اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

بیش از 1000 موقوفه استان یزد مربوط به ماه رمضان است

بیش از 1000 موقوفه استان یزد مربوط به ماه رمضان است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: بیش از 1000 موقوفه استان یزد مربوط به ماه رمضان است که نیت‌های مختلفی دارد و عمده آن اطعام و افطار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: یک جهت ارتباط اوقاف با ماه مبارک رمضان بخاطر موقوفات ویژه این ماه است و جهت دیگر آن هم بحث امام‌زادگان و فعالیت‌های آن‌ها در این ماه مبارک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده افزود: بیش از 1000 موقوفه استان یزد مربوط به ماه رمضان است که نیت‌های مختلفی دارد و عمده آن اطعام و افطار است.

,

وی با بیان اینکه در بحث قرآن موقوفات استان یزد بسیار ضعیف است، اظهار داشت: برای روضه‌خوانی شب‌های قدر، برای گلاب و روشنایی مساجد نیز موقوفاتی داریم.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با اشاره به اینکه پنجشنبه 20 اردیبهشت برنامه غبارویی مساجد در استان را داشتیم، تأکید کرد: طرح ضیافت الهی از 27 اردیبهشت ماه شروع می‌شود و برنامه‌های مختلفی در قالب این طرح اجرا خواهد شد.

,

زارع‌زاده تصریح کرد: برخی از برنامه‌ها در این طرح مانند اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم قرآن خوانی، تفسیر خوانی و امثالهم لازم‌الاجرا هستند.

,

وی همچنین گفت: دهم ماه رمضان سالروز رحلت بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری(س) است که در هر شهرستان باید حداقل یک برنامه به این مناسبت برگزار شود.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با بیان اینکه برگزاری مراسم شب‌های قدر در امام‌زادگان و بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های اصلی اداره اوقاف است، افزود: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف از دیگر اقدامات ما است.

,

زارع‌زاده با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات ما، وقف مصحف است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خیمه های معرف را به ویژه در شب های قدر داریم که در قالب آن غرفه های پاسخگویی به سئوالات شرعی، مشاوره و ... انجام می گیرد.

,

وی برگزاری جشن سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی در نیمه ماه مبارک رمضان، تبلیغ برای حضور مردم در راهپیمایی باشکوه روز قدس و اقامه نماز عید فطر را از دیگر اقدامات اداره اوقاف در ماه مبارک رمضان بیان کرد.

,

زارع‌زاده با اشاره به اینکه 15 خیمه معرفت برپا خواهد شد اضافه کرد: امسال برای طرح ضیافت الهی از 45 مبلغ بومی و غیربومی استفاده می‌کنیم.

,

وی تأکید کرد: از 50 بقاع متبرکه‌ای که در یزد وجود دارد، در 35 مورد از آن‌ها نماز جماعت برگزار می‌شود که در برخی از آن‌ها نماز جماعت صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا اقامه می‌شود و در برخی از آن‌ها فقط نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا و در برخی هم فقط نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد با بیان اینکه در 29 امام‌زاده برگزاری محفل انس با قرآن را داریم، اظهار داشت: مراسم شب‌های قدر در 42 امامزاده برگزار می‌شود و در 22 امامزاده نیز جلسات تفسیر قرآن داریم.

,

زارع‌زاده ادامه داد: در 39 امامزاده ترتیل‌خوانی و جزخوانی قرآن برپا می‌شود و جشن سالروز میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام در نیمه ماه مبارک رمضان هم در 38 امامزاده برگزار خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 97 میلیون تومان از محل موقوفات در ماه مبارک رمضان هزینه شده است که بیشترین آن مربوط به افطار بوده است.

,

زارع‌زاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال بحث ملاقات‌های مردمی در شهرستان‌ها را انجام می‌دهیم که تا کنون در پنج شهرستان حضور یافته‌ایم و اثراتی خوبی داشته است.

,

وی درباره تعداد وقف‌های جدید نیز گفت: در سال 97 تا کنون 8 وقف به ثبت رسیده که از این تعداد 4 مورد آن از تفت، دو تا از ابرکوه، یک مورد در بافق و یک مورد هم در اشکذر بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه