اخبار داغ

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد:

دستاوردهای وزارت علوم شبکه محور اطلاع رسانی شود

دستاوردهای وزارت علوم شبکه محور اطلاع رسانی شود
وزیر علوم تحقیقات و فناوری ضمن تأکید بر لزوم اطلاع رسانی شبکه ای گفت: لازم است در مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شبکه روابط عمومی ها و اطلاع رسانی شکل بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،دکتر منصور غلامی امروز در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری وزارت علوم, تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینای همدان اظهار کرد: روابط عمومی ها نقش عمده ای در اطلاع رسانی دارند بنابراین باید در حوزه تولید خبر به منبعی موثق تبدیل شوند و مرجعی در باب کنترل صحت اخبار در حوزه های مختلف قرار گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی افزود: هم جایگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هم انتظاراتی که از این مجموعه میرود بسیار ارزشمند است و نوآوری و فناوری و پژوهش در حوزه علوم بسیار مورد تاکید است به همین علت بهره مندی از ظرفیت روابط عمومی نقش مهمی در تحقق انتظارات و اتصال این دو حوزه بهدهم دارند.

,

 

,

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تأکید بر این امر که استفاده از فناوری های جدید در عرصه اطلاع رسانی بسیار حائز اهمیت است گفت: کانالهای اطلاع رسانی به ویژه در خانواده علوم و پژوهش باید حفظ و تقویت شود تا افراد این مجموعه حتی در صورت ترک سایر کانالها بر حفظ این راه اطلاع رسانی با ما مداوت داشته باشند.

,

 

,

وی عنوان کرد: من در تقویت حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی توصیه بر استفاده از جوانان دارم در عین حال اهمیت روابط عمومی باید برای رئیس و هیئت رئیسه هر مجموعه جا انداخته شود که این از هنر روابط عمومی است.

,

 

,

غلامی با بیان اینکه دانشگاهها و مراکز علمی تحقیقاتی دستاوردهای بسیاری دارند که باید با کار کارشناسی و درجه اهمیت منتشر شوند گفت: سطح انتشار و تکنولوژی انتشار نیز باید در این موضوع مورد توجه باشد.

,

 

,

وی همچنین بر اعلام دستاوردهای وزارت علوم در ابعاد کلان و شبکه محور تأکید و تبیین کرد: فعالیت چندهزار شرکت دانش بنیان در سراسر کشور و کلیه دستاوردهای علمی و پژوهشی از جمله رویکردهایی است که باید مورد اطلاع رسانی قرار گیرند.

,

 

,

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید شبکه اطلاع رسانی شرکت های دانش بنیان در وزارت علوم ایجاد شود خاطرنشان کرد: دانشگاهها و دانشجویان ظرفیت مهمی در وزارت علوم هستند که هیچ مجموعه ای این میزان تخصص و توانمندی را دراختیار ندارد بنابراین باید مورد استفاده قرار گیرند و البته همکاری نزدیک با واحدهای فرهنگی دانشگاه بر استفاده از این ظرفیت کمک خواهد کرد.

,

 

,

وی در پایان تأکید کرد: توسعه پارکها و مراکز رشد در دستور کار وزارت علوم قرار دارد و اثرگذاری در جامعه بر این اساس مورد تأکید است همچنین در تبدیل علم به فناوری و کار و قوت باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

,

 

,

غلامی افزود: امید است حاصل این نشستها، کار کارشناسی و تخصصی باشد و از این نشستها خارج نشویم مگر اینکه شبکه ای شکل گرفته باشد و نقاط ضعف و قوت شبکه را شناسایی و تقویت کنیم.

,

 

,

در ادامه علیرضا عبداللهی نژاد سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: ما در عصری به سر میبریم که به گواه بسیاری از دانشمندان، عصر تحرکات اطلاعاتی است زیرا اساس و بنیان زندگی انسانها بر مبنای اطلاعات و ارتباطات بنا نهاده شده است،

,

 

,

وی ضمن تأکید بر این که در این شرایط، مسوولیت روابط عمومی ها به عنوان چشم بیدار و وجدان آگاه دستگاهها بسیار اثر گذار است عنوان کرد: باید از چارچوبهای کلیشه ای و سنتی در عرصه روابط عمومی فاصله گرفته و بر استفاده از ابزارها و فنون جدید در این حوزه تأکید کنیم.

,

 

,

سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم بیان کرد: نشست هم اندیشی روابط عمومی ها پس از چندسال وقفه مجددا برگزار شده و در کنار آن جلسات فصلی را با مدیران مناطق دهگانه خواهیم داشت تا پویایی را در این عرصه رقم بزنیم.

,

 

,

عبداللهی نژاد بر لزوم بازآرایی در عرصه ارتباطات فناورانه تأکید و تبیین کرد: تفکیک روابط عمومی از حوزه ریاست از جمله ضروریات و مطالبات مورد تاکید است چراکه نمیتوان اهداف هردو حوزه را توأمان پیش برد.

,

 

,

وی تأکید کرد : چابک سازی و حرفه ای گرایی در عرصه روابط عمومی باید مدنظر قرار گیرد و در افقی کوتاه به این هدف برسیم که این مهم نیازمند برنامه ریزی و رسیدگی است.

,

 

,

سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تخصیص بودجه مستقل به حوزه روابط عمومی را از جمله دغدغه های روابط عمومی ها برشمرد و افزود: هم افزایی و هم گرایی در قالب این مسؤولیت باید با برگزاری جشنواره های استانی، معرفی رسانه های برتر و برنامه هایی از این دست پیگیری شود.

علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز اظهار کرد: ۱۰درصدGDP دنیا به گردشگری اختصاص دارد و ۷ درصد صادرات نیز به درآمدهای صنعت گردشگری وابسته است، همچنین همراستایی با محیط زیست و حامی فرهنگ بودن از دیگر مزیتهای حوزه گردشگری است.

,
,
,

 

,

وی با بیان اینکه در حوزه دولت و حاکمیت از مهمترین موضوعات مورد تاکید "اشتغال" است گفت: رشد اقتصادی در سند چشم انداز ۸ درصد است که از دغدغه هایی است که به آن نرسیده ایم در حالی که توجه به حوزه گردشگری میتواند این خلا را جبران نماید.

,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: تأکید بر صادرات غیر نفتی و ضرورت توزیع جمعیت بر درآمد و غنای فرهنگی کشور از جمله محورهای مورد تأکید در حاکمیت است که توجه به حوزه گردشگری سهم عمده ای در تحقق آن دارد.

,

 

,

وی افزود: سال گذشته همدان میزبان هفدهمین کنوانسیون گردشگری بود که با تبلیغات سویی که علیه کشور بود و شایستگی که استان در این میزبانی نشان داد تعجب میهمانان برانگیخته شد.

,

 

,

مالمیر متذکر شد:جاذبه های طبیعی و میراث ۴ فصل و امنیت حاکم بر کشور ما نمایانگر نقاط قوت کشور ما هستند که بر اساس همین نقاط میتوان، گردشگری را محور توسعه قرار داد .

,

 

,

وی تصریح کرد: گردشگری تاریخی و سلامت و ادبی از جمله امتیازات گردشگری استان همدان است و امسال دانشگاهD8 هم مزید بر علت شده تا دانشجویانی را به عنوان سفیران فرهنگی به کشورهای دیگر صادر کنیم.

,

 

,

وی با بیان اینکه استان همدان در سال۲۰۱۸ هم به عنوان اولین مجمع آسیایی و هم نشست جهانی گردشگری میزبان میهامانانی ازکشورهای متعدد خواهد بود تبیین کرد: رویدادهای مذکور اگرچه در همدان برگزار میشوند اما موضوعی ملی است و بازتاب رسانه ای آن بسیار حائز اهمیت است که نقش روابط عمومی ها در این موضوع برجسته تر است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه