اخبار داغ

فروشگاه های بزرگ و سرنوشت فروشندگان کوچک بوشهر

فروشگاه های بزرگ و سرنوشت فروشندگان کوچک بوشهر
افتتاح فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ در مرکز استان سرنوشت کار فروشگاه های کوچک و اشتغال صاحبان آنرا با ابهام روبرو کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ مدت زیادی نیست که فروشگاه های بزرگ زنجیره در بوشهر آغاز بکار کرده اند و شاهد نگرانی و ابهام فروشندگان و صاحبان مشاغل خرده فروشی مانند سوپرمارکت ها و... در ادامه توجیه اقتصادی فعالیت های خود هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

پیش از افتتاح شعبه های فروشگاه های زنجیره ای در بوشهر نیز کسبه اصناف مختلف به برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا معترض بودند و آنها را تهدیدی برای خود می دانستند و از سوی دیگر بوشهر تنها مرکز استان در کشور بود که میدان میوه و تره بار نداشت و برپایی آن با مخالفت های آشکار و پنهان مواجه شده است.

,

, ,

دلایلی مختلفی برای نارضایتی اصناف مختلف با برپایی نمایشگاه های مختلف عرضه مستقیم کالا و تهدید شدن موجودیت کسبه خرده پا با توسعه فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد اما مهمترین دلیل آن تعداد نسبتا بالای مغازه داران بوشهری نسبت به جمعیت است.

,

بنا بر آمار منتشر شده از هر 23 بوشهری یک نفر دارای مغازه است و به خرده فروشی مشغول است، این آمار نشان از بیکاری پنهان دارد که بدون برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا و فروشگاه های زنجیره ای با حداقل درآمد و سودآوری در حال فعالیت هستند.

,

ایجاد شعب فروشگاه های زنجیره ای کشوری در بوشهر که از قدرت و توانایی بالای مالی برخوردار هستند و بعضا محصولات خود را با تخفیف های زیاد نسبت به قیمت درج شده روی کالا به مشتریان عرضه می کنند سبب استقبال خوب از این فروشگاه ها شده است که به کاهش بیشتر رونق خرده فروشان کمک کرده است.

,

, ,

در این شرایط برخی از کسبه های خرده ناچار به تعطیلی واحد صنفی خود کرده اند و بیکار شده اند،  بقیه نیز از آینده شغلی خود نگران یا با کاهش سودآوری به حداقل قناعت کرده اند.

,

از نگاه عمومی در شرایط فعلی اقتصادی خرید با تخفیف های مناسب می تواند به خانواده ها در مدیریت بهتر مالی کمک کند مخالفت های برخی کسبه و اعتراض آنان به این معناست؛ چرا نمی توان از مردم انتظار داشت اجناس مشابه را با قیمت گران خریداری کنند.

,

یکی از صاحبان خرده فروشی بوشهر در گفتگو با خبرنگار سپاس گفت: شرایط فعالیت برای کسبه هایی که فاقد مغازه هستند مشکل است و عدم سوداوری که منجر به تعطیلی یا تغییر شغل می شود بیشتر در این کسبه دیده می شود زیرا هزینه ها بسیار بالا اجاره در مرکز استان دلیل اصلی ور شکنندگی است.

, سپاس,

وی گفت: با وجود راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای بخش قابل توجهی از خرید های روزانه مردم به صورت لیست های کوچک و موردی از کسبه خرده پا انجام می شود و در فروشگاه های محله ای در کوچه ها و خیابان ها صورت می گیرد و این فروشندگان می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه