اخبار داغ

گزارش خبری؛

افزایش قیمت‌ مواد غذایی در خراسان جنوبی/ تورم استان بیش از تورم کشور/ واردات دام از افغانستان در کنار صادرات دام به سایر استان‌ها

افزایش قیمت‌ مواد غذایی در خراسان جنوبی/ تورم استان بیش از تورم کشور/ واردات دام از افغانستان در کنار صادرات دام به سایر استان‌ها
افزایش قیمتها طی هفته های اخیر در خراسان جنوبی به گونه ای بوده است که تورم در خراسان جنوبی بیش از تورم در کشور اعلام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،طی هفته های اخیر در سطح کشور و خراسان جنوبی شاهد افزایش قیمت مواد غذایی بودیم و این افزایش قیمت‌ها روی سبد غذایی خانوار تاثیرات زیادی گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،طی هفته های اخیر در سطح کشور و خراسان جنوبی شاهد افزایش قیمت مواد غذایی بودیم و این افزایش قیمت‌ها روی سبد غذایی خانوار تاثیرات زیادی گذاشته است.,

 

,

در این مدت در کشور شاهد نوسانات زیادی در قیمت طلا،سکه و دلار بودم و این افزایش و کاهش قیمتها و تغییر کردن قیمت دلار بر روی مواد غذایی و سفره مردم نیز تاثیر گذاشته و بسیاری از خانواده هایی با درآمد پایین را با مشکل مواجه کرده است.

,

 

,

زجاجی رئیس اتحادیه مواد پروتئینی خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان،اظهار کرد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز قیمت تعیین شده و مشخصی نیست اما اعلام به قصابی ها اعلام شده است شده گوشت قرمز را بین 34 تا 40 هزار تومان به فروش برسانند.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: متاسفانه در برخی از قصابی ها قیمت بالاتر از 40 هزار تومان نیز گزارش شده و برخی ها تا 45 هزار تومان نیز گوشت قرمز را قیمت گذاری کرده اند؛هر کس با انصاف باشد گوشت را با قیمت مناسب و هرکسی که انصاف نداشته باشد گرانتر به فروش می‌رساند.

,

 

,

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی در خراسان جنوبی بیان کرد:قیمت هر کیلو دام زنده در بازار طی هفته های گذشته از 15 هزار تومان به 21 هزار تومان رسیده است و این افزایش قیمت باعث تاثیر گذاشتن روی قیمت گوشت نیز شده است.

,

*وارد کردن دام از افغانستان

, *وارد کردن دام از افغانستان, *وارد کردن دام از افغانستان,

زجاجی عنوان کرد:یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل وارد کردن دام از کشور افعانستان است و با توجه به تغییر قیمت دلار قیمت دام و گوشت تغییر می‌کند.

,

 

,

*صادرات دام به سایر استانها

, *صادرات دام به سایر استانها, *صادرات دام به سایر استانها,

وی با بیان اینکه دام از استان خراسان جنوبی به سایر استان‌ها صادر می‌شود،گفت: دلیل صادر کردن دام به سایر استان‌ها به خاطر گران بودن قیمت دام در استان‌های دیگر است و طبیعتا هر جا بازار فروش بهتر و گرانتر باشد دامدار دام خود را برای فروش به همان‌جا برده و در استان به فروش نمی‌رساند.

,

 

,

رئیس اتحادیه مواد پروتئینی در خراسان جنوبی تصریح کرد:نظارتی برای صادر کردن دام از خراسان جنوبی به سایر استان‌ها نمی‌شود و از طرفی دامدار و فروشنده گوشت در خراسان جنوبی توقع بالا بودن قیمت گوشت را داشته و ارزان بودن گوشت در استان را بهانه ای برای بردن دام ها به سایر استان‌ها اعلام می‌کنند.

,

 

,

واردات دام از افغانستان به خراسان جنوبی در حالی است که جویبان مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی در گفتگویی با تأکید بر اینکه در بخش دام، باید جلوی واردات و قاچاق دام زنده به کشور گرفته شود،اظهارکرد:قاچاق دام علاوه بر خسارت شدید و جبران ناپذیر، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد که در این خصوص، پلاک گذاری و شناسنامه دار کردن دام های موجود بویژه شتر می‌تواند عاملی در جلوگیری از قاچاق دام به داخل کشور باشد.

, واردات دام از افغانستان به خراسان جنوبی در حالی است که , جویبان مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی در گفتگویی, با تأکید بر اینکه در بخش دام، باید جلوی واردات و قاچاق دام زنده به کشور گرفته شود،اظهارکرد:قاچاق دام علاوه بر خسارت شدید و جبران ناپذیر، سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد که در این خصوص، پلاک گذاری و شناسنامه دار کردن دام های موجود بویژه شتر می‌تواند عاملی در جلوگیری از قاچاق دام به داخل کشور باشد.,

 

,

محمد شریف رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خاورستان،اظهار کرد: افزایش قیمت برنج در بازار وابسته به قیمت دلار تغییر می‌کند.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: طی هفته های اخیر قیمت برنج پاکستانی در بازار با 5 درصد افزایش قیمت مواجه بوده است و در مورد برنج ایرانی و هندی افزایش قیمتی نداشته ایم.

,

 

,

رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان خراسان جنوبی بیان کرد:در حال حاضر برنج ، روغن و سایر مواد غذایی که در مغازه های مرکز استان برای فروش است مربوط به خریدهای قبل مغازه داران است و جدیدا خریدی صورت نگرفته است.

,

 

,

 افزایش قیمتهای مواد غذایی در بازار در شرایطی است که مبلغ یارانه ماهیانه مردم از سال اولی که پرداخت می‌شود یک ریال افزایش نداشته و با توجه به شرایط اقتصادی وضعیت معیشت و زندگی مردم به ویژه اقشار کم درآمد حال و روز خوبی ندارد.

,

 

,

یک فرد با کمترین درآمد در ماه باید برای خرید گوشت و برنج همان قیمتی را بدهد که یک فرد با درآمد بالا میخواهد پرداخت کند؛البته با توجه به این قیمتها اقشار کم درآمد قادر به خرید گوشت و برنج نخواهند بود.

,

 

,

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نرخ تورم خراسان‌جنوبی در فروردین‌ماه را 1.1 دهم درصد بیشتر از نرخ کشوری اعلام کرده است.

, سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نرخ تورم خراسان‌جنوبی در فروردین‌ماه را 1.1 دهم درصد بیشتر از نرخ کشوری اعلام کرده است.,

 

,

طبق گزارش ارائه شده مرکز آمار ایران، نرخ تورم ملی کشور در فروردین 8.1 درصد اعلام شده و در خراسان‌جنوبی این نرخ 1.1 درصد بیشتر بوده است.

, طبق گزارش ارائه شده مرکز آمار ایران، نرخ تورم ملی کشور در فروردین 8.1 درصد اعلام شده و در خراسان‌جنوبی این نرخ 1.1 درصد بیشتر بوده است.,

 

,

براساس آمار نرخ تورم شهری خراسان‌جنوبی 8.9 و روستایی 9.8 درصد در فروردین عنوان شده است.

, براساس آمار نرخ تورم شهری خراسان‌جنوبی 8.9 و روستایی 9.8 درصد در فروردین عنوان شده است.,

 

,

افزایش نرخ تورم در استان محروم خراسان جنوبی که وضعیت اقتصادی و سرمایه داری آن بسیار ضعیف است، توجیه نداشته و لازم است مسئولان برای مهار و کاهش تورم استان چاره ای بیندیشند و در همه شرایط افزایش و کاهش قیمت دلار قشر آسیب پذیر و کم درآمد جامعه را نیز مورد توجه قرار دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه