اخبار داغ

نماینده مردم شاهرود و میامی:

بزرگترین مشکل اقتصاد استان سمنان شرایط پساتولید است/منطقه ویژه اقتصادی در شاهرود راه اندازی می شود

بزرگترین مشکل اقتصاد استان سمنان شرایط پساتولید است/منطقه ویژه اقتصادی در شاهرود راه اندازی می شود
نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه بزرگترین مشکل اقتصاد استان سمنان شرایط پساتولید است، گفت: اگر زنجیره تولید و بازار تکمیل نشود نباید انتظار اشتغال و رشد داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سید حسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی در مجلس صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان سمنان به میزبانی شهرک صنعتی شاهرود بابیان اینکه وضعیت اقتصادی ایران در جریان خروج آمریکا از برجام در ۹۰ الی ۱۸۰ روز دیگر بسیار حساس و خاص است، گفت: باید برای گذر از این بحران برنامه‌ریزی کنیم که چه انجام دهیم لذا طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم تا مسیر این راه هموار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با ابراز اینکه بسیاری از کارخانه‌ها نیمه فعال و نیمه تعطیل هستند که اگر مشکلات این واحدها حل شود به طور یقین مشکل اقتصاد کشور برطرف خواهد شد، گفت: مشکلات مالیاتی، بیمه و فرایندهایی که بارها گفته شد مانع رشد اقتصادی هستند که با همین روند حتی در منطقه آزاد ارس نیز دچار همین مشکلات خواهند شد.

,

عضو خانه ملت با بیان اینکه قرار شد منطقه ویژه اقتصادی را راه‌اندازی کنیم تا برای سایر مناطق الگو شود که نه تنها درست نشد بلکه اوضاع به سمت دیگری سوق پیدا کرد، ابراز داشت: آیا با این شیوه ها می‌توان اشتغال ایجاد کرد؟ زمانی با خرید ارز و سکه می توان ارزش مالی را ۱۰۰ برابر افزایش داد چه ضرورتی دارد که دنبال تولیدی حرکت کنیم که هزار و یک مشکل دارد.

,

حسینی شاهرودی در ادامه تصریح کرد: یک سال از اعتبارات اشتغال‌زایی می‌گذرد و طی این مدت چقدر جذب را شاهد بودیم؟ باید از جایی شروع کرد، چرا باید دور خودمان بچرخیم و اتفاقی نیفتد برای بخش خصوصی حکم چه چیز را داشتیم، سد یا چراغ راه؟

,

وی با طرح این سوال که چرا باید تکرار یک تجربه را در ایران شاهد باشیم؟ افزود: یکبار محیط‌زیست و همه اجزا و ارکان را به دست مردم بسپاریم مطمئناً وضع از این بدتر نخواهد شد، برای سال ۹۷ اعتبارات خوبی در حوزه اشتغال دیده‌شده است که با روش کنونی راه به‌جایی نخواهد برد.

,

نماینده مردم شاهرود و میامی در ادامه ابراز داشت: شش ماه دیگر که تحریم‌ها برگردند نیاز به نفت و بازارهای جهانی داریم لذا باید همت خود را بر رونق تولید نهادینه کنیم زیرا مشکل ما تولید نیست بلکه پساتولید است.

,

حسینی شاهرودی اضافه کرد: بازار کسب‌وکار در داخل و خارج ناقص است و حلقه‌های مفقوده دارد پس باید به دنبال آن باشیم تا بخشی از منابع را به بازرگانان اختصاص دهیم تا بازارهای خارجی را رصد و برای خدمت هزینه کنیم، قطعا در کمیسیون اقتصادی مجلس حمایت خواهیم کرد اما برای تحقق استانی بدون بیکار نیازمند به حضور همه افراد در میدان داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه