اخبار داغ

شایعه،زلزله و آخر ترس و دلهره؛

وقتی شایعه پراکنان زودتر از ستاد بحران خبر از زلزله می دهند/معمای این دروغ های مجازی از کجا نشأت می گیرد

وقتی شایعه پراکنان زودتر از ستاد بحران خبر از زلزله می دهند/معمای این دروغ های مجازی از کجا نشأت می گیرد
شایعات متعدد فضای مجازی در مورد زلزله های مهیب همراه باپس لرزه ها باعث شده که مردم گرفتار این شایعات شوندو موجی از وحشت و دلهره فضای شهرهای دنا نشین کهگیلویه وبویراحمد را پر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسفیر دنا؛زلزله، نامی که امروز استان کهگیلویه وبویراحمد را در شوک فرو برده و باعث شده که مردم مرکز استان در پهنای دنا  و گسل های نا آرام زاگرس هر شب و هر روز را در رعب و وحشت سپری کنند وبا شایعات متعدد،دیگر خواب خوشی را برای خود نبینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل ازسفیر دنا؛زلزله، نامی که امروز استان کهگیلویه وبویراحمد را در شوک فرو برده و باعث شده که مردم مرکز استان در پهنای دنا  و گسل های نا آرام زاگرس هر شب و هر روز را در رعب و وحشت سپری کنند وبا شایعات متعدد،دیگر خواب خوشی را برای خود نبینند., سفیر دنا,

شایعه، ترس و دیگر هیچ

, شایعه، ترس و دیگر هیچ, شایعه، ترس و دیگر هیچ,

10 روز است که مردم دیار دنا به قول برخی خواب و خوراک ندارند و در آسایش نیستند و برخی نیز اسیر شایعات دامن گیری شده اند که از قضا برخی از‌انها به واقعیت تبدیل می شود و ستاد بحران استان هم نتوانسته اند دامنه این شایعات را کوتاه کند.

,

, ,

زلزه های متمادی، پس لرزه های پشت سر هم ، تکان های ثانیه ای همه و همه برگرفته از بیدار شدن گسل های خفته دنا بوده که سالها و حتی قرن ها است که خفته بودند و امروز در پی خشک سالی های اخیر و خالی شدن پایش در حال فرو نشستن هستند.

,

شایعه های که فقط برای بازار گرمی است

, شایعه های که فقط برای بازار گرمی است, شایعه های که فقط برای بازار گرمی است,

اما چراشایعه، هنوز ساعت های اولیه از ابعاد زلزله 5.2 دهم ریشتری در پهنای دنا نگذشته بود که بازار داغ شایعات بر روی فضای مجازی، سخن های در گوشی وحتی دیگر موضوعات دلهره آور باعث شد که فضای ملتهب و پر از استرس شهر یاسوج و سی سخت از شایعاتی پر شود که ناخودآگاه همگی به واقعیت تبدیل شده ومی شوند.

,

اما چرا به واقعیت، طبق علم زمین شناسی بعد از هر زلزله ای بالای 5ریشتر زلزله های متمادی بعد از سه ویا چهار روز دوباره نشأت می گیرد و این پس لرزه ها به دلیل خارج شدن گازهای زیر زمینی،فعل و انفعالات درونی زمین و کاهش از زلزله های بالا و باز شدن حفره های جدید از گسل  های تکان خورده بیرون می زنند.

,

این موضوع و این پس لرزه ها در علم زمین شناسی خودش یک مزیت بوده و نباید آنها را یک زلزله مهیب دانست،اما متأسفانه دیده می شود برخی فقط برای رعب و وحشت در بین مردم جامعه با کلید واژه شایعه دست به شایعاتی از پیش ا افتاده می زنند که در عالم خیال هم نمی گنجد.

,

فروش چند برابری کالاهای اساسی در بازار داغ شایعات

, فروش چند برابری کالاهای اساسی در بازار داغ شایعات, فروش چند برابری کالاهای اساسی در بازار داغ شایعات,

از سوی دیگر متأسفانه دیده شده برخی  فقط برای فروش اقلام خود و با چند برابر کردن قیمت آنها و سود بردن از فضای ملتهب سرزمین دنا و روز گارناخوش گسل های ناآرام دنا، با درست کردن این شایعات متعدد و خبر دادن از زلزله های بالاتر باعث شده اند که هم مردم در آرامش نباشند و هم دوستان خود را که به دنبال فروش محصولات بنجول خود هستند را به نوایی برسانند.

,

, ,

امروز باید به نقش مخرب فضای مجازی توجه کرد، فضایی که دروغ را بجای حرف راست به خورد این مردم داده است، فضایی که امروزپر شده از شایعاتی متعدد بوده که باعث شده تعداد زیادی از مردم با این شایعات وبه وقوع پیوستن این پس لرزه دچار عارضه های قلبی و حتی استرس ها بالای و شوند.

,

عیاری از جنس ستاد بحران

, عیاری از جنس ستاد بحران, عیاری از جنس ستاد بحران,

هرچند ستاد بحران استان به دنبال فرو نشاندن این شایعات است، اما برخی موضوع گیرهای مسئولان در این زمینه نیز مزیدی بر علت شده که مردم توصیه ها و سخنان مسئولان ستاد بحران را قبول نداشته باشند و بیشتر از همه شایعات را باور کنند.

,

امروز باید این را گفت که دیار دنا به دلیل جابجایی گسل هایش تا مدتی لرزان است و زلزله و پس لرزه مهمان ناخوانده دنا نشینان، اما این لرزش های گسل های دنا مزیدی بر زلزله های مهیب نیست، بلکه جابجایی صفحات چین خورده ای است که چندین هزار سال خفته و بودند و امروز در دیار دنا به دلیل خالی شدن بسترش از نبود آب بیدار شده اند.

,

قریب چند ماهی است که از زلزله کرمانشاه می گذرد، اما هنوز همه آثار پس لرزه های متعدد پس از زلزله 7ریشری ان راحس می کنند. پس باید دانست که بازار داغ شایعات مجازی همه نشأت گرفته از ذهن مخدوش سودجویانی است که می خواهد از آب گل آلود ماهی بگیرند و با جریحه دار کردن ذهن ملتهب مردم دیار دنا در فضای کنونی به قولی آتش بیار معرکه شوند.

,

وقتی شایعات پا را فراتر از حد می گذارد

, وقتی شایعات پا را فراتر از حد می گذارد, وقتی شایعات پا را فراتر از حد می گذارد,

امروز  این شایعات پا را فراتر از حد خود گذاشته و مسائل امنیتی و حتی حساس را در دل خود جای داده اند وباعث شده که هرکسی نظری و یا دل نوشته ای از خود را برای زلزله های دیگر پبش بینی کند و برخی نیز بر طبل ها دیگر زده و با کمک جستن از رمال ها و دعانویسان به دنبال پایان دادن به این معرکه زلزله هستند.

,

برخی نیز بدین سان که فضا را التهاب زده دیده اند با ترفند های حتی و با گزافه گویی در این صدد هستند تا از هر دری بزنند واین زلزله ها و بلاهای طبیعی را به سیاست های روز از آمریکا و برجام گرفته تا مسئل دیگر گره بزنند.

,

زلزله برای چیست

, زلزله برای چیست, زلزله برای چیست,

باید گفت اینجاست است که عیار ستاد بحران و مسئولان امنیتی بر همه عیان خواهد شد، باید به مسئولان ستاد بحران گقت باید جلوی این شایعات را از همین الان  باید گرفت و با آگاه سازی مردم در این زمینه بستر سازیهای لازم در مورد آگاه کردن آنان و کوش ندادن به این شایعات را فراهم کرد.

,

آنچیزی که در مورد زلزله مسلم است این بوده که هر روز و هر ثانیه  لغزش زمین و ترک خوردگی های داخلی آن وجود دارد وشاید هروز صدها زلزله پایین تر از یک ریشتر به وقوع می پیوندد، چه از گذشته ، چه در حال و چه در آینده، اما آنچیزی که امروز باید دانست این بوده که زلزله یک فعل و انفعال درونی است که به دلیل ازیاد گازهای درونی زمین به دلیل خشکسالی، خالی شدن آبهای زیر زمینی و حتی گرم شدن زمین به وقوع می پیوندد و باعث می شود چنین خوردگی ها و صفحات قاره ای با تکان های چند ثانیه ای لغزش های را ایجاد کنند.

,

این زلزله های پیاپی و پس لرزه ها امری طبیعی هستند و نباید آن را به بازار داغ شایعات چسپاندو باید دانست بعد هر زلزله بالای 5 ریشتری لغزش گسل ها و ایجاد حفره های جدید باعث خارج شدن گازهای زیر زمینی و فشار آوردن به پوسته زمین می شود که این لغزش ها می توانند تا ماهها ادامه  دار باشند.

,

طبق امایش های زیر زمینی هر موقع زلزله ای بالای 5 ریشتر در بلادی رخ دهد دیگر زلزله ای بالای 5ریشتر در آن دیار رخ نخواهد داد و فقط زلزله های پایین تر از آن و در حد پس لرزه به وقوع می پیونند که این موضوع هم یک امر طبیعی است که به دلیل فشارهای درون زمینی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه