اخبار داغ

رئیس سازمان حج و زیارت:

اعزام زائران خانه خدا از 27 تیر آغاز می‌شود/ لزوم اطلاع‌رسانی محدودیت‌ها به زائران

اعزام زائران خانه خدا از 27 تیر آغاز می‌شود/ لزوم اطلاع‌رسانی محدودیت‌ها به زائران
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز زائران خانه خدا از 27 تیرماه، گفت: باید برخی محدودیت‌ها و دغدغه‌های این سفر از سوی مدیران بیان شود تا زائران نیز در این رابطه به همراهی بپردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست کاربردی یک‌روزه مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت درباره برنامه‌های انجام شده در حوزه حج تمتع 97 و عتبات عالیات توضیحاتی را ارائه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آغاز اعزام به حج از 27 تیر

,

وی با اشاره به اعزام زائران حج تمتع 97 گفت: اعزام‌ها به کشور عربستان از تاریخ بیست و هفتم تیرماه آغاز خواهد شد، بر بهره گیری از پیام رسان های بومی در ارتباط با زائران، عوامل و مردم تأکید کرد و گفت: سازمان تفاهم نامه‌ای با پیام‌رسان گپ امضا کرده است؛ مدیران نیز در استان‌ها زائران را به این سمت رهنمون کنند.

,

محمدی با اشاره به آسیب شناسی حج سال گذشته افزود: آسیب‌شناسی حج سال گذشته صورت گرفته است و جلسات توجیهی در استان‌ها برای برنامه‌ریزی هر چه بهتر در ایام حج تمتع 97 انجام می‌گیرد.

,

تعطیلی حمل و نقل از روز پنجم تا چهاردهم ذی‌الحجه

,

ویبا بیان اینکه باید برخی محدودیت‌ها و دغدغه‌های این سفر از سوی مدیران بیان شود تا زائران نیز در این رابطه به همراهی بپردازند، خاطر نشان کرد: برخی از مشکلات و دغدغه ها در این سفر به سازمان حج و زیارت برنمی‌گردد که از آن جمله می‌توان به محدودیت‌های اسکان و هتل در مدینه اشاره کرد.

,

محمدی با بیان اینکه باید توضیح کامل در خصوص هتل‌های مدینه منوره داده شود، گفت: این توضیحات به ویژه برای کسانی که مدینه بعد هستند، ضروری محسوب می‌شود چرا که آنها از هتل‌های مکه به هتل‌های مدینه منتقل می‌شوند و قطعا دغدغه‌هایی را در این رابطه مطرح خواهند کرد.

,

وی به موضوع حمل و نقل شهری در ایام حج تمتع اشاره کرد و افزود: موضوع تعطیلی حمل و نقل از روز پنجم تا چهاردهم ذی الحجه باید مورد توجه و اطلاع رسانی زائران قرار گیرد و در این راستا مدیران کاروان‌ها وظیفه سنگینی خواهند داشت.

,

لزوم رعایت قوانین عربستان توسط حجاج

,

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: غالب زائران ما فقط یک بار به سرزمین وحی و حج تمتع سفر می‌کنند بنابراین منتقل کردن اطلاعات دقیق برای آنها ضروری خواهد بود.

,

به گفته محمدی موضوعاتی نظیر رعایت قوانین کشور میزبان، مسائل ایمنی، توجه به هشدارها، تاکید بر احترام متقابل، پرهیز از بی‌احترامی و درگیری، عدم خروج به صورت انفرادی و .... باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی تصریح کرد: همانطور که همه بر منظم بودن حجاج ایرانی اذعان دارند باید این مهم مجددا مورد لحاظ قرار گیرد؛ حجاج ایرانی باید نمونه‌ای از نظم و انضباط باشند و در این راستا مدیران استانی نیز وظایف خود را دارند.

,

رئیس سازمان حج و زیارت خطاب به دست اندرکاران ذیربط گفت: امسال وظیفه ما از سال گذشته سنگین‌تر است چرا که انتظارات مردم بالاتر رفته و ما نیز باید با برنامه‌ریزی مدون به پیشبرد فعالیت‌ها بپردازیم.

,

تاکید بر ارزشیابی کارگزاران در موسم حج تمتع

,

محمدی به موضوع ارزشیابی اشاره کرد و افزود: در موسم حج تمتع همه کارگزاران باید مورد ارزشیابی قرار گیرند و حتی مجموعه ستادی هم از این مهم مستثنی نخواهد بود.

,

وی تاکید کرد: امیدواریم حجی عزتمندانه و موفق را شاهد باشیم و در این راستا همه باید سعی و تلاش لازم را انجام دهند.رئیس سازمان حج و زیارت به موضوع شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و توضیح داد: از ماههای گذشته کارگروهی برای بحث سوغات با استفاده از توان داخلی و فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت که این مهم نیز نیازمند اطلاع رسانی مناسب خواهد بود.

,

تأکید بر حمایت از کالای با کیفیت ایرانی و کاهش بازارگردی حجاج

,

محمدی با بیان اینکه رایزنی‌هایی از سوی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با برخی شرکت‌ها انجام گرفت، گفت: این رویکرد برای حمایت از کالای با کیفیت ایرانی خواهد بود و در این رابطه شاهد تاثیرات مثبتی نظیر جلوگیری از خروج ارز، کاهش بازارگردی، حمایت از کارگر ایرانی و ... خواهیم بود.

,

وی تصریح کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته یک بسته پیشنهادی از سوغات برای زائران تهیه شده است که این بسته‌های سوغات می‌تواند حتی با قیمتی مناسب‌تر و با کیفیتی بالاتر در اختیار زائر قرار گیرد.

,

جلوگیری از اعزام افراد معتاد به حج

,

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به موضوع پزشکی حج تمتع گفت: در بحث معاینات و پزشکی به طور جد از ورود معدود افرادی که به اعتیاد گرایش دارند جلوگیری شود چرا که اینگونه افراد در صورت حضور مشکلاتی را برای خودشان، کاروان و سازمان به وجود می آورند.

,

محمدی در ادامه به موضوع جامه‌دان حجاج اشاره کرد و گفت: در رابطه با انتخاب جامه‌دان‌ها باید دقت لازم صورت گیرد؛ یعنی جامه‌دان‌ها باید مطابق ابعاد تعیین شده باشد.

,

تاکید بر رقابت جدی در حوزه عتبات عالیات

,

رئیس سازمان حج و زیارت به موضوع عتبات عالیات نیز اشاره کرد و گفت: رسما اعلام کردیم که با فضای ایجاد شده در این حوزه، نیازمند رقابت جدی‌تری هستیم.

,

محمدی توضیح داد: الگوی 10 سال گذشته سازمان فقط بر مبنای شرکت شمسا حرکت می‌کرد اما این رویکرد تغییر یافته و بحث اعزام‌های استانی به طور جد در دستور کار قرار گرفته است.

,

وی افزود: برای جذب زائر دو عامل ارائه خدمات مناسب و قیمت ارزان‌تر از ضروریات محسوب می‌شود که ما نیز به شرکت‌های مرکزی استان‌ها مجوز دادیم که برای اعزام های عتبات فعال شوند و در این بازار رقابتی به جذب زائران بپردازند؛ استان‌هایی که دارای توان هستند باید در این عرصه وارد شوند و ما نیز هیچ عذر و بهانه‌ای را نمی‌پذیریم.

,

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در بحث ارز عتبات عالیات نیز رایزنی‌ها و توافقاتی صورت گرفته است که امیدواریم تاثیرات مثبت آن را شاهد باشیم.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه