اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی:

خراسان رضوی دارای یک میلیون و 616 هزار جوان است

خراسان رضوی دارای یک میلیون و 616 هزار جوان است
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی دارای یک میلیون و 616 هزار جوان است، گفت: اگر از جوان به خوبی استفاده شود می تواند به کارایی جامعه کمک کند و در غیر اینصورت تهدیدی برای جامعه خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، سید کمال الدین حسینی پیش از ظهر در همایش تجلیل از جوانان برتر ادارات خلیل آباد ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در راستای بحث جوانان جملات و راهبردهای خوبی از امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: جمله امام راحل که می فرمایند جوانان وارٍث کشور هستند، بسیار پرمعنا است و اگر می خواهیم جامعه را به سمت تعالی پیش ببریم باید به این گروه توجه ویژه ای داشته باشیم.

,

 

,

جمعیت جوان کشور یک شمشیر دو لبه است

, جمعیت جوان کشور یک شمشیر دو لبه است,

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید به جوانان به عنوان یک فرصت نگاه کنیم، تصریح کرد: متاسفانه گاهی اوقات در فرایند نرخ رشد تحولات جمعیتی توجه نداریم که یکی از فرصت ها، ساخت سنی جوان است.

,

وی جمعیت جوان را به مانند یک شمشیر دو لبه دانست و اذعان کرد: اگر از جوان به خوبی استفاده شود می تواند به کارایی جامعه کمک کند و در غیر اینصورت می تواند به عنوان یک تهدید برای جامعه محسوب شود.

,

حسینی همچنین با بیان اینکه باید توجه کنیم به اینکه برنامه ها باید اثرگذاری مطلوب برای جامعه داشته باشد، عنوان کرد: پتانسیل بالا، شور و نشاط، شجاعت، همت بلند و خلاقیت نیز از خصوصیات یک جوان است و هر چه سن افراد بالا می رود فرد محتاط تر می شود.

,

 

,

جمعیت جوان کشور رو به کاهش است / پدیده سالمندی یک از تهدیداتی است که شاید در کشور شکل بگیرد

, جمعیت جوان کشور رو به کاهش است / پدیده سالمندی یک از تهدیداتی است که شاید در کشور شکل بگیرد,

وی با اشاره به اینکه جمعیت جوان یک فرصت است، تشریح کرد: بر اساس آمار های جمعیتی در در سال 90 نیز 34 درصد جمعیت و سال 95 نیز 31 درصد جمعیت و برآورد این است که در سال 1400 در حدود 22 درصد جمعیت جوان خواهد بود و روز به روز جمعیت جوان کشور کاهش پیدا می کند.

,

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بحران جمعیتی که در غرب بوجود می آید جوانان کشورهای در حال توسعه این مشکل را حل می کنند، بیان کرد: پدیده سالمندی نیز یکی از تهدیداتی است که شاید در کشور شکل بگیرد و باید توجه ویژه ای در این زمینه داشته باشیم.

,

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد از جمعیت جوان خوبی برخوردار است که باید از این فرصت استفاده شود، تاکید کرد: یک باور غلط که در اکثر مدیران دولتی وجود دارد این است که حس می کنند باید همه کارها را خودشان انجام دهند.

,

 

,

مشارکت سوری و رفع تکلیفی کارگشا نیست

, مشارکت سوری و رفع تکلیفی کارگشا نیست,

حسینی با اشاره به اینکه خدمت به مردم با سیاست گذاری، بستر سازی، رفع چالش ها، حمایت و بزرگی بخشیدن به مردم با ایجاد ساز و کار مشارکت مردم حاصل می شود، افزود: مشارکت مردم می تواند تعیین کننده برای رشد و ارتقاء یک جامعه باشد و جامعه ای موفق است که این مشارکت واقعی در این جامعه شکل گیرد.

,

وی با تاکید بر اینکه 75 درصد بیماری های ما از سبک زندگی و رفتارهای اجتماعی است و تنها 25 درصد به تخت بیمارستانی بستگی دارد، ابراز کرد: مشارکت سوری و رفع تکلیفی کارگشا نیست و اگر مشارکت واقعی رخ دهد مطمئناً به جامعه مطلوبی خواهیم رسید.

,

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مشارکت واقعی اتفاقی است که در دنیا رخ می دهد، اظهار کرد: نسل جوان باید مشارکت را در همه ابعاد داشته باشند تا سودمندی لازم در جامعه به عمل آید.

,

 

,

روحیه نقادی یکی از ویژگی های خوب جوانان است

, روحیه نقادی یکی از ویژگی های خوب جوانان است,

وی با اشاره به اینکه دولت اقدامات خوبی را برای جوان باوری در جامعه شروع کرده است، تصریح کرد: یکی از ویژگی های خوب جوانان روحیه نقادی است و باید طوری این روحیه اداره شود تا مسئولان حس کنند که روح جوان دغدغه مند مسائل جامعه وجود دارد.

,

حسینی با بیان اینکه خراسان رضوی یک میلیون ششصد و شانزده هزار جمعیت جوان دارد که باید از این جمعیت به خوبی استفاده شود، اذعان کرد: سازمان های مردم نهاد باید حمایت شوند تا بتوانند کارگشا باشند و بخش عمده ای از تشکل های مردم نهاد در سال گذشته در حوزه جوانان شکل گرفته است.

,

وی با اشاره به اینکه مشاورین جوان برای اینکه از فکر آنها استفاده شود باید در تمام دستگاه ها وجود داشته باشد، عنوان کرد: هر چقدر سرمایه اجتماعی جامعه تقویت شود قطعاً زندگی بهتری وجود خواهد داشت و درجه توسعه یافتگی یک جامعه با مشارکت اجتماعی آن جامعه رابطه مستقیم دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه