اخبار داغ

طی روزهای اخیر؛

وقوع 4 زلزله در طالقان موجب نگرانی مردم شد/ صدای پای خسارت و تلفات زمین لرزه در البرز به گوش می رسد

وقوع 4 زلزله در طالقان موجب نگرانی مردم شد/ صدای پای خسارت و تلفات زمین لرزه در البرز به گوش می رسد
طی روزهای اخیر وقوع 4 زلزله در شهرستان طالقان موجب نگرانی مردم شد به گونه ای که مدیریت بحران تمهیدات لازم را برای اسکان اضطراری پیش بینی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، 24 اردیبهشت بود که بار دیگر زلزله در استان البرز رخ داد و طالقان چهار بار لرزید.بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری البرز نخستین زمین لرزه ساعت 3 و 37 دقیقه و 18 ثانیه در عمق 12 کیلومتری زمین به وقوع پیوست و دومین زمین لرزه در ساعت سه و43دقیقه و 48 ثانیه و سومین زمین لرزه در ساعت سه 58دقیقه و 26 ثانیه در عمق هشت کیلومتری زمین بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از تیتریک، 24 اردیبهشت بود که بار دیگر زلزله در استان البرز رخ داد و طالقان چهار بار لرزید.بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری البرز نخستین زمین لرزه ساعت 3 و 37 دقیقه و 18 ثانیه در عمق 12 کیلومتری زمین به وقوع پیوست و دومین زمین لرزه در ساعت سه و43دقیقه و 48 ثانیه و سومین زمین لرزه در ساعت سه 58دقیقه و 26 ثانیه در عمق هشت کیلومتری زمین بوده است., تیتریک, تیتریک,

مهدی مهرور با اشاره به اینکه زمین لرزه ها به ترتیب 3.2 ریشتر، 2.7 ریشتر و 3.1 ریشتر بوده است به ایرنا گفت: ساعت 9و هشت دقیقه روز گذشته نیز زمین لرزه 1.6ریشتری دراین شهرستان گزارش شد لذا تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری پیش بینی شده است.

, مهدی مهرور با اشاره به اینکه زمین لرزه ها به ترتیب 3.2 ریشتر، 2.7 ریشتر و 3.1 ریشتر بوده است به ایرنا گفت: ساعت 9و هشت دقیقه روز گذشته نیز زمین لرزه 1.6ریشتری دراین شهرستان گزارش شد لذا تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری پیش بینی شده است. ,

همچنین فرماندار طالقان از ادامه آماده باش دستگاه‌ های خدماتی و امدادی خبر داد و گفت: نگرانی مردم از این موضوع باعث شد تا برخی تا صبح را بیرون از منزل به سر ببرند، جلسه شورای مدیریت بحران نیز تشکیل شد و دستگاه‌ های خدمات رسان و امدادی در آماده باش قرار گرفتند.

,

وی با بیان اینکه سالن‌ های ورزشی برای اسکان مردم باز شده بود افزود: این وضعیت ادامه داشت تا اینکه نگرانی‌ ها تا حد زیادی رفع و مردم به خانه‌ های خود بازگشتند و در حال حاضر شرایط عادی است.

,
جواد صادقلو تصریح کرد: با این وجود سالن‌ های ورزشی شهرستان امروز نیز آماده است تا در صورت نیاز پذیرای مردم باشد.
,

 

,

و اما یک کارشناس زلزله شناسی درباره زلزله طالقان به توان ایجاد زلزله بین 6 الی 7 ریشتر در گسل طالقان اشاره کرده و می گوید: رویداد این خوشه لرزه ای می تواند به گسل طالقان و یا بخشی از گسل مشا که به موازات گسل طالقان و در جنوب آن با روند شرقی غربی باز می گردد مربوط باشد.

, و اما یک کارشناس زلزله شناسی درباره زلزله طالقان به توان ایجاد زلزله بین 6 الی 7 ریشتر در گسل طالقان اشاره کرده و می گوید: رویداد این خوشه لرزه ای می تواند به گسل طالقان و یا بخشی از گسل مشا که به موازات گسل طالقان و در جنوب آن با روند شرقی , , غربی باز می گردد مربوط باشد. ,

مهدی زارع افزود: توان لرزه یابی این منطقه می توان رخداد زلزله هایی با بزرگای بین 6 الی 7 ریشتر باشد و زلزله تاریخی 958 میلادی ری طالقان احتمالا رخدادی با بزرگای 7 بوده است که با توجه به موقعیت پهنه رو مرکزی به گسل مشا مربوط بوده است.

, مهدی زارع افزود: توان لرزه یابی این منطقه می توان رخداد زلزله هایی با بزرگای بین 6 الی 7 ریشتر باشد و زلزله تاریخی 958 میلادی ری , , طالقان احتمالا رخدادی با بزرگای 7 بوده است که با توجه به موقعیت پهنه رو مرکزی به گسل مشا مربوط بوده است. ,

وی اظهار داشت: گسل های این پهنه در صورت رخداد زمین لرزه ای با بزرگای 6 یا بزرگتر احتمال دارد موجب رخداد زمین لغزش های متعدد شوند که وقوع زمین لغزش ها به عنوان مخاطره ثانویه در منطقه کوهستانی استان البرز مرکزی و غربی می تواند موجب خسارت و تلفات شود.

, وی اظهار داشت: گسل های این پهنه در صورت رخداد زمین لرزه ای با بزرگای 6 یا بزرگتر احتمال دارد موجب رخداد زمین لغزش های متعدد شوند که وقوع زمین لغزش ها به عنوان مخاطره ثانویه در منطقه کوهستانی استان البرز مرکزی و غربی می تواند موجب خسارت و تلفات شود. ,

آنچه مسلم است با توجه به وجود گسل های مخاطره آمیز در استان البرز پیش بینی و اتخاذ تمهیدات لازم می تواند تا حد زیادی از آسیب های ناشی از این بلای طبیعی بکاهد و نگرانی شهروندان البرز را از این پدیده به حداقل برساند.

, آنچه مسلم است با توجه به وجود گسل های مخاطره آمیز در استان البرز پیش بینی و اتخاذ تمهیدات لازم می تواند تا حد زیادی از آسیب های ناشی از این بلای طبیعی بکاهد و نگرانی شهروندان البرز را از این پدیده به حداقل برساند. ,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه