اخبار داغ

پیگیری رسانه ای نتیجه داد:

دو روستای بشاگرد از اینترنت 3G برخودار شدند

دو روستای بشاگرد از اینترنت 3G برخودار شدند
روستای اهون و گروغ با جمعیتی بالغ بر 1500 نفر که سال ها از نبود اینترنت رنج می بردند با پیگیر های شورای اسلامی و همکاری مخابرات استان این مشکل مرتفع شد و در حال حاضر مردم این دو روستا از نعمت اینترنت 3g برخودار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده، شهرستان بشاگرد واقع در شرقی ترین نقطه استان هرمزگان با جمعیتی بیش از 40 هزار نفر یکی از مناطق کمتر توسعه یافته کشور به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

این شهرستان از حدود 180 روستای کوچک و بزرگ با پراکندگی بسیار تشکیل شده که دارای مشکلات زیر ساختی بسیاری به خصوص در بخش ارتباطات تلفنی هستند.

,

در سال های اخیر با پیشرفت های چشمگیر کشور در زمینه فناوری و ارتباطات و حرکت مردم و امورات روزانه شهروندان به سمت اینترنت و فضای مجازی، کمبود این عامل اصلی پیشرفت هم در شهرستان بشاگرد به میزان بیشتر از سایر نقاط کشور حس می شود.

,

در حال حاضر طبق گفته مسئولان این شهرستان فقط حدود 10 درصد از شهروندان بشاگردی دسترسی به اینترنت دارند که این آمار برای این منطقه که مسئولان و دولتمردان ادعای تلاش برای پیشرفت آن را دارند قابل قبول نیست.

,

سهم بسیاری از روستا های این شهرستان از شبکه های ارتباطی فقط خطوطی مانند نور تل است که حتی قابلیت ارسال پیام کوتاه را ندارد و با یک باران ساده و یا شرایط نامساعد جوی هفته ها از دسترس خارج خواهند شد.

,

اهون در بخش مرکزی شهرستان بشاگرد یکی از روستاهای پرجمعیت اما دارای ضعیف‌ترین سرعت اینترنت بود و حال که عصر ارتباطات و فناروی دیجیتال است ارتقای سرعت اینترنت تلفن همراه که کوچک‌ترین خواسته و حقوق شهروندی دانش آموزان و مردم این روستا نیز بود تاکنون محقق نشده بود.

,

روستای اهون اینترنت آن حرکت لاک پشتی داشت و فقط یک نقطه مخصوص آن اینترنت وجود داشت که باید اهالی مسافتی را طی می کردند تا بتوانند از اینترنت آن استفاده کنند که آن هم بسیار ضعیف بود اما با پیگیری های رسانه ای و شوراها این مشکل برطرف شد.

,

روستای اهون و گروغ با جمعیتی بالغ بر 1500 نفر که سال ها از نبود اینترنت رنج می بردند با پیگیر های شورای اسلامی و همکاری مخابرات استان این مشکل مرتفع شد و در حال حاضر مردم این دو روستا از نعمت اینترنت 3g برخودار شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه