اخبار داغ

در آستانه فرارسیدن ماه رمضان صورت گرفت؛

غبارروبی 945 مسجد در استان سمنان

غبارروبی 945 مسجد در استان سمنان
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری مراسم معنوی غبارروبی ۹۴۵ مسجد در شهرها و روستاهای استان با حضور مردم، مسئولان و امنای مساجد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان پیش از ظهر امروز در حاشیه آئین غبارروبی مسجد قرآن شاهرود در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اشاره به برگزاری مراسم معنوی غبارروبی مساجد در ۹۴۵ مسجد استان سمنان، تأکید کرد: آئین غبارروبی در ۱۱۹ مسجد سمنان، ۳۱۰ مسجد شاهرود، ۲۲۹ مسجد دامغان، ۹۹ مسجد بسطام، ۱۰۶مسجد گرمسار و ۸۲ مسجد مهدی‌شهر برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان مانند سنوات گذشته مراسم غبارروبی مساجد باهدف مهیا ساختن مسجد برای حضور مردم و روزه‌داران در این اماکن مذهبی و معنوی برگزار و مورد استقبال آحاد مردم قرار می‌گیرد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تکریم مساجد، مهیا ساختن آن برای حضور روزه‌داران و همچنین محور قرار دادن مردم در امورات معنوی را سه اولویت نخست در سطح استان خواند و گفت: تأکید تبلیغات اسلامی بر برگزاری مردمی آئین های ملی و مذهبی در سطح استان است.

,

شکری در پاسخ به سؤالی با موضوع اعزامی مبلغان در ماه رمضان نیز، تأکید کرد: یک هزار و ۱۲۷ مبلغ مرد و زن شامل مبلغان بومی و غیربومی در ایام ماه رمضان در سطح هشت شهرستان استان به تبلیغ امور دینی و معنوی می‌پردازند.

,

وی افزود: ۷۷۹ مبلغ بومی شامل ۴۹۹ مبلغ مرد و ۲۸۰ مبلغ زن در کنار ۳۳۸ مبلغ غیربومی شامل ۱۲۰ مبلغ مرد و ۵۸ مبلغ زن در کنار ۸۰ روحانی مستقر، ۳۵روحانی طرح هجرت و ۴۵خطیب شامل ائمه جمعه و جماعات یک هزار و ۱۲۷ مبلغی را شکل می‌دهند که قرار است در ماه رمضان پیش رو مجریان برنامه‌های تبلیغی استان باشند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مبلغان غیربومی از دفاتر قم و مشهد مقدس به سراسر استان اعزام می‌شوند تا برنامه‌های تبلیغی را اجرا کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه