اخبار داغ

کارگاه آموزشی آشنایی با برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در بهارستان برگزار شد

کارگاه آموزشی آشنایی با برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در بهارستان برگزار شد
کارگاه آموزشی آشنایی با برنامه غربالگری شنوایی نوزادان با حضور مراقبین بهداشتی مراکز درمانی بهارستان در این شهرستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه، آموزش و آگاهی والدین در خصوص نحوه شناسایی مشکلات و بیماری‌های نوزادان از جمله مواردی است که در طول سال‌های اخیر مورد توجه پزشکان و مسئولان بهداشت و درمان کشورهای مختلف قرار گرفته است و راهکارها و برنامه‌های متعددی در این خصوص در کشور ما اجرا و برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی بهارستانه,

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین ارائه آموزش‌های لازم در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی از جمله معمول‌ترین راه‌ها برای آموزش و افزایش سطح آگاهی والدین به شمار می رود که در شهرستان پرجمعیت بهارستان نیز این طرح‌های به شکل مستمر و با جدیت انجام می شوند.

,

گفتنی است که در راستای توجه به مباحث مذکور، جلسه آموزشی آشنایی با برنامه غربالگری شنوایی نوزادان به وسیله پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های شهرستان بهارستان در ساختمان این اداره برگزار گردید.

,

در این جلسه که با حضور مراقبین سلامت مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان بهارستان برگزار شد، شیخلر کارشناس ادیومتریدر خصوص روش‌های شنوایی سنجی در نوزادان نکات و راهکارهایی را بیان کرد.

,

وی با تاکید بر اهمیت شنوایی سنجی در نوزادان، اظهار داشت: انجام به موقع شنوایی سنجی در نوزادان و همچنین درمان کم شنوایی در سنین زیر 2 سال جزو نکاتی است که باید نسبت به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

,

شیخلر همچنین در رابطه با زمان مناسب شنوایی سنجی در نوزادان، گفت: اندازه گیری شنوایی نوزاد جزو الزامات است و بر طبق یک اصل در بیمارستان‌ها تمام نوزادن زمانی به دنیا می آیند در هما نروز نخست، از نظر شنوایی مورد بررسی قرار می گیرند.

,

لازم به ذکر است که درپایان این کارگاه آموزشی به سؤالات شرکت‌کنندگان در خصوص برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و مشکلات مربوط به مراکز شنوایی سنجی نوزادان در مراکز شهرستانی پاسخ داده شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه