اخبار داغ

مدیر کل ارتباطات استان سمنان:

روستاهای دارای 10 خانوار به اینترنت متصل می شوند/ ضریب نفوذ تلفن همراه در استان سمنان 99 درصد است

روستاهای دارای 10 خانوار به اینترنت متصل می شوند/ ضریب نفوذ تلفن همراه در استان سمنان 99 درصد است
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: روستاهای دارای 10 خانوار در استان سمنان تا پایان سال 98 به اینترنت متصل خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مسعود میررضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت به مناسبت هفته ارتباطات با اشاره اینکه شاخص IDI توسعه فناوری اطلاعات وارتباطات به عنوان شاخص بین المللی در این حوزه در دنیا مطرح است، گفت: استان سمنان طی سال های 95 و 96 رتبه دوم کشور در ضریب نفوذ اینترنت را کسب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت استان سمنان در سال 96 بالای 76 درصد است، افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه و تلفن ثابت در استان سمنان به ترتیب 99.4 درصد و 76.4 درصد می باشد.

,

وی با اشاره به اینکه از سال 91 طرح واگذاری اینترنت به روستاها در سراسر کشور آغاز شده است، گفت: در فازهای مختلف توسط مخابرات این طرح اجرایی شده است که در فاز اول 25 هزار روستا و در فاز دوم 18 هزار روستا بهرمند شدند.

,

میررضایی با اشاره به وجود 589 روستا در استان سمنان اظهار کرد: تمامی روستاهایی که بالای 20 خانوار دارند باید از خدمات اینترنت و ارتباطات بهره مند می شدند.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تصریح کرد: طرح یو اس او 1 و 2 را برای بهره گیری روستاهای این استان از خدمات تلفن، اینترنت و.. در حال اجراست.

,

وی با بیان اینکه 206 روستا بالای 20 خانوار در استان سمنان وجود دارند، افزود: تاکنون 189 روستا در طرح یو اس او یک از اینترنت پهن باند بهره مند شده اند.

,

میررضایی در ادامه بیان کرد: طرح یو اس او 2 نیز تا پایان سال 97 به اتمام خواهد رسید که امیدواریم مابقی روستا ها هم از خدمات ارتباطی برخوردار شوند.

,

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به رایزنی های صورت گرفته جهت ارائه خدمات اینترنتی برای روستاهای 10 خانوار، گفت: 150 روستای بالای 10 خانوار در استان داریم که امیدواریم تا پایان سال 98 به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

,

وی با اشاره به دفاتر آی سی تی و پیشخوان در سطح استان اظهار کرد: دفاتر پیشخوان برای حوزه شهری است و آی سی تی نیز در روستاها فعالیت می کنند که قابلیت تبدیل به پیشخوان را هم دارند.

,

میررضایی با بیان اینکه 66 دفتر پست، پست بانک و مخابرات در سطح استان با یکدیکر همکاری می کنند، گفت: تعدادی از دفاتر نیز درخواست تبدیل به پیشخوان داده اند که در صورت اجرایی شدن خدمات بیشتری به شهروندان ارائه خواهند داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه