اخبار داغ

رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد

بهره‌برداری از منطقه 2 آزادراه تهران شمال تا سال ۹۹

بهره‌برداری از منطقه 2 آزادراه تهران شمال تا سال ۹۹
رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان، گفت: اقدامات تاسیساتی و روشنایی منطقه یک آغاز شده و تا چند ماه آینده به تمام می‌شود، همچنین منطقه دو نیز تا نیمه سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، محمد سعیدی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص روند عملیات اجرایی پروژه آزادراه تهران شمال، اظهار کرد: پروژه سال 75 آغاز شده است اما بنا بر دلایلی سرعت کار کافی نبود و از 94 بنیاد مستضعفان و جانبازان طی تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی اجرای پروژه و سرعت بخشیدن به آن را برعهده گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان با بیان اینکه این پروژه نیاز مردم است و بر روی کریدور شمال به جنوب کشور واقع شده و به‌عنوان یک اثر تاریخی مردم از تاخیر در اجرای آن گلایه‌مند هستند، گفت: رابطه بسیار خوبی بین بنیاد مستضعفان و وزارت راه برقرار است که می‌توان نتیجه آن را در روند اجرایی پروژه مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید از حضور اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از پروژه تشکر کرد، ادامه داد: کل مسیر آزادراه به 4 منطقه تقسیم شده که منطقه چهار حدودا سه قبل به بهره‌برداری رسیده و با پیمانکار چینی منطقه یک نیز که طول راه را 63 کیلومتر کوتاه می‌کند و کار بسیار پیچیده و فنی است تصویه حساب شد و حجم عظیم کار باقی مانده بین پیمانکاران ایرانی با مناقصه تقسیم شده است.

سعیدی کیا با تاکید بر اینکه در منطقه یک آزادراه 11 پیمانکار مشغول کار هستند، عنوان کرد: در اجرای پروژه تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌شود و رویه بتنی را جایگزین روکش آسفالتی قرار داده‌ایم و تونل‌های طویل که ممکن است در آنها آتش‌سوزی صورت بگیرد دارای سقف کاذب هستند که در آنها مکنده‌های قوی هوا کار گذاشته شده تا دود ناشی از آتش‌سوزی را به خارج از تونل انتقال دهند همچنین بین تونل‌های بلند ارتباط برقرار شده تا در صورت سانحه خودروها و مسافران بتواند مسیر را دور بزنند.

وی با بیان اینکه این پروژه پیچیده و سخت تماما توسط پیمانکاران، مشاوران و نیروهای ایرانی در حال اجرا است، تصریح کرد: پیمانکاران منطقه دو انتخاب شده‌اند و چند ماه است که مشغول کار هستند، در منطقه سه نیز به لحاظ تامین مالی واجرای مناقصه بین المللی گذاشته می‌شود، در صورتی که پیمانکاران خارجی مناقصه را برنده شوند شرط ما برای آنها انجام کارهای اجرایی توسط پیمانکاران ایرانی است.

رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان با تاکید بر اینکه امیدواریم طی ماه‌های آینده منطقه یک آزادراه با کیفیت و ایمنی خوب زیر عبور و مرور قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: اقدامات تاسیساتی و روشنایی منطقه یک آغاز شده و تا چند ماه آینده به تمام می‌شود، همچنین منطقه دو نیز تا نیمه سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه