اخبار داغ

در سایه غفلت مسئولان فرهنگی کشور صورت گرفت؛

اجرای سند ننگین 2030 در خراسان جنوبی/ وقتی معلم مدرسه فیلم های مستهجن را به نمایش می‌گذارد!

اجرای سند ننگین 2030 در خراسان جنوبی/ وقتی معلم مدرسه فیلم های مستهجن را به نمایش می‌گذارد!
درحالی که رهبر مسلمین جهان، مراجع تقلید و مردم خواستار لغو اجرای سند ننگین 2030 شده بودند اما این سند در برخی نقاط کشور درحال اجراست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سند ننگین 2030 بخشی از سند توسعه جهانی است که متأسفانه در دولت حجت‌الاسلام حسن روحانی در ایران درحال اجراست. امام خامنه‌ای، 17 اردیبهشت‌ماه 1396 در دیدار با معلمان و فرهنگیان در این خصوص فرمودند: "این سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیر بار اینها بدهد و تسلیم اینها بشود. به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌اصطلاح بین‌المللی‌ای -که قطعاً تحت نفوذ قدرتهای بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّتهای گوناگون، با تمدّنهای مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. اینکه ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بی‌سروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست؛ ما اعلام هم کرده‌ایم به دستگاه‌های مسئول. اینجا جمهوری اسلامی است؛ اینجا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است؛ اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربی بتواند در اینجا این‌جور اِعمال نفوذ کند.گ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, در دیدار با معلمان و فرهنگیان,
 
,

همچنین ایشان 19 اردیبهشت‌ماه 1397 در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان فرمودند: "سال گذشته بنده رسماً علناً قاطعاً اجرای سند انحرافی ۲۰۳۰ را منع کردم؛ منتها بنده شنیده‌ام در بخشهای مختلفی، اجزای سند ۲۰۳۰ دارد تحقّق پیدا میکند؛ این معنایش این است که اختیار مهم‌ترین مسئله‌ی کشور در دست دیگران باشد. غیر از این محتوای ۲۰۳۰ -که در آن البتّه مسائل انحرافی وجود دارد که تردیدی در آن نیست- که اگر همه‌ی آن هم درست بود، معنا نداشت که یک کشوری مثل ایران، با این فرهنگ، با این سابقه، با این نظام مقتدر و عزیز اسلامی، برنامه‌های آموزش ‌و پرورشی خود را و سند آموزش خود و پرورش خود را از دیگرانی که نشسته‌اند و با اغراض گوناگون -حالا یا اغراض سیاسی یا اغراض گوناگون فاسد دیگر- یک چیزی تهیّه کردند، از آنها بگیرد؛ چنین چیزی معنی ندارد."

, دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمان,

 

,

درحالی که رهبر مسلمین جهان، مراجع تقلید و مردم خواستار لغو اجرای سند ننگین 2030 شده بودند اما این سند در برخی نقاط کشور درحال اجراست که استان خراسان جنوبی از آن بی‌بهره نبوده است و می‌توان به نشان‌دادن فیلم‌های مستهجن و اقدام برای خارج‌کردن شلوار دانش‌آموز توسط معلم در کلاس چهارم دبستانی در شهر بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی در هفته‌های اخیر اشاره کرد که واکنش جدی مردم را در پی داشته است.

,

 

,

مردم خواستار برکناری معلم و پاسخ‌گویی مدیرکل آموزش و پرورش در این رابطه هستند

,

 

,

روز گذشته (26 اردیبهشت 1397) متوجه شدیم که قرار است اولیای دانش‌آموزان در اعتراض به این موضوع، تجمعی را در مقابل مدرسه داشته باشند. به مقابل مدرسه که رفتیم، جمعی از اولیای دانش‌آموزان را مشاهده کردیم که اعتراض خود را به مدیر مدرسه اعلام می‌کردند.

,

 

,

مدیر مدرسه که بسیار عصبانی به نظر می‌رسید، اعلام می‌کرد فقط اولیای دانش‌آموزان همین مدرسه بمانند و بقیه باید محل را ترک کنند. وی از یکی از دستندرکاران مدرسه خواست با نیروی انتظامی تماس بگیرد تا مردم را متفرق کنند.

,

 

,

به هرحال مؤفق به حضور در مکانی که مدیر مدرسه می‌خواست توضیحاتی را به اولیا ارائه کند نشدیم و جلوی در مدرسه ماندیم اما با برخی از اولیا و افراد مطلع صبت کردیم.

,

 

,

ولیِّ یکی از دانش‌آموزان به خبرنگار ما گفت: سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه 1397 معلم اصلی مدرسه بنا بر دلایلی، در مدرسه حضور نداشته که مدرسه از یک معلم جایگزین استفاده می‌کند.

,

 

,

وی افزود: معلم جایگزین در حین درس دادن به بچه‌ها، اقدامی خلاف اسلام و انسانیت انجام می‌دهد. (که نمی‌توان این کار شنیع و زشت را نوشت.)

,

 

,

ولیِّ دانش‌آموز اظهار کرد: پسرم به من گفت معلم فیلم‌های مستهجن نشان می‌داد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: از مادران دیگر دانش‌آموزان شنیدم که گفتند آقای معلم (ر)، قصد داشته شلوار یکی از دانش‌آموزان را از پایش خارج کند که در حین انجام این‌کار، آن دانش‌آموز با حالت گریه از کلاس خارج شده است.

,

 

,

وی تأکید کرد: فرزندانمان را به مدرسه می‌فرستیم که درس آموزش ببینند، نمی‌فرستیم که مسائل جنسی را آموزش ببینند.

,

 

,

وی اظهار کرد: بعد از اطلاع از این اتفاق، این موضوع را به مدیر مدرسه گفتیم و اعتراض کردیم که مدیر مدرسه موضوع را رد نکرد و تأیید کرد اما خواست از پیگیری موضوع خودداری کنیم. مدیر مدرسه گفت حواسمان به معلم بود اما از معلم غافل شدیم که به کلاس درس رفته و این اقدام را انجام داد و اکنون شما پیگیری نکنید و دیگر نمی‌گذاریم سرکلاس فرزند شما برود!

,

 

,

وی تصریح کرد: سر کلاس فرزند من نرود اما فرزندان دیگران مانند فرزندان من هستند و چگونه نسبت به دیگران بی‌تفاوت باشم؟

,

 

,

وی گفت: همچنین مدیر مدرسه گفت ما نمی‌خواهیم کسی را از نان خوردن بیندازیم و چه کسی می‌تواند از پله‌های دادگستری بالاوپایین برود که شما می‌گویید باید به آموزش و پرورش اطلاع می‌دادید.

,

 

,

در همین حین، یکی از دانش‌آموزانِ آن کلاس که در جلوی در مدرسه بود به حاضران گفت: من در کلاس درس بودم که معلم فیلم‌های بسیار بدی نشان می‌داد.

,

 

,

این دانش‌آموز ادامه داد: اگر تا آن روز، دانش‌آموازان کار بد یاد نداشتند اما در آن روز یاد گرفته است.

,

 

,

به دلیل فریاد یکی از مسئولان مدرسه، آن دانش‌آموز به همراه دیگر دانش‌آموزان مجبور شد جلوی درِ مدرسه را ترک کند و آن مسئول مدرسه، درِ مدرسه را بست.

,

 

,

معترضان خواستار برخورد شدید با معلم هستند. اولیا اعلام کردند آموزش و پرورش جلوی این معلم را بگیرد چراکه اگر هر هفته در یکی از مدارس، به عنوان جایگزین دیگر معلمان حضور پیدا کند، بازهم به تشریح مسائل جنسی می‌پردازد.

,

 

,

مأمورن نیروی انتظامی که در محل حضور پیدا کرده بودند از مردم خواستند تا متفرق شوند و محل را ترک کنند.

,

 

,

خبرنگار خاورستان، از یکی از مسئولان مدرسه که در مقابل در حضور یافته بود و به نیروی انتظامی می‌گفت مردم را متفرق کنید، خواست تا از مدیر مدرسه بخواهد تا گفت‌وگویی با مدیر مدرسه داشته باشیم که بعدا نگویند سخنان مدیر مدرسه را منتشر نکردید اما وی گفت مدیر مدرسه صحبت نمی‌کند.

, خاورستان,

 

,

گذشتن از این موضوع باعث خواهد شد افرادی مانند آن معلم به اقدامات خلاف اسلام و انسانیت ادامه دهند و به جای آموزش درس به دانش‌آموزان، مسائل جنسی را آموزش دهند. این‌که مسئولان اعلام می‌کنند اجرای سند ننگین 2030 متوقف شده است اما اقدامی که در این مدرسه اتفاق افتاد، نشان می‌دهد سند ننگین 2030 همچنان درحال اجراست.

,

 

,

بررسی خبرنگار ما نشان می‌دهد که معلمی که چنین کار زشتی را مرتکب شده معلمی جایگزین بوده که ابتدا به امر در برخی مدارس دیگر در روستاهای اطراف بیرجند مشغول تدریس بوده و شبیه همین فعالیت‌ها را داشته و اکنون تربیت نادرست این معلم بر اساس سند ننگین 2030 شامل دانش‌آموزان مدرسه‌ای در مرکز استان شده است.

,

 

,

جای سؤال است که چرا دولت به اجرای سند ننگین 2030 علاقه فراوان دارد؟! گرچه مقام معظم رهبری در سال گذشته در این خصوص تذکر جدی داده‌اند اما خود ایشان امسال نسبت به اجرای سند ننگین 2030 به طرق مختلف و عناوین دیگر اعتراض کرده‌اند.

,

 

,

گویا همین روند به گونه‌ای دیگر در مدارس استان خراسان جنوبی در حال انجام است. اما گویا مدیر آموزش و پرورش شهرستان به جای پیگیری مشکلات دانش‌آموزان و معلمان و تربیت و پرورش صحیح بیشتر به فکر جابه‌جایی سیاسی‌کارانه مدیران آموزش و پرورش استان و شهرستان‌هاست.

,

 

,

در گزارش‌های قبلی خاورستان، در خصوص دور راندن معلمان متعهد و ارزشی و جایگزینی آن‌ها با معلمان کم‌تجربه آن‌هم به دلیل کار در ستاد فلان کاندیدای انتخاباتی هشدار داده شده بود. اما این روزها شاهد هستیم نتیجه کم‌توجهی به شایسته‌سالاری و برخورد سیاسی با آموزش و پرورش را باید بچه‌های کم سن‌وسال چهارم دبستانی بدهند که در کمال ناباوری با معلمی روبرو می‌شوند که فیلم‌های مستهجن و زننده جنسی را برایشان به نمایش می‌گذارد و از طرفی دیگر با اما و اگرهای فراوان در خصوص رابطه‌های جنسی روبرو شوند. درگیری‌های روحی و روانی جنسی این دانش‌آموزان و همچنین تأثیرات نادرست این اقدام زشت و زننده در محیط کلاس که سال‌ها و بلکه تا یک عمر در ذهن آماده یک دانش‌آموز چهارم دبستانی می‌ماند را چه کسی جواب خواهد داد؟

, خاورستان,

 

,

آیا لامعی می‌تواند جبران خسارت کرده و پاسخگو باشد؟ زمانی که لامعی خود را نماد اصلاح‌طلبی در استان می‌نامد و در حال مشاوره گرفتن با سیاسیون برای گماردن فلان شخص به مسئولیت در بدنه آموزش و پرورش به دلیل فعالیت در ستاد انتخاباتی فلان کاندیدا است، باید هم منتظر چنین فجایع تربیتی بود. چون کار تربیت و پرورش و آموزش به جای این‌که بر اساس ارزش‌گذاری معلمان و بر اساس ویژگی‌های اصلی انسانی و اسلامی صورت گیرد، بر اساس فعالیت در فلان ستاد انتخاباتی صورت گرفته است و البته زمانی برای نظارت درست بر عملکرد آن‌ها باقی نمی‌ماند.

,

 

,

این سؤال نیز در ذهن مردم وجود دارد که آقای لامعی چه پاسخی در این خصوص خواهد داشت؟

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه