اخبار داغ

در تماس تلفنی مطرح‌شد

روحانی:کشورهای اسلامی باید علیه تحرکات ضد بشری آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند/ اردوغان: وقت آنست به وظیفه خود در برابر برادران فلسطینی عمل کنیم

روحانی:کشورهای اسلامی باید علیه تحرکات ضد بشری آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند/ اردوغان: وقت آنست به وظیفه خود در برابر برادران فلسطینی عمل کنیم
رئیس جمهور کشورمان، کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را فاجعه‌ای بزرگ و متاثر کننده دانست و گفت:‌ سازمان ملل متحد و سازمان همکاری‌های اسلامی باید به وظیفه خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین عمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز چهارشنبه در تماس تلفنی«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با وی، افزود: اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارتخانه خود به قدس شریف، غیرقانونی و موجب تحریک مردم فلسطین و ناراحتی سایر مسلمانان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی باید نسبت به کشتار انسان ها و اقدامات تحریک کننده خود در منطقه پاسخگو باشند، اظهار داشت: متاسفانه رئیس جمهور آمریکا نسبت به مسائل منطقه دچار اشتباه محاسباتی شده و تصور می‌کند با حمایت از رژیم صهیونیستی می‌تواند نهضت مقاوم مردم فلسطین را خاموش کند.

,

روحانی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید یکپارچه علیه این تحرکات ضد بشری ایستاده و آن را تبدیل به فرصتی برای انسجام بیشتر کنند، گفت: مطمئنا این‌گونه اقدامات جنایتکارانه، ملت فلسطین را متحدتر از گذشته کرده و واقعیت نیات آمریکا را برای جهانیان روشن می‌کند.

,

رئیس جمهور با استقبال از دعوت رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا یک صدای واحد و محکم از سوی کشورهای اسلامی علیه اقدامات آمریکا و اسرائیل به گوش جهان برسد.

,

روحانی همچنین با ابراز خرسندی از توسعه روزافزون مناسبات ایران و ترکیه، گفت: گسترش همکاری‌های تهران-آنکارا در راستای منافع دو ملت و تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه است.

,

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی، جنایت اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را تاسف برانگیز دانست و گفت: این کشتار رژیم صهیونیستی در نتیجه اقدامات بدون فکر دولت آمریکا بوده و باعث ترغیب آنان به جنایتگری شده است.

,

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید یکپارچه اعتراض و ناراحتی خود را نسبت به این جنایت‌ها ابراز کرده و حقوق مردم فلسطین را از مجامع بین المللی پیگیری کنند.

,

اردوغان با دعوت از رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در اجلاس فوق العاده سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول، حضور ایران در این اجلاس را تاثیرگذار و حائز اهمیت دانست و گفت: امروز وقت آنست که به وظیفه خود در برابر برادران فلسطینی عمل کنیم.

,

وی با بیان اینکه موضوع فلسطین باید در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بررسی و اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی محکوم شود، افزود: هر طرح صلحی که خواست و نگرانی‌های مردم فلسطین در آن لحاظ نشود، تنها تنش ها را در منطقه افزایش خواهد داد.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه