اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

راه رسیدن به آرمان های مبانی انقلاب اسلامی کتاب و سنت به عنوان عنصر برنامه ساز است

راه رسیدن به آرمان های مبانی انقلاب اسلامی کتاب و سنت به عنوان عنصر برنامه ساز است
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه راه رسیدن به آرمان های مبانی انقلاب اسلامی کتاب و سنت به عنوان عنصر برنامه ساز است، گفت: حاکمیت انسان کامل، استکبار ستیزی، استبداد ستیزی و مردم سالاری دینی دیگر راه های رسیدن به اهداف ۸ گانه است که باید تصویر روشنی از این اصول داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یه نقل از ۸دی حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری صبح امروز در نشست اهداف و مبانی انقلاب اسلامی با بیان اینکه آرمان های فطری بشری در همه انسان ها وجود دارد، اظهار کرد: هر کس ۸ هدف در زندگی دارد که اولین آنها رسیدن به کمال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,  حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری صبح امروز در نشست اهداف و مبانی انقلاب اسلامی با بیان اینکه آرمان های فطری بشری در همه انسان ها وجود دارد، اظهار کرد: هر کس ۸ هدف در زندگی دارد که اولین آنها رسیدن به کمال است.,

وی افزود: همه آدم ها می خواهند به کمال برسند و نمی خواهند ناقص باشند.

,

استاد حوزه و دانشگاه هدف اول را لازمه رسیدن به هدف دوم و سوم یعنی جامعه سالم و عدالت فراگیر دانست و گفت: محال عقلی است که بدون داشتن سه هدف قبلی به هدف چهارم یعنی رفاه عمومی رسید.

,

وی صلح بین الملل یعنی دنیای بدون جنگ، امنیت فراگیر، آرامش و سعادت را دیگر اهداف انسان ها معرفی کرد و افزود: آرمان های بشری اینها است که باید تصویر روشنی از آنها داشته باشیم تا به آنها برسیم.

,

اشکوری با اشاره به دوسوالی که حضرت امام (ره) می فرمایند هرکس به این ۲ سوال فکر نکند از آدمیت خارج است، بیان کرد: سوال اول این است که روابط درون جامعه بشری را بر اساس چه اصولی تنظیم کنیم تا جامعه بشری بتواند به این آرمان ها دسترسی پیدا کند؟

,

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: سوال دوم این است که نهاد ها و ساختارهای سرپرستی کننده جامعه را بر اساس چه اصولی تشکیل بدهیم تا جامعه بشری بتواند به آرمان های ۸گانه دسترسی پیدا کند؟

,

وی با اشاره به اینکه در طی صد سال اخیر چهار پاسخ به این سوال داده اند که پاسخ اول آن اصول مارکسیسم بود که پس از مدتی خودشان این پاسخ را نقض کردند، بیان کرد: پاسخ دوم اصول لیبرالیسم بود که گفتند اگر جامعه بر اساس اصول لیبرالیسم باشد می تواند به اهداف ۸ گانه برسد که نتوانست.

,

اشکوری اصول اسلام بر پایه اهل سنت افراطی را پاسخ سوم معرفی کرد و اذعان کرد: این گروه به مانند داعش قصد دارند که از راه ایجاد بی امنیتی و بی عدالتی امنیت و عدالت به وجود بیاورند.

,

استاد حوزه و دانشگاه پاسخ چهارم را اسلام ناب با تفکر شیعی دانست که میتوان با آن به آرمان های ۸گانه رسید و افزود: انقلاب اسلامی میخواهد از طریق فرهنگ سازی به آرمان های ۸ گانه برسد که البته کار ساده ای نیست.

,

وی با اشاره به اینکه راه رسیدن به آرمان های مبانی انقلاب اسلامی کتاب و سنت به عنوان عنصر برنامه ساز است، بیان کرد: حاکمیت انسان کامل، استکبار ستیزی، استبداد ستیزی و مردم سالاری دینی دیگر راه های رسیدن به اهداف ۸ گانه است که باید تصویر روشنی از این اصول داشته باشیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه