اخبار داغ

مسئول اداره فراهم آوری اعضاء استان یزد:

استان یزد؛ رتبه دوم اهدای عضو کشور/ 31 اهدای عضو در سال گذشته

استان یزد؛ رتبه دوم اهدای عضو کشور/ 31 اهدای عضو در سال گذشته
مسئول اداره فراهم آوری اعضاء با بیان اینکه در سال گذشته 31 مورد اهدای عضو صورت گرفت، افزود: در سال 96 استان یزد حائز رتبه دوم کشور شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین قاسمی مسئول اداره فراهم آوری اعضاء در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا گفت: در سال گذشته 31 مورد اهدای عضو صورت گرفت که در کشور، استان یزد حائز رتبه دوم نسبت به جمعیت، در کشورشد که نتیجه اقدامات فرهنگی اداره فراهم آوری اعضا در رابطه با عمل خدا پسندانه اهدای عضو و درک بالای مردم نسبت به این موضوع بود. از ابتدای سال 97 تاکنون 5 اهدای عضو در یزد انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: مردم عزیز می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی www.ehda.center برای دریافت کارت اهدای عضو اقدام نمایند. استفاده از دستگاه صدور آنی کارت اهدای عضو در مراسمات و همایش‌ها در دستور کار ما قرار گرفته است که ان‌شاءالله در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

, www.ehda.center, www.ehda.center,

قاسمی اظهار داشت: داشتن کارت اهدای عضو به منزله رضایت کامل فرد به اهدای عضو نیست بلکه جنبه تشویق به این اقدام نیکو را دارا است. خانواده هایی بودند که تمایلی برای اهدای عضو فرد دچار مرگ مغزی خود نداشتند اما پس از اینکه متوجه شدند آن فرد دارای کارت اهدای عضو هست با رضایت کامل درخواست اهدا کردند.

,

وی در پایان گفت: اهدای عضو الزام نیست و باید طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران این عمل انجام پذیرد و رضایت کامل از تک تک اعضای خانواده هایی که عزیزان آنها دچار مرگ مغزی شده اند لازم است.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه