اخبار داغ

رئیس کمیسیون فرهنگی وپیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی:

آموزش و پرورش در موارد بسیاری فرزندانمان را به سمت بی دینی سوق می دهد/همه مدیران و سازمان ها باید در بحث فرهنگسازی وارد عمل شوند

آموزش و پرورش در موارد بسیاری فرزندانمان را به سمت بی دینی سوق می دهد/همه مدیران و سازمان ها باید در بحث فرهنگسازی وارد عمل شوند
رئیس کمیسیون فرهنگی وپیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت فرهنگ سازی در جامعه ما وضعیت بد و نامناسبی است مگر اینکه تحول خاصی ایجاد شود، گفت: متاسفانه آموزش و پرورش در موارد زیادی بچه های ما را به سمت بی دینی گرایش می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،حسن بنیانیان ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی دین و رسانه که به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه مفهوم مدیریت در فرهنگ مهم است گفت: و چنانچه بخواهیم الگوهایی که در جامعه حاکم است به ریشه اسلامی برگردد باید ساختارها و سازمان ها را ترعیب نماییم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی با بیان اینکه،در شرایط موجود اختلاف نطر بین نخبگانی است که می خواهند فرهنگ سازی کنند، اظهار کرد:مدیربت فرهنگی در حال حاضر اعمال شده  است نمی تواند باورها را به ارزش ها تبدیل کند.

,

وی ادامه داد:کسانی که گمان می کنند مدیریت فرهنگی به معنای رفتارهای مبتنی بر اعتقادات است باید به هنجارها توجه ویژه داشته باشند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه،روحانیت ما نباید بیش از اندازه به تکنولوژی های جدید دل ببندد و اینان باید بدانند که پایگاه روحانیت مسجد است، گفت:روحیه روحانیت در طلبه های جدید این است که دین برای تصمیمات مهم زندگی آمده است.

,

وی توضیح داد:منبر یکی از مجراهای انتقال پیام است و روحانیون دارای تریبونهایی هستند اما متاسفانه  در حال حاضر مجراهای انتقال پیام دارای نقص هستند.

,

بنیانیان در ادامه با اذعان به اینکه،تحولات فرهنگی را باید تقویت کرد، خاطرنشان کرد:در شرایطی که فرهنگ ما در حال تغییر و تحول است و مقام معطم از مهندسی فرهنگ سخن به میان می آورند، توجه به تغییرات صحیح فرهنگی دارای اهمیت است.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی وپیوست نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی  همچنین عنوان کرد: زمانی که بخواهیم باور کسی را تغییر دهیم باید متناسب با باورها و شخصیت فرد وارد عمل شویم.

,

وی افزود:علاوه بر مخاطب شناسی باید بدانیم مخاطب در چه شرایطی است و آن را مدنظر قرار دهیم و البته مربی باید این هنر را داشته باشد .

,

وی تصریح کرد:نوعا جوانان و نوجوانان و مخاطبین باید تشویق شوند وتا در آنها باور ایجاد شود.

,

بنیانیان همچنین با بیان اینکه البته باید افراد جامعه را متوجه کنیم که دینداری هزینه دارد ،اظهار کرد:بهشت را به هر کسی نمی دهند و این موارد  باید هنرمندانه تربیان شود و امروز روحانیت در این رابطه دارای وظیفه است.

,

وی ادامه داد:اخیر برخی علما و روحانیون بر جدایی دین  وسیاست اصرار دارند و باید دانست که امروز همه دین با تلویزیون حل نمی شود و باید مساجد و روحانیت به درستی وارد عمل شوند.

,

حسن بنیانیان همچنین با بیان اینکه همه افراد جامعه و از مسئولین متناسب با میزان نفوذ خود باید در عرصه فرهنگ سازی دخیل باشند، عنوان کرد:البته در این زمینه همه سازمانها نیزدارای اهمیت هستند.

,

وی بیان کرد:ویژگی اصلی یک فرد رسانه ای همه جا بودن آنهاست و رسالت اصلی آن فرهنگسازی است.

,

وی ادامه داد: سواد رسانه ای به افراد جامعه کمک می کند تا چگونگی ایجاد پیامهای رسانه ای را درک کنند، پیام های رسانه ای خود را طراحی ایجاد و توزیع کنند.

,

حسن بنیانیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت فرهنگ سازی در جامعه ما وضعیت بد و نامناسبی دارد مگر اینکه تحول خاصی ایجاد شود، گفت: متاسفانه آموزش و پرورش در موارد زیادی بچه های ما را به سمت بی دینی گرایش می دهد.

,

وی در ادامه سخنان خود یادآورشد:اهالی رسانه باید مدیران را در خصوص اصلاح فرهنگ جامعه مورد پرسش قرار دهند تا  از این رهگذربرای کار فرهنگی عمیق تقاضا ایجاد شود.

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اکنون در کشور ما فرهنگ متولی خاص ندارد والبته در این زمینه باید تک تک افراد مسئول امورات فرهنگی باشند.

,

حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این مراسم، ضمن اشاره به پایان ماه شعبان و ورود به ماه رمضان، گفت:انسان برای زیست ناچار به  برقراری ارتباط است و ارتباط انسان ازابتدای خلقت تا کنون وجود دشته است.

,

وی افزود: ارتباط در هر برهه ای از زمان ابزار و امکانات خاص خود را می طلبد ،در یک برهه کلام و در یک برهه تکنولوژی به عنوان ابزارشناخته می شود.

,

وی با اذعان به اینکه تا زمانی که ارتباط نباشد ادامه هیچگونه حیاتی امکان پذیر نیست، اظهار کردساختمان وجودی انسان در مسائل مختلف نیازمند ارتباط است و این ارتباط در زمان بعثت رسول اکرم آغاز شد و حضرت مبلغینی را به منظور تبلیغ دین مبین اسلام  به سراسر جهان اعزام نمودند.

,

وی همچنین با بیان اینکه ارتباط یک ضرورت در حد آب حیات است، عنوان کرد: امروز تکنولوژی به حدی است که انسان با چنگ زدن به آن میتواند به درک صحیحی از اطلاعات دست یابد.

,

دشتکی در ادامه ضمن اشاره به اهداف برگزاری جشنواره دین و رسانه گفت:هدف این جشنواره تعمیق باورهای دینی و نهادینه کردن سلامت اجتماعی در جامعه است که با استفاده از هنر اهالی رسانه این امکان فراهم می آید.

,

هدف این است که با استفاده از ابزار رسانه پیام اسلام و انقلاب را به سرانجام برسانیم  و کسانی که در حوزه رسانه دستی بر اتش داارند در این رابطه دارای تکلیف هستند.

,

وی افزود: جهت دهی دینی که موجب خوشبختی و سعادت مادی و معنوی انسانها می گردد از دیگر اهداف جشنواره مذکور است.

,

وی در نهایت اعلام کرد:سال گذشته بیش از 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با استقبال  اهالی رسانه استان، این تعداد در سال جاری به بیش از 700 اثر رسید.

,

وی تصریح کرد: از 700 اثر ارسالی به دبیرخانه،47 اثر شایسته تقدیر شناخته شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه