اخبار داغ

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

سرما به 30 درصد مزارع کلزا در استان زنجان خسارت وارد کرد/ نرخ خرید تضمینی کلزا 2866 تومان تعیین شد

سرما به 30 درصد مزارع کلزا در استان زنجان خسارت وارد کرد/ نرخ خرید تضمینی کلزا 2866 تومان تعیین شد
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به خسارت سرما زدگی به مزارع کلزا در استان زنجان گفت: سرما زدگی نزدیک به 30 درصد مزارع کلزا در استان زنجان خسارت وارد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: سرما زدگی در یک ماه گذشته به همه مزارع کلزای استان زنجان زنجان خسارت وارد کرد ولی مزارع شهرستان ماهنشان و طارم کمترین خسارت را دیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره براساس برآوردهای انجام شده نزدیک به 2 هزار تن کلزا در استان زنجان تولید می‌شد گفت: با وجود سرمازدگی که در مزارع همه شهرستانها اتفاق افتاد برآورد می‌شود تولید این محصول در سطح استان نزدیک به یک هزار و 400 تا یک هزار 500 تن باشد.

,

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به قیمت خرید تضمینی کلزا در استان زنجان بیان کرد: امسال خرید تضمینی کلزا در استان زنجان هر کیلوگرم 2 هزار و 866هزار تومان تعیین شده است.

,

وی با اشاره به اینکه از هفته آینده نخستین برداشت محصول کلزا در شهرستان طارم آغاز می‌شود بیان کرد: مراکز خرید این محصول در سطح شهرستان‌ها فعال می‌شود و این مراکز در سطح شهرستان طارم فعال شده و بلافاصله با آغاز برداشت خرید تضمینی انجام می‌شود.

,

عامری ابراز کرد: مراکز خرید این محصول در تمامی شهرستان مشخص است و خرید تضمینی این محصول در سایر شهرستان از تیرماه آغاز می‌شود.

,

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امسال تمهیدات لازم برای برداشت محصول کلزا در استان زنجان انجام شده است افزود: ادوات مخصوص برای برداشت این محصول پیش‌بینی شده و کمباین‌های مخصوص برای برداشت این محصول در استان زنجان مهیا بوده و در برداشت کلزا هیچ مشکلی در استان زنجان نخواهیم داشت و اگر کمبودی از لحاظ ادوات داشته باشیم با استان‌های همجوار در این باره مذاکرات لازم صورت گرفته و از این طریق نیاز کشاورزان برطرف خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه