اخبار داغ

همایش بزرگ علمای شیعه و سنی شمال آذربایجان غربی در خوی برگزار شد

همایش بزرگ علمای شیعه و سنی شمال آذربایجان غربی در خوی برگزار شد
همایش مشترک علمای شیعه و سنی با هدف ایجاد تعامل و ارتباط فکری بین علمای پیرو مذاهب اسلامی، رفع ذهنیت منفی و نگرش های فرقه گرایانه در خوی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، در این مراسم که امروز با حضور گسترده علما و روحانیون شیعه و سنی  شهر های شمال استان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی برگزار شد، حجت الاسلام حاتمیان در سخنانی به نقش و اهمیت اتحاد بین شیعه و سنی پرداخت و افزود : در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان فرصتی است که با اشاعه فضایل و خوبی های این ماه مردم را بیش از پیش در این موضوع آگاه سازیم و در جهت اشاعه اتحاد قدم برداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

در این مراسم، مدیرکل امور ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با بیان اینکه قرآن کریم ما را به وحدت، اتحاد و تعاون دعوت می نماید و ما را بعنوان امت واحده قرار می دهد، گفت: ما باید با تمسک به آموزه های دینی و اعتقادی چه شیعه و چه سنی به یکدیگر احترام گذاشته و در جهت تعالی اسلام اقدامات خوبی را انجام دهیم.

,

وی، در ادامه به فرافکنی دشمنان اسلام و ایجاد تفرقه در بین شیعه و سنی پرداخت و یادآور شد: تمام خصومت ها و اختلاف افکنی ها همه در سایه دشمنی با اسلام صورت می پذیرد و امروز شاهد این هستیم که بعد از سال ها دشمنی چه بر سر مردم کشورهای یمن، لیبی، بحرین و دیگر کشورها آمده است.

,

حجت الاسلام حاتمیان، با بیان اینکه وظیفه خطیری بر دوش علمای اهل سنت و تشیع قرار گرفته تا به واسطه آیات قرآن و نیز بهره بردن از اوضاع سیاسی جامعه اسلامی سعی در تحکیم اتحاد و همدلی داشته باشید، بیان داشت: در همه حال پشتیبان و همراه هم باشید تا بتوانیم در برابر هجمه دشمنان اسلام با ابهت همیشگی قد علم کنیم.

,

از دیگر محورهای سخنان مدیرکل امور فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور، بیان نکاتی در خصوص ارادت ویژه اهل تسنن به اهل تشیع بود که با ذکر نمونه هایی از بزرگان اهل تسنن، ادامه داد: انسان ها بی شک دارای اختلافات عقاید هستند و هرکدام پیرو مکتب خاص خودشان می باشند اما نکته مهم این است که نباید اختلاف عقاید تاثیری در مکاتب فقهی گذاشته و برادران سنی را از برادران شیعه جدا کند بلکه وجود این اختلافات عقیده گامی مهم در تعالی بُعد علمی آنان با تالیف کتب مختلف خواهد بود.

,

در ادامه این مراسم، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، هدف از برگزاری چنین همایشی را اتحاد بیشتر بین اهل تسنن و تشیع عنوان کرد و افزود: ایجاد وحدت شرط اصلی پیشرفت در جامعه اسلامی است و نمود این پیشرفت اتحاد و همدلی مدافعان حرم بود که مبارزان سنی و شیعه در کنار هم و برای تعالی اسلام می جنگیدند.

,

حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی نیز در این برنامه با بیان اهمیت نقش اسلام در جامعه کنونی و ایجاد اتحاد و برابری در مکاتب اسلامی بخصوص شیعه و سنی، یادآور شد: امروز شیعه و سنی در آماج انواع توطئه های غربی قرار گرفته است و جبهه مقاومت در طول این سال های اخیر با اتحادی که به واسطه ی اسلام بدست آورده است شکست های سختی را بر اسرائیل  و حامیان آنان تحمیل کرده که جنگ ۳۳ روزه، شکست در غزه، شکست داعش، زمین گیر شدن آمریکا در یمن و افغانستان تنها بخشی از سر شکستی های امریکا و اسرائیل و متحدانشان می باشد.

,

سازماندهی جبهه مقاومت، بهره گیری از توانایی های تمامی مسلمانان، هماهنگی جبهه مقاومت در برابر اسرائیل، استفاده از بیداری اسلامی، مدیریت افکار عمومی و به خطر انداختن منافع اسرائیل در منطقه از دیگر محور های سخنرانی امام جمعه شهرستان خوی در این مراسم بود.

,

در ادامه این مراسم نمایندگانی از علمای اهل سنت در سخنانی به نقش و اهمیت اتحاد بین شیعه و سنی پرداختند.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه