اخبار داغ

در گفتگو با امام جمعه اهل سنت قروه بررسی می شود؛

هدف ترامپ از انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس چیست؟ / آیا انتفاضه جدیدی در راه است؟ / رژیم صهیونیستی در سراشیبی نابودی

هدف ترامپ از انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس چیست؟ / آیا انتفاضه جدیدی در راه است؟ / رژیم صهیونیستی در سراشیبی نابودی
امام جمعه اهل سنت قروه با تشریح اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا در رژیم صهیونیستی به شهر بیت المقدس گفت: نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر ، در سال 1995 کنگره آمریکا قانونی را تصویب می‌کند و از آمریکا می‌خواهد که بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد ، اما دولتهای بیل کلینتون، جرج بوش پسر و باراک اوباما بدلیل تبعات و هزینه‌های سیاسی زیاد آن از انجام این کار سرباز زدند؛ تا اینکه هم اکنون ترامپ در روز نکبت سفارت آمریکا را به بیت المقدس انتقال داد و خشم جهان اسلام را برانگیخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر ,

 

,

در گفتگوی امروز خود با امام جمعه اهل سنت قروه به بررسی عواقب تصمیم ترامپ و نیز دلایل وی برای اجرای این تصمیم می پردازیم.

,

 

,

ماموستا ملاهاشم نوری در گفتگوی با خبرنگار ما با اشاره به چرایی تصمیم ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس اظهار داشت: با نگاهی به ساختار سیاسی موجود در کشور آمریکا و از سویی با توجه به کاهش محبوبیت ترامپ در میان مردم کشور آمریکا، می توان گفت ترامپ از شانس کمی برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 برخوردار بود.

,

 

,

وی ادامه داد: از طرفی لابی صهیونیستی قوی‌ترین و ثروتمندترین لابی موجود و تأثیرگذار در فرآیندهای سیاسی از احزاب تا نهادها و تشکیلات سیاسی و رسانه‌ای عمده در آمریکا محسوب می‌شود که ترامپ از طریق جلب حمایت همین لابی توانست رییس جمهور آمریکا شود و وعده انتقال سفارت را در همان ایام انتخابات بارها و بارها تکرار نمود.

,

 

,

نوری خاطر نشان کرد: ترامپ در این اقدام خود بیش از هر چیزی به دنبال حفظ حمایت لابی صهیونیستی در انتخابات سال 2020 بود که بتواند باز هم به عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شود چرا که جلب حمایت این اقلیت از الزامات موفقیت در طی کردن پله‌های ترقی برای سیاست‌مداران آمریکایی محسوب می‌شود.

,

 

,

امام جمعه اهل سنت قروه با تاکید بر اینکه این حرکت ترامپ قطعا شکست او را در پی خواهد داشت، افزود: این اقدام ترامپ در واقع نوعی خوش خدمتی به صهیونیست‌ها به حساب می آید.

,

 

,

نوری ادامه داد: اما این خوش خدمتی نمی تواند به موفقیت ترامپ منجر شود و قطعا او شکست سنگینی متحمل خواهد شد.

,

 

,

وی با بیان اینکه انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس مصوبه سال 1995 کنگره آمریکاست، افزود: از آن سال تاکنون این مصوبه به دلیل انسجام و اتحادی که میان کشورهای اسلامی وجود داشت، به تعویق افتاد و هیچ کدام از روسای جمهور آمریکا جرأت اجرایی نمودن آن را نداشته است.

,

 

,

نوری انشقاق میان برخی کشورهای اسلامی و نیز ایجاد گروهک های تکفیری و تروریستی را یکی از دلایل اصلی اجرای این تصمیم برشمرد و افزود:  اینکه در مقطع فعلی ترامپ جرأت اجرایی کردن این تصمیم را پیدا کرده است به دلیل بی کفایتی و بی تدبیری حکام عرب خلیج فارس و بخصوص آل سعود خائن و ترس و دلهره برخی کشورهای اسلامی آفریقایی است که در سایه وجود گروهک های تروریستی تکفیری که دست پرورده خود آمریکا و اسراییل بوده اند و برای سرگرم ساختن مسلمانان و بی توجهی به اسراییل  ایجاد شدند رخ داده است.

,

 

,

وی با اشاره به عواقب تصمیم ایالات متحده امریکا گفت: بدون شک این اقدام ترامپ از سوی کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان بدون پاسخ نخواهد ماند .

,

 

,

خطیب نماز جمعه اهل سنت قروه ادامه داد: همانطور که در روزهای گذشته شاهد اعتراضات گسترده در سراسر کشورهای اسلامی به این تصمیم بی خردانه بوده ایم باید دولت آمریکا منتظر دیگر عواقب ان نیز باشد.

,

 

,

نوری انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را عامل سستی بیش از گذشته بنیان اسراییل برشمرد و افزود: طی هفته گذشته و در درگیری های بلندی های جولان شاهد اقتدار جبهه مقاومت بودیم که پایه های رژیم صهیونیستی به لرزه افتاده بود و ترس و وحشت در رفتار سیاستمداران این رژیم کودک کش دیده می شد.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه امکان ظهور انتفاضه جدید در تمامی سرزمین‌های اشغالی امری کاملاً جدی است گفت: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیش از این طی بیانیه ای هشدار خود را در این خصوص اعلام کرده بود.

,

 

,

امام جمعه اهل سنت قروه ادامه داد: صهیونیستها به شدت از عملیات های مسلحانه نیروهای مقاومت هراس دارند و نمی توانند پیامدهای حاصل از آنها را متحمل شوند.

,

 

,

نوری در پایان اظهار داشت: واکنش قاطعانه و جدی گروه های مقاومت فلسطین به اقدام آمریکا علیه قدس اشغالی می تواند مهمترین پیامد اقدامات واشنگتن در اراضی اشغالی باشد چرا که گروه‌های مقاومت اسلامی مانند حماس و جهاد اسلامی که از اساس وجود رژیم صهیونیستی را در سرزمین تاریخی فلسطین غاصبانه می‌دانند، در پی این اقدام خشم خود را به تصویر خواهند کشید و قطعا این حرکت ناشیانه و دور از خرد بدون پاسخ نخواهد ماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه