اخبار داغ

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرمدره :

کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان پررنگ تر از هر زمانی باشد

کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان پررنگ تر از هر زمانی باشد
رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرم دره گفت: کمک به فقرا و نیازمندان را از توصیه های دین مبین اسلام و بزرگان دین دانست و لازم است به ویژه در ماه مبارک رمضان رسیدگی به وضعیت فقرا و مستمندان را در اولویت برنامه های خود در این ماه قرار دهیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حمداله مرادی رئیس  در گفت و گو با نبض سحر ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: رمضان، ماه خدا و میهمانی خدا، ماه بهار قرآن، ماه لیله ‏القدر و پاکی و تعالی انسان است و باید از لحظه لحظه این ماه شریف نهایت استفاده را برد.
وی با اشاره به آیات و روایات فراوان در خصوص اهمیت و فضایل ماه مبارک رمضان گفت: پیامبر اکرم(ص) در آخرین جمعه ماه شعبان و در آستانه حلول ماه مبارک رمضان برای مسلمانان خطبه خواند و فرمود: ای مردم، همانا ماه خدا، همراه با برکت و رحمت و آ مرزش، به شما روی آورده است، ماهی که در نزد خدا برترین ماههاست، روزهایش برترین روزها، شبهایش برترین شبها و ساعاتش برترین ساعات است.
رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرمدره با اشاره به مهمترین عمل ماه رمضان که همان روزه داری است تاکید کرد: روزه به مسلمانان درس مساوات و برابری می‏دهد با انجام این دستور الهی، افراد ثروتمند درد فقر و گرسنگی را می‏چشند، و به خوبی از درد دل آنان آگاه می شوند و همین احساس آنها را وامی‏دارد تا به یاری آنان بشتابند.
مرادی با اشاره به اهمیت کمک به نیازمندان گفت: کمک به فقرا و نیازمندان را از توصیه های دین مبین اسلام و بزرگان دین دانست و لازم است به ویژه در ماه مبارک رمضان رسیدگی به وضعیت فقرا و مستمندان را در اولویت برنامه های خود در این ماه قرار دهیم .
وی همچنین با اشاره به اهمیت امربه معروف و نهی از منکر در ماه رمضان گفت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای امربه معروف و نهی از منکر است و فرهنگ‌سازی در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر از اساسی‌ترین کارها و بهترین زمان اجرای آن در ماه مبارک رمضان است و انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی بسیار مهم بوده و تذکر لسانی در ماه رمضان با زبان روزه تاثیر دیگری برای تطهیر و تلطیف جامعه و روحیه مردم دارد،
وی با اشاره به برنامه های شورای هیئات مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان گفت: هیئت های مذهبی شهرستان در ایام ماه رمضان برنامه های جزخوانی قرآن کریم، کلاس های آموزشی قرآن، محافل انس با قران و برنامه های فرهنگی و دینی در مساجد و حسیینه ها را برگزار خواهد کرد.
دبیر شورای هیئات مذهبی استان زنجان با اشاره به اهمیت افطاری های ساده گفت: یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب پیرامون ماه مبارک رمضان، گسترش سنت افطاری‌های ساده در مساجد و خیابان‌ها بوده است. ، امسال هم طرح افطاری ساده توسط هیئت مذهبی محیی المومنین در چهارراه قائم به مدت ۱۰ شب از اول ماه رمضان برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض سحر,
,
,
,
,
,
,

 

 

انتهای پیام

,

 

,

 

,

انتهای پیام

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه