اخبار داغ

مدیر شبکه بهداشت آمل مطرح کرد

اجرایی نشدن ساخت کشتارگاه صنعتی آمل از سال 89/ سلامت مردم آمل در خطر است

اجرایی نشدن ساخت کشتارگاه صنعتی آمل از سال 89/ سلامت مردم آمل در خطر است
مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل پیگیری وضعیت کشتارگاه صنعتی و احداث آن به تنهایی کافی نیست، گفت: از سال 89 تاکنون بحث کشتارگاه صنعتی در آمل بوده و هست و نمی‌توان سلامت مردم را به خطر انداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حمزه قاسمی طی گفت‌وگویی با خبرنگار ما در خصوص امنیت غذایی شهرستان آمل با بیان اینکه در مورد خودروهای توزیع آب در سطح شهر به قوه قضاییه نامه زده شد و دادستان دستور جمع‌آوری و توقیف این خودروها را داد، اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا با همکاری شورای ناندل و فرمانداری آمل شرکت تعاونی آب معدنی در آن منطقه احداث کنیم تا موجب اشتغال پایدار شود.

وی با اشاره به اینکه نگرانم که با اقداماتی که در حال انجام است و آب ناندل را با خودرو به سطح شهر می‌آورند باعث شود تا ناندل در تابستان بی آب شود، خاطرنشان کرد: اگر قرار است روزی 60 دستگاه آب را از ناندل حمل کند و به سطح شهر بیاورد چه آبی برای بیش از یک هزار خانوار آنجا باقی می‌ماند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با بیان اینکه نگرانیم که آب در کوتاه مدت برای اهالی ناندل تبدیل به معضلی شود، تاکید کرد: اشتغالزایی 60 نفر نباید توجیهی شود که برای مردمی‌ که در تآبستان می‌خواهند در آنجا اقامت کنند و دام‌های موجود موجب مشکل شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مخالفیم که آب به صورت دوره گردی به مردم به صورت غیربهداشتی فروخته شود، افزود: اشتغال بهانه‌ای نشود که اتفاقی برای مردم از لحاظ اپیدمی‌ رخ دهد.

قاسمی با بیان اینکه نیسان‌های حمل آب اتیکت بهداشت ندارند که مردم بدانند این آب بهداشتی است، ادامه داد: اگر شخص آب را از روستای ییلاقی به داخل شهر حمل کرد و آب در آن روز فروش نرفت چه تضمینی وجود دارد که آب در شرایط بهداشتی نگه‌داری می‌شود تا فردا به فروش برسد.

وی با بیان اینکه مضرات سیگار و قلیان به ویژه آنهایی که دارای اسانس هستند باید به مردم معرفی شوند، اظهار کرد: اگر مردم اطلاعات کافی را داشته باشند هرگز به آنها لب نخواهند زد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینکه آگاهی و اطلاعات و سواد مردم در خصوص مضرات دخانیات کافی نیست، افزود: با مشارکت بخشداران، شهرداری‌ها و خانه‌های بهداشت می‌توان سطح آگاهی مردم را نسبت به این موضوعات افزایش داد.

این مسئول با تاکید بر اینکه نصب پیش سرد کن در کشتارگاه سنتی آمل الزامی‌ است، اظهار کرد: مردم اگر دامی‌قربانی کردند سریعا نباید آن را مصرف کنند که رسم اشتباهی است که متاسفانه هنوز اجرا می‌شود.

قاسمی تاکید کرد: مصرف گوشت پس از قربانی کردن از لحاظ علمی‌ بد است و باید در این خصوص اطلاع رسانی بهتر شود.

وی با بیان اینکه کشتارگاه سنتی آمل باید بهینه شود، افزود: اگر کشتارگاه صنعتی در آمل از همین امروز کلنگ‌زنی شود چند سال دیگر افتتاح می‌شود و نمی‌شود که تا آن زمان دست روی دست گذاشت و برای سلامت مردم کاری نکرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل با تاکید بر بهداشت فردی افراد شاغل در کشتارگاه سنتی آمل گفت: در مورد سلامت مردم به هیچ نهاد و ارگانی اجازه تعلل نمی‌دهیم.

این مسئول پیگیری وضعیت کشتارگاه صنعتی و احداث آن به تنهایی کافی نیست، گفت: از سال 89 تاکنون بحث کشتارگاه صنعتی در آمل بوده و هست و نمی‌توان سلامت مردم را به خطر انداخت.

قاسمی با اشاره به برخی حواشی ماه‌های اخیر در خصوص بیمارستان‌ها در آمل گفت: خواستیم تعاملاتی در بحث بیمارستان‌های آمل ایجاد کنیم که از تریبون‌های مختلف مارا هدف قرار دادند.

وی گفت: در مقابل این هجمه‌ها تسلیم نخواهیم شد و راهمان را می‌رویم و معتقدم آنچه که شایسته مردم آمل است باید انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه