اخبار داغ

گزارشی از جلسه مشترک شورای اسلامی شهرستان سنندج و بخشداران؛

مشکلاتی که رفعشان منوط به داشتن گوش شنوا و اتفاق معجزه است!

مشکلاتی که رفعشان منوط به داشتن گوش شنوا و اتفاق معجزه است!
در جلسه مشترک شورای اسلامی شهرستان سنندج و بخشداران عنوان شد که همکاری شورا و دولت سبب بهبود در توسعه و تسریع در روند خدمتگذاری خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، صبح امروز جلسه مشترک شورای اسلامی شهرستان سنندج و بخشداران با هدف بررسی وضعیت تعامل شوراها و ادارات دولتی در سالن جلسات شورای اسلامی سنندج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

خداوند حل مشکلات مردم را بر دوش افراد صالح می‌گذارد

, خداوند حل مشکلات مردم را بر دوش افراد صالح می‌گذارد,

 

,

نماینده شورای اسلامی شهر سنندج در شورای اسلامی شهرستان با اشاره به ضرورت ایجاد تعامل متقابل گفت: شورا دارای مشروعیت شرعی و جایگاه قانونی است و ضرورت دارد تا این نهاد تعامل کامل با ادارات داشته باشد تا بتواند در حل مشکلات موجود و مطالبات مردم موفق شود.

,

 

,

سیف الله رضایی افزود: ادارات دولتی هم باید جایگاه و نقش شورا را به رسمیت شناخته و هم آنها را در تصمیم گیری دخالت دهند زیرا نمایندگان مردم از درون جامعه برخاسته و اشرافیت کامل بر نیاز و مطالبات دارند و تنها هدفشان خدمت به جامعه می‌باشد.

,

 

,

وی تصریح کرد: خداوند متعال حل مشکلات مردم را بر دوش افراد صالح می‌گذارد و سعادتی از این بالاتر نیست که انسانی نقش سبب الهی را بر عهده گیرد و انجام این ماموریت ممکن نمی‌شود مگر اینکه همه خود را پایبند شرع، قانون و اخلاق بدانیم.

,

 

,

رضایی خاطر نشان کرد: شهرستان سنندج پتانسیل‌های بزرگی برای توسعه عمومی و ایجاد منابع درآمدی پایدار روستاها دارد که اگر در این راستا اقدامات عملی صورت پذیرد می‌تواند نقش بزرگی در تامین منابع هزینه‌های دهیاری‌ها داشته باشد.

,

 

,

وی خواستار شفاف سازی در روند هزینه کرد دهیاری‌ها شد وگفت: مردم باید از درآمد و هزینهه‌ای دهیاری‌ها آگاه باشند تا از صحت عملکردها مطلع بوده و در زمان به یاری طلبیدن با آغوش باز و آسودگی خاطر از مشارکت استقبال نمایند.

,

 

,

تعامل مشترک شورا و ادارات را تنها نقطه رمز موفقیت است

, تعامل مشترک شورا و ادارات را تنها نقطه رمز موفقیت است,

 

,

عضو شورای اسلامی شهرستان سنندج وجود تعامل مشترک شورا و ادارات را تنها نقطه رمز موفقیت نامید و گفت: مشکلات بخش‌های شهرستان سنندج از تنوع و تعدد بالایی برخوردار است که برای حل آنها باید همکاری جدی داشته باشیم که بخشداران در این راستا می‌توانند نقش بالایی ایفا نمایند.

,

 

,

عدنان فرهادی افزود: بخشدار، شورا و دهیار نباید در مقابل هم قرار بگیرند بلکه باید در کنار هم بوده و از این طریق نقش سازنده بازی کنند، من از همه می‌خواهم تا این تعامل را تبدیل به فرهنگ عمومی کنیم تا مردم هم با اعتماد بیشتری به یاری دولت بیایند.

,

 

,

وی تصریح کرد: در این شرایط که با محدودیت منابع مالی مواجه‌ایم نیاز است تا مشکلات به صورت منطقی اولویت بندی شوند تا بتوانیم رضایت مردم را به دست آوریم.

,

 

,

عدم همکاری دهیاران با شوراها ضربه به باور عمومی می‌زند

, عدم همکاری دهیاران با شوراها ضربه به باور عمومی می‌زند,

 

,

عضو شورای اسلامی شهرستان سنندج با انتقاد از عدم همکاری برخی دهیاران گفت: برخی از دهیاران بخش کلاترزان همکاری جدی با شوراها ندارند و این می‌تواند ضربه سنگینی به روند توسعه، فرهنگ شورا و باور عمومی بزند و ضرورت دارد تا در این راستا تجدید نظر صورت پذیرد.

,

 

,

اکبر عبدی افزود: مسئولان این خطر را جدی بگیرند و برای پایان دادن به آن اقدامات سریع معمول کنند.

,

 

,

در روابط بین شورا و مدیران تجدید نظر شود

, در روابط بین شورا و مدیران تجدید نظر شود,

 

,

نماینده شورای اسلامی شهر شویشه در شورای شهرستان سنندج خواستار تجدید نظر مداوم در تعامل شورا، بخشدار و دهیار شد و گفت: وقتی که هدف همه خدمت به توسعه می‌باشد دیگر تقابل معنایی ندارد زیرا این هدف تنها در سایه با هم بودن تحقق می‌یابد چون هرکدام از عوامل دخیل در مدیریت و توسعه توانایی خاص خود را دارند.

,

 

,

مختار امینی افزود: روش‌های مدیریت و تعامل عوامل توسعه و مدیریت باید مورد تجدید نظر قرار گیرد تا به تناسب نیازها و مدل روز دنیا روند خدمت مدیریت شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: از مدیران ارشد استان تقاضا دارم تا در راستای دادن تسهیلات بانکی به روستاها تغییرات جدی در زمینه اخذ وثیقه، نرخ بهره و زمان بازپرداخت صورت دهند زیرا حوزه کشاورزی، دامداری و تولید گوشت سفید دیر بازده است و کشاورزان امکان تامین وثایق شهری مثل ملک و کارمند رسمی ندارند.

,

 

,

روستاهای شهرستان سنندج از بیکاری بالای جوانان رنج می‌برد

, روستاهای شهرستان سنندج از بیکاری بالای جوانان رنج می‌برد,

 

,

نماینده بخش سیروان در شورای شهرستان سنندج گردشگری روستایی را از استعدادهای سازنده روستاها ذکر کرد و گفت: گردشگری در صدر توسعه همه جانبه و پایدار دنیا قرار دارد و تبدیل به منبع بزرگی برای اشتغال شده است که ما نیز باید این امر را در دستور کار قرار دهیم.

,

 

,

صفیار منبری افزود: روستاهای شهرستان سنندج از بیکاری بالای جوانان رنج می‌برد که بهترین راه برای ایجاد کار در این مناطق استفاده از منابع اکوتوریسم روستاهاست که سال‌هاست بدون استفاده مانده است.

,

 

,

وی در ادامه اظهار کرد: دولت فعال سازی پتانسیل گردشگری روستایی را در دستور کار قرار داده و منابع مالی ویژه برای آن در نظر گرفته و ما باید تلاش کنیم تا با استفاده از این منابع برای بیکاران روستاها کار ایجاد کنیم.

,

 

,

روستاهای بخش حسین آباد مشکل کمبود آب دارند

, روستاهای بخش حسین آباد مشکل کمبود آب دارند,

 

,

نماینده شورای حسین آباد در شورای شهرستان با اشاره به وجود مشکلات متعدد در این بخش گفت: روستاهای بخش حسین آباد مشکلات بسیاری دارند که کمبود آب شرب و کشاورزی در صدر این مشکلات قرار دارد و اگر فکری برای پایان به این وضعیت نشود در آینده نزدیک با معضل مهاجرت به مناطق شهری مواجه خواهیم شد.

,

 

,

کنعانی افزود: بهترین منبع برای تامین آب روستاهای حسین آباد استفاده از ذخایر سدهای استان است زیرا این بخش در مسیر خط انتقال آب سد آزاد به قروه و دهگلان قرار دارد.

,

 

,

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات روستاییان نبود مراکز خرید محصولات کشاورزی است و دسترنج آنها نصیب دلالان خواهد شد.

,

 

,

وی در ادامه اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی، بسته بندی و بازاریابی نیاز اصلی کشاورزان بخش حسین آباد است که اگر تحقق یابد موجب ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار خواهد شد.

,

 

,

همکاری با شورا افتخار نیست بلکه وظیفه شرعی و قانونی مدیران است

, همکاری با شورا افتخار نیست بلکه وظیفه شرعی و قانونی مدیران است,

 

,

بخشدار حسین آباد تعامل با شورا را وظیفه قانونی مدیران دولتی دانست و گفت: همکاری با شورا افتخار نیست بلکه وظیفه شرعی و قانونی مدیران است و تنها در این صورت می‌توان به توسعه دست یافت.

,

 

,

صلاح زارع افزود: شوراها بدون مزد و منت دارند در عرصه خدمت همگام با دولت تلاش می‌کنند، شوراها پتانسیل بزرگی از شناخت، تجربه، تعهد و اعتبار اجتماعی هستند که بر تمام مدیران واجب است تا از این منبع بزرگ و سازنده استفاده کنیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: بخشداری حسین آباد با اعتماد کامل به همکاری با شوراها ادامه می‌دهد و این روابط تا کنون سبب حل مشکلات بزرگی شده زیرا در موارد بروز موانع و کمبود منابع توانسته‌ایم با همکاری مردم نسبت به جبران اقدام کنیم.

,

 

,

شورا نماینده مردم بوده و ضرورت دارد تا در تصمیم گیری‌ها دخالت داده شود

, شورا نماینده مردم بوده و ضرورت دارد تا در تصمیم گیری‌ها دخالت داده شود,

 

,

بخشدار کلاترزان با تاکید بر رعایت قانون در تعامل و توقع گفت: قانون مداری وظیفه همه ماست و باید همه در این چارچوب مناسبات و توقعات را تعریف نموده و هیچ کدام از شورا و مدیر دولتی خود را مافوق دیگری ندانند.

,

 

,

سیف الله ساعدی افزود: شورا نماینده مردم بوده و ضرورت دارد تا در تصمیم گیری‌ها دخالت داده شود اما این دخالت نباید از حدود قانونی فراتر رود.

,

 

,

همکاری شورا و دولت سبب بهبود در توسعه و تسریع در روند خدمتگذاری خواهد شد

, همکاری شورا و دولت سبب بهبود در توسعه و تسریع در روند خدمتگذاری خواهد شد,

 

,

بخشدار بخش مرکزی سنندج ضمن ارج نهادن به جایگاه شورا گفت: شورا در ایران تنها یک نهاد قانونی نیست بلکه یک نهاد شرعی است که نقش آن در قرآن مورد تاکید قرار گرفته و در نظام اسلامی این جایگاه به رسمیت شناخته شده و هر مدیری که در این نظام فعالیت می‌کند باید به تاسی از این رویکرد با شورا همکاری کند.

,

 

,

طارق صلواتی افزود: همکاری شورا و دولت سبب بهبود در توسعه و تسریع در روند خدمتگذاری خواهد شد زیرا شورا مملو است از تعهد، تخصص و اعتبار و هرجا که مشکلی ناشی از اختلاف، کمبود منابع و تعارض مالکیتی پیش آمده از طریق مداخله شورا حل و فصل شده است.

,

 

,

وی با تاکید بر ضرورت ارتقاء سطح دانش و توانایی شوراها و دهیاران اظهار کرد: شورا و دهیار زمانی می‌توانند نقش واقعی خود را ایفا کنند که بر شیوه‌های مدیریت و اطلاعات قانونی اشرافیت داشته باشند و دولت برای رسیدن به این مقصود برنامه آموزش آنها را تدارک دیده و هم اکنون دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های توانمند سازی با همکاری جهاد دانشگاهی در دست اجراست.

,

 

,

صلواتی تصریح کرد: یکی دیگر از الزامات توانمند سازی شوراها و دهیاران ایجاد منابع درآمدی پایدار برای تامین منابع مالی مورد نیاز توسعه روستایی است و در این راستا ظرفیت‌های بزرگی داریم که باید با همکاری یکدیگر آنها را فعال سازیم.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: شورا برخاسته از بطن دین مبین اسلام و قانون اساسی است و هدفی جز توسعه کشور، خدمت بی منت و حل مشکلات ندارند و بر تمام مدیران واجب است تا با سعه صدر از انتقادات آنان استقبال کنند که ما در بخشداری مرکزی تجربه خوبی از تعامل با شوراهای روستایی داریم که جا دارد الگوی کل کشور شود.

,

 

,

بخشدار مرکزی سنندج افزود: تعامل با شورا و همکاری با آنان خواسته حکومت اسلامی است که به کرات از سوی دولت تدبیر و امید مورد تاکید قرار گرفته و همه مدیران باید دل در گرو آن بگذارند.

,

 

,

همبستگی شورا، دهیار و مدیران باید باز تعریف شود

, همبستگی شورا، دهیار و مدیران باید باز تعریف شود,

 

,

بخشدار سیروان با اشاره به نقش شوراهای روستایی در حل مشکلات و غلبه بر نارسایی‌ها گفت: کمبودهای زیادی در مناطق روستایی کردستان وجود دارد که اگر بخواهیم با منابع مالی دولتی نسبت به حل آنها اقدام کنیم اصلا قابل اجرا نیست و برای ارتقاء سطح توسعه یافتگی و غلبه بر کمبودها باید از ظرفیت و اعتبار اجتماعی شوراها استفاده کنیم.

,

 

,

ایرج فرد افزود: شورا زمانی به یاری دولت می‌آید که مدیران با آنها تعامل مثبت داشته باشند و هرچه در این راستا تاخیر صورت پذیرد زیان‌های وارده بر روند توسعه روستایی بیشتر خواهد شد.

,

 

,

وی تصریح کرد: نامناسب بودن راه روستایی، پایین بودن بهره مندی بهداشتی، ضعف در زیرساخت‌های ارتباطی و آموزشی از عمده مشکلات روستاهاست که تنها از طریق مشارکت مردمی و خودیاری مردم قابل حل بوده و برای دستیابی به این منابع باید شوراها را به میدان دعوت کنیم چون معتمد مردم هستند.

,

 

,

فرد در ادامه اظهار کرد: اتحاد و همبستگی شورا، دهیار و مدیران باید باز تعریف شده و از نواقص پاک گردد.

,

 

,

شورا و مدیران نباید یکدیگر را بیگانه و مزاحم قلمداد کنند

, شورا و مدیران نباید یکدیگر را بیگانه و مزاحم قلمداد کنند,

 

,

نماینده شورای شهر سنندج در شورای شهرستان سنندج بر اهمیت تعامل شورا و مدیران تاکید کرد و گفت: کردستان مملو از نعمات الهی و استعدادهای توسعه است که برای تبدیل آنها به کار و ثروت نیاز به همکاری عمومی داریم و شورا مهم ترین رکن این امر است و نباید توانایی این نهاد را نادیده بگیریم.

,

 

,

یوسف اسدی افزود: در جایی که قانون دست مدیران را بسته و یا با کمبود منابع مالی دولتی مواجه هستیم با مشارکت دادن شوراها در تصمیم گیری و اجرا می‌توانیم موانع را از سر راه برداریم زیرا این افراد معتمد مردم بوده و به آسانی می‌توانند مردم را به پای کار بیاورند.

,

 

,

وی تصریح کرد: برای فعال سازی ظرفیت بالای شوراها نیاز به تعامل مدیران با این نهاد و حضور مستمر مسئولان در روستاها داریم چون این امر سبب ایجاد اتحاد کامل بین مدیر و مردم و افزایش دلگرمی جامعه خواهد شد.

,

 

,

اسدی خاطر نشان کرد: شورا و مدیران نباید یکدیگر را بیگانه و مزاحم قلمداد کنند بلکه باید با دیدی وسیع به روابط متقابل نگریسته و از هر گونه رفتار غیر منطقی خودداری کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه