اخبار داغ

کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی که بیمارستان صحرایی ندارد/ضرورت همت مسئولان استانی برای بیمارستان صحرایی در استان

کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی که بیمارستان صحرایی ندارد/ضرورت همت مسئولان استانی برای بیمارستان صحرایی در استان
استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود همه محرومیت ها و مشکلاتی که دارد تنها استانی است که بیمارستان صحرایی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ایل بانو،  کلمه تنها استان را در خصوص این استان بارها شنیده ایم و گفته ایم کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که پارک علم و فناوری ندارد، کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که مرکز استان ان سینما ندارد و امروز نیز با کمال تاسف می گوییم کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که بیمارستان صحرایی ندارد و به این زودی ها نخواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ل بانو،,

با توجه به اینکه شهر یاسوج به عنوان مرکز استان  قدیمی ترین بیمارستان ها را دارد و این بیمارستان ها برای جمعیت بیست سال قبل این استان ساخته شده بود نه برای جمعیت هشتصد هزار نفری بدون شک داشتن بیمارستان صحرایی یکی از ضروری ترین نیازهای این استان است چیزی که تا کنون به آن فکر نشده بود.

,

زلزله 5 ریشتری هفته های گذشته در یاسوج تلنگری به مسئولان و نمایندگان این استان شد که بتوانند بحران را مدیریت کنند معاون عمرانی استاندار  گاهی از نبود برخی امکانات در استان تعجب می کند در جلسات گذشته تاکید کرد که باید مکانی برای اسکان مردم در مواقع اضطراری در یاسوج در نظر گرفته شود و این منطقه به هیچ عنوان به فروش نرسد.

,

اما بیمارستان صحرایی اینکه چرا استان کهگیلویه و بویراحمد که در گذشته و آینده ممکن است دچار انواع بلاهای طبیعی از جمله سیل، زلزله یا بلایای دیگر شود بیمارستان صحرایی که یک جز مهم است را ندارد سوالی که اکنون مسئولان کنونی  دانشگاه علوم پزشکی  و مسئولان قبلی باید از خود بپرسند که چرا تا کنون به فکر چنین چیزی نبوده اند.

,
, ,

آیا باید حتما حادثه ای رخ دهد و بعد نمایندگان به دنبال رفع مشکل باشند و به فکر بیفتند کهگیلویه و بویراحمدی ها هیچگاه سانحه هواپیمای تهران یاسوج را فراموش نمی کنند ایا لازم بود حتما این اتفاق رخ دهد و بعد نمایندگان به فکر هواپیمای جدید باشند یا به فکر تغییر مسیر عبور هواپیما باشند نوش دارو پس از مرگ سهراب را بارها شنیده ایم چرا باید اینگونه شود.

,

بیمارستان صحرایی که در یاسوج راه اندازی شد فکر کردیم چقدر خوب است که استان چنین امکاناتی را دارد در حالی که وقتی به محل مراجعه کردم متوجه شدم این بیمارستان صحرایی متعلق به استان چهار محال و بختیاری است که با رای زنی به استان منتقل شده است و یاسوج چنین امکاناتی ندارد.

,

وقتی پرس و جو کردم که این بیمارستان چقدر هزینه دارد گفتند این بیمارستان صحرایی در سال 80 توسط استان چهارمحال و بختیاری دو میلیارد تومان خریداری شده است اکنون که دلار به شدت افزایش داشته است در سال 97 برای خرید چنین بیمارستانی به مبلغی بیش از پنج میلیارد تومان نیاز است مبلغی که از توان استان خارج است.

,

بیمارستان صحرایی یکی از واجبات در شرایط بحرانی است که انتظار می رفت مسئولان و نمایندگان استان بیش از این به فکر چنین تجهیزاتی در استان باشند و مجبور نباشند که از استان های همجوار قرض کنند که امیدواریم این نیز نوش دارویی پس از مرگ سهراب تبدیل نشود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه