارند
عضو شورای علمی گروه تاریخ و اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی (ره) رابطه جدی بین علما و مردم را از اوایل دوره قاجاریه دانست و اذعان کرد: در دوره قاجاریه جامعه شیعه با محوریت مردم و علما شکل منسجمی پیدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی حجت الاسلام مهدی ابوطالبی، عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی (ره)، صبح امروز در نشست اهداف و مبانی انقلاب اسلامی  مصلی امام خمینی با بیان اینکه در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار کرد: تهدیدات دشمن در این دوره سخت تر شده است، انقلاب در حال طی کردن دوره پختگی و تکامل می باشد و دشمن نیز هر چه بالندگی اسلام را می بیند بیشتر تلاش می کند تا به روش های مختلفی دشمنی خود را تشدید کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , ۸دی,  حجت الاسلام مهدی ابوطالبی، عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی (ره)، صبح امروز در نشست اهداف و مبانی انقلاب اسلامی  مصلی امام خمینی با بیان اینکه در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار کرد: تهدیدات دشمن در این دوره سخت تر شده است، انقلاب در حال طی کردن دوره پختگی و تکامل می باشد و دشمن نیز هر چه بالندگی اسلام را می بیند بیشتر تلاش می کند تا به روش های مختلفی دشمنی خود را تشدید کند.,

وی با اشاره به اینکه کسانی که پس از انقلاب به دنیا آمده اند امام را ندیده اند و دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند، گفت: این ها لازم است که به نکات علمی درباره انقلاب مسلط باشند طبق گفته رهبر انقلاب اسلامی می توانیم به نسل سوم خوشبین باشیم چرا که احساسی عمل نمی کنند.
 

, وی با اشاره به اینکه کسانی که پس از انقلاب به دنیا آمده اند امام را ندیده اند و دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند، گفت: این ها لازم است که به نکات علمی درباره انقلاب مسلط باشند طبق گفته رهبر انقلاب اسلامی می توانیم به نسل سوم خوشبین باشیم چرا که احساسی عمل نمی کنند.,
,

عضو شورای علمی گروه تاریخ و اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه از ۱۴قرن پیش از اسلام تشیع در حال تشکیل بود، افزود: بعد از رحلت پیامبر(ص)، تشیع در فضای بسیار سختی بود و حکومت اغلب در دست نیروهای مقابل ائمه بود.
 

, عضو شورای علمی گروه تاریخ و اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه از ۱۴قرن پیش از اسلام تشیع در حال تشکیل بود، افزود: بعد از رحلت پیامبر(ص)، تشیع در فضای بسیار سختی بود و حکومت اغلب در دست نیروهای مقابل ائمه بود.,
,

ابوطالبی با اشاره به اینکه در ایران به ویژه در دوره صفویه با تشکیل حکومت شیعی شرایط تغییر کرد، گفت: در دوره حکومت صفویه تشیع حاکمیت پیدا کرد به طوری که رهبر انقلاب می فرمایند در بعضی زمان ها شاهان صفوی به گردن‌ما حق دارند چون شرایط را برای تشیع آماده کردند.
 

, ابوطالبی با اشاره به اینکه در ایران به ویژه در دوره صفویه با تشکیل حکومت شیعی شرایط تغییر کرد، گفت: در دوره حکومت صفویه تشیع حاکمیت پیدا کرد به طوری که رهبر انقلاب می فرمایند در بعضی زمان ها شاهان صفوی به گردن‌ما حق دارند چون شرایط را برای تشیع آماده کردند.,
,

عضو شورای علمی گروه اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلام، شاه طهماسب صفوی را یکی از شاهانی که برای علما بسیار ارزش قائل بود معرفی کرد و افزود: شاه طهماسب صریحا به یکی از فقهای بزرگ شیعه در زمان خودش گفت که او به حکومت شایسته تر است چون نائب امام زمان(عج) است.
 

, عضو شورای علمی گروه اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلام، شاه طهماسب صفوی را یکی از شاهانی که برای علما بسیار ارزش قائل بود معرفی کرد و افزود: شاه طهماسب صریحا به یکی از فقهای بزرگ شیعه در زمان خودش گفت که او به حکومت شایسته تر است چون نائب امام زمان(عج) است.,
,

وی رابطه جدی بین علما و مردم را از اوایل دوره قاجاریه دانست و اذعان کرد: در دوره قاجاریه جامعه شیعه با محوریت مردم و علما شکل منسجمی پیدا کرد.
 

, وی رابطه جدی بین علما و مردم را از اوایل دوره قاجاریه دانست و اذعان کرد: در دوره قاجاریه جامعه شیعه با محوریت مردم و علما شکل منسجمی پیدا کرد.,
,

ابوطالبی با اشاره به قرار دادی در زمان ناصرالدین شاه و فسخ شدن آن قبل از برگشت عاملین این قرارداد به ایران، اظهار کرد: پس از این قرارداد تأسف بار یک مرجع تقلید نسبت به این مسئله اعتراض می کند و حکم می کند که علاوه بر فسخ این قرار داد وزیر شاه نیز باید عزل شود که این حکم اجرا شد.
 

, ابوطالبی با اشاره به قرار دادی در زمان ناصرالدین شاه و فسخ شدن آن قبل از برگشت عاملین این قرارداد به ایران، اظهار کرد: پس از این قرارداد تأسف بار یک مرجع تقلید نسبت به این مسئله اعتراض می کند و حکم می کند که علاوه بر فسخ این قرار داد وزیر شاه نیز باید عزل شود که این حکم اجرا شد.,
,

وی با بیان اینکه در آن زمان میرزا، عالمی بود که تنباکو را حرام اعلام کرد و مردم تحت هیچ شرایطی تنباکو استفاده نمی کردند افزود: این یعنی رابطه عمیقی بین مردم و علما وجود داشت.
 

, وی با بیان اینکه در آن زمان میرزا، عالمی بود که تنباکو را حرام اعلام کرد و مردم تحت هیچ شرایطی تنباکو استفاده نمی کردند افزود: این یعنی رابطه عمیقی بین مردم و علما وجود داشت.,
,

ابوطالبی یکی از اعتراضات علما در دهه چهل را اعتراض به انجام نشدن اصل نظارت فقها دانست و گفت: پس از این اعتراض، رضا خان دستور تاسیس مجلس شورای اسلامی را داد که با نفوذ انگلیسی ها نام مجلس شورای اسلامی به مجلس شورای ملی تغییر کرد.
 

, ابوطالبی یکی از اعتراضات علما در دهه چهل را اعتراض به انجام نشدن اصل نظارت فقها دانست و گفت: پس از این اعتراض، رضا خان دستور تاسیس مجلس شورای اسلامی را داد که با نفوذ انگلیسی ها نام مجلس شورای اسلامی به مجلس شورای ملی تغییر کرد.,
,

**حربه بزک کردن شاه توسط دشمن
 

, **حربه بزک کردن شاه توسط دشمن,
,

ابوطالبی با بیان اینکه رضا خان یکی از خائن ترین شاهان از هرنظر چون اقتصادی، سیاسی و… است، بیان کرد: امروز دشمن از حربه بزک کردن شاه استفاده می کند که از رضا شاه به عنوان ناجی یاد شود اما بیشترین خیانت ها در زمان رضا شاه به مردم و علما شده است. 
 

, ابوطالبی با بیان اینکه رضا خان یکی از خائن ترین شاهان از هرنظر چون اقتصادی، سیاسی و… است، بیان کرد: امروز دشمن از حربه بزک کردن شاه استفاده می کند که از رضا شاه به عنوان ناجی یاد شود اما بیشترین خیانت ها در زمان رضا شاه به مردم و علما شده است. ,
,

عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه طبق گفته امام (ره) ما دارای سه نوع سیاست حیوانی، شیطانی و انسانی یا اسلامی هستیم، اظهار کرد: کشورهای غربی و شرقی در بهترین حالت سیاست حیوانی دارند که لقب جنگل پیشرفته را گرفته است.
 

, عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه طبق گفته امام (ره) ما دارای سه نوع سیاست حیوانی، شیطانی و انسانی یا اسلامی هستیم، اظهار کرد: کشورهای غربی و شرقی در بهترین حالت سیاست حیوانی دارند که لقب جنگل پیشرفته را گرفته است.,
,

وی مصداق بارز سیاست شیطانی را آمریکا دانست و افزود: قدرت هایی که همه دنیا را به جان هم می اندازند، سیاست شیطانی دارند.
 

, وی مصداق بارز سیاست شیطانی را آمریکا دانست و افزود: قدرت هایی که همه دنیا را به جان هم می اندازند، سیاست شیطانی دارند.,
,

ابوطالبی سیاست اسلامی یا انسانی را سیاست انبیا معرفی کرد و گفت: می خواهیم این سیاست را محقق کنیم.
 

, ابوطالبی سیاست اسلامی یا انسانی را سیاست انبیا معرفی کرد و گفت: می خواهیم این سیاست را محقق کنیم.,
,

عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلام تصریح کرد: یک جامعه شناس می گوید، پیش بینی بزرگترین متفکران و جامعه شناسان این است که جهان روز به روز سکولارتر خواهد شد ولی از ابتدای دهه ۷۰ میلادی شاهد روند معکوس شدن دنیا به سمت دینی شدن مردم هستیم.

, عضو شورای علمی گروه تاریخ اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلام تصریح کرد: یک جامعه شناس می گوید، پیش بینی بزرگترین متفکران و جامعه شناسان این است که جهان روز به روز سکولارتر خواهد شد ولی از ابتدای دهه ۷۰ میلادی شاهد روند معکوس شدن دنیا به سمت دینی شدن مردم هستیم.,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه