اخبار داغ

فرماندار خلیل آباد:

آموزش های مهارتی نقش مهمی در دستیابی به اهداف توسعه دارد

آموزش های مهارتی نقش مهمی در دستیابی به اهداف توسعه دارد
فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه آموزش های مهارتی نقش مهمی در دستیابی به اهداف توسعه دارد، گفت: حضور بخش خصوصی در کنار پذیرش فرهنگ کار به همراه پرورش نیروی انسانی ماهر، مؤثر بر توسعه پایدار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجتبی شاکری ظهر امروز در بازدید از کارگاه آموزش مانتو دوزی در فنی و حرفه ای شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: آموزش های مهارتی به دلیل توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقای توانمندی افراد به عنوان یکی از ارکان اساسی در برنامه های توسعه است که می تواند نقش مهمی را در دستیابی به اهداف توسعه ایفا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه وجود فرهنگ کار پشت میزنشینی در جامعه به عنوان یکی از مشکلات مهم در بحث توسعه اشتغال زایی است، خاطرنشان کرد: حضور بخش خصوصی در کنار پذیرش فرهنگ کار به همراه پرورش نیروی انسانی ماهر، مؤثر بر توسعه پایدار است.

,

فرماندار خلیل آباد با تأکید بر اینکه الآن زمانی است که آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه ای نیاز به حمایت دارد، تصریح کرد: افراد دارای تمکن مالی باید در کنار ساخت مساجد و تکایا، توجه ویژه ای به آموزش های فنی و حرفه ای داشته باشند.

,

وی همچنین اذعان کرد: ساخت مراکزی جهت آموزش های مهارتی به جوانان و نوجوانان و اختصاص دادن آن به مرکز آموزش فنی و حرفه ای، مد نظر خیرین باشد و بدانند یقیناً کاری که مأموریت فنی و حرفه ای در مهارت آموزی، ثواب آن کمتر از ساخت مساجد و تکایا نیست و چه بسا ثوابش بیشتر هم باشد.

,

شاکری با اشاره به اینکه دولت بر توانمند سازی همه افراد جامعه حتی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تأکید دارد، عنوان کرد: قرار نیست افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، مادام العمر تحت پوشش باشند بلکه باید با فراگیری مهارت‌های لازم نسبت به تأمین زندگی اقدام کنند.

,

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: حمایت های بعد از آموزش های فنی و حرفه ایی به متقاضیان باید با جدیت پیگیری شود و در صورت عدم تحقق این امر، نتیجه آن بی ثمر ماندن آموزش ها است.

,

 

,

نماینده مرکز آموزش و حرفه ای خلیل آباد در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز در سال 96، خاطرنشان کرد: در سال 96 در بخش آموزش‌های ثابت 347 کارآموز با 30 هزار 243 نفر ساعت دوره و در بخش آموزش روستایی 341 کارآموز با 52 هزار 318 نفر ساعت، دوره‌های مهارت آموزی را فرا گرفته اند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه