اخبار داغ

اشباع شدن بازار کنسرت در اصفهان/ برگزاری کنسرت دغدغه مردم یا مسئولان؟

اشباع شدن بازار کنسرت در اصفهان/ برگزاری کنسرت دغدغه مردم یا مسئولان؟
امسال برگزاری کنسرت در شهر رونق فراوانی گرفته به طوری که هر روز و هر شب چندین خواننده در سالن های مختلفی از شهر اصفهان و سایر شهرستان های استان به اجرا می پردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ این روزها برگزاری کنسرت در سراسر کشور رونق خوبی گرفته است؛ تبلیغات این برنامه ها در شبکه های اجتماعی و سایت ها به قدری وسیع شده که مردم در زمان خرید اینترنتی گاه به مشکل برخورد می کنند و در همان ابتدای باز شدن سایت های فروش بلیط با پر شدن صندلی ها مواجه می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

فریبا مهرجو یکی از کسانی است که اخیرا برای گرفتن بلیط یکی از کنسرت ها با مشکل مواجه شد؛ او می گوید: وقتی سایت را باز کردم دیدم که همه صندلی ها رزو شده اند یا بلیط آن ها به فروش رفته است. در شبکه های اجتماعی به دنبال آگهی فروش رفتم و دیدم که دلالان زیادی سعی دارند بلیط های کنسرت را با قیمت های بالا به فروش برسانند. به نظر من پر شدن زودهنگام صندلی بعضی از کنسرت ها فقط به دلیل همین دلال بازی ها است.

,

از خرید بلیط که بگذریم بد نیست نگاهی به حواشی برگزاری کنسرت ها بیندازیم؛ کنسرت هایی که با مجوز ارشاد و نظارت سازمان های مربوطه انجام می شوند.

,

در ابتدا لازم است تاکید شود که برگزاری کنسرت منافاتی با عرف جامعه ما ندارد و چه بسا در بسیاری موارد موجبات شادی مردم را فراهم می کند اما حواشی برگزاری این برنامه ها در برخی زمان ها خود داستانی دگر دارد که بد حجابی و بی بند و باری موجود در فضای برگزاری کنسرت یکی از معمول ترین این حواشی و قبح شکنی ها است.

,

سال گذشته بود که کنسرت یکی از خوانندگان معروف در اصفهان برگزار شد، بعضی ها به دلیل حضور موزیسین خانم روی استیج اعتراض کردند تا جایی که پس از آن مهدی مقدری عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در توییتی نوشت که برگزاری کنسرت در اصفهان دارای برخی از محدودیت ها است و کمر برگزار کنندگان کنسرت ها را شکسته است.

,

مقدری محدودیت ها را از لحاظ کافی نبودن برگزاری تعداد کنسرت ها تا کافی نبودن سود تهیه کننده و حتی حضور نداشتن موزیسین های خانم عنوان کرده بود!

,

با این تفاسیر باید به افرادی چون آقای مقدری گفت در اینکه شادی و نشاط برای مردم امری ضروری است شکی وجود ندارد اما به راستی به جز قشر مرفه و بی درد چه کسانی می توانند به کنسرت بروند؟ و برای مردم ضعیف و حاشیه نشین شهر باید چگونه اوقات خوشی را فراهم ساخت؟

,

آیا به راستی شورای پنجم شهر اصفهان دغدغه عموم مردم را دارد یا فقط به دنبال برنامه های سرگرم کننده ای هستند تا ذهن آن ها را از مشکلاتی که هر روز با آن ها دست و پنجه نرم می کنند، دور کنند؟

,

بد نیست شورای محترم شهر نگاهی هم به زیر دستان خود بیندازند و دغدغه آن ها را دریابند؟ دغدغه های چشم های گریان کارگران شهری با دستانی پینه بسته؛ دغدغه نفس های جانبازان شیمیایی و بیماران قلبی و ریوی در هوای آلوده؛ دغدغه کودکان کار محروم از تحصیل و خانواده؛ دغدغه زنان بی سرپرست از نفس افتاده؛ دغدغه بافت های فرسوده؛ دغدغه کاسبانی که این روزها با وجود فروشگاه های کوثر چرخشان از رونق افتاده و هزاران دغدغه دیگری که از این نوشتار جامانده!

,

پروانه حسن پور، از کسانی است که به تفریح بسیار علاقه مند بوده و از اینکه مسئولان شهری منافع مردم حاشیه نشین شهر را نادیده می گیرند گله مند است. او می گوید: کودکی خردسال دارم که همیشه از من می خواهد او را به تفریح ببرم. اما واقعا جای مناسبی که هزینه نداشته باشد سراغ ندارم. نمی شود همه درآمدمان را صرف تفریح و کلاس بردن فرزندمان کنیم. مسئولان شهری باید برای رفاه و تفریح و شادی مردم برنامه ریزی داشته باشند.

,

نظر او را درباره برگزاری کنسرت های مختلف در شهر می پرسیم. او پاسخ می دهد: ما کجا و کنسرت رفتن کجا؟ ما گاهی در هزینه های اولیه زندگی خودمان هم با این همه تورم و گرانی می مانیم. کنسرت به درد ما نمی خورد. البته اگر در سطح شهر برای عموم مردم به صورت رایگان یا هزینه خیلی پایین باشد بدمان هم نمی آید که یکبار آن را تجربه کنیم.

,

حالا بد نیست دلسوزان شهر پاسخ بدهند که آیا واقعا مردم شهر ما فقط کمیتشان لنگ کنسرت رفتن مانده آن هم با حضور موزیسین های خانم و همه مسائل و مشکلات عمومی مربوط به شهرشان، حل شده است؟ و هزاران سوال بی پاسخ دیگر از جنس مردم که هیچ کس به آن ها نخواهد پرداخت.

,

اما امسال به لطف پیگیری های افرادی چون مقدری برگزاری کنسرت ها در شهر رونق فراوانی گرفته به طوری که هر روز و هر شب چندین خواننده در سالن های مختلفی از شهر اصفهان و سایر شهرستان های استان به اجرا می پردازند تا جایی که گویا بازار کنسرت به یکباره اشباع شده و طی یک هفته اخیر و تنها چند روز مانده به ماه مبارک رمضان به دلیل خیل عظیم برگزاری کنسرت و حضور خوانندگان با سلایق مختلف در اصفهان، خریداران بلیط کنسرت روی خوش نشان نداده و تعدادشان به یکباره کاهش پیدا کرد تا جایی که برخی از کنسرت ها برای چندین بار تمدید و بعضی نیز لغو شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه