اخبار داغ

آیت الله شاهچراغی:

آمریکا یکبار دیگر در عهد خود خیانت کرد/ مسئولان مراقب باشند از چاله به چاه نیفتند

آمریکا یکبار دیگر در عهد خود خیانت کرد/ مسئولان مراقب باشند از چاله به چاه نیفتند
امام جمعه سمنان با اشاره به عهدشکنی آمریکا در خروج از برجام گفت: مسئولان کشور مراقب باشند از چاله به چاه نیفتند و به اروپا اعتماد نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار مرآت، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان امسال که با حضور پرشور مردم خداجوی سمنان در مصلی این شهر برگزار شد با تبریک فرارسیدن این ماه به مردم استان سمنان گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای نزدیکی بیشتر به خداوند متعال و خودسازی و معنویت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

روزه‌خواری علنی حرمت شکنی است

, روزه‌خواری علنی حرمت شکنی است,

امام جمعه سمنان با تاکید بر فضایل و برکات ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این ماه، ماه میهمانی خداوند است و همه مردم باید حرمت آنرا حفظ کنند.

,

شاهچراغی با توصیه به انس با قرآن کریم، برپایی نماز اول وقت، توجه به فقرا و نیازمندان در این ماه تصریح کرد: خوشبختانه مردم ولایی استان سمنان برای ماه مبارک رمضان احترام ویژه‌ای قائل هستند اما همگان باید مراقب باشند روزه‌خواری علنی در این ماه، حرمت‌شکنی و جرم محسوب می‌شود.

,

وی افطاری دادن به دیگران را یکی از توصیه‌های پیامبر اکرم (ص) به روزه‌داران دانست و افزود: پیامبر اسلام (ص) فرمودند هرکس روزه‌داری را افطاری دهد گویا بنده‌ای را آزاد کرده است و اگر کسی توان مالی مناسبی ندارد حتی به اندازه یک خرما به دیگران افطاری دهد.

,

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: البته دادن افطاری باید از اموال شخصی صورت بگیرد نه اینکه برخی‌ از بیت المال به دیگران افطاری دهند.

,

بیت المقدس حق مردم فلسطین است

, بیت المقدس حق مردم فلسطین است,

شاهچراغی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس گفت: موضوع فلسطین زخمی 70 ساله است و مردم مظلوم این کشور بیش از 70 سال است که مبارزه می‌کنند و شهید می‌دهند.

,

وی با یادآوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مسلمان فلسطین تصریح کرد: این رژیم غاصب در دهه‌های گذشته جنایات زیادی کرده است که این موضوع باید توسط رسانه‌ها و نشریات به افکار عمومی منتقل شود.

,

خطیب جمعه سمنان به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت: امام راحل فرمودند خون بر شمشیر پیروز است و این پیروزی نیز وعده الهی است.

,

شاهچراغی با بیان اینکه بیت المقدس حق مردم فلسطین است تاکید کرد: به فضل الهی فلسطین ماندنی است و دشمنان این کشور نابود خواهند شد.

,

مسئولان مراقب باشند از چاله به چاه نیفتند

, مسئولان مراقب باشند از چاله به چاه نیفتند,

وی در ادامه با اشاره به خروج ایالات متحده آمریکا از برجام گفت: آمریکا عهدشکنی و خیانت خود را در موضوع برجام به جهان اثبات کرد اما مسئولان ما باید مراقب باشند و به اروپا نیز اعتماد نکنند و از چاله به چاه نیفتند.

,

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اروپا نیز در بسیاری از موضوعات با آمریکا همراهی کرده است و اگر قرار باشد اروپا، بین ایران و آمریکا یکی را انتخاب کند قطعا ایران را انتخاب نخواهد کرد.

,

شاهچراغی با بیان اینکه دشمنان قصد دارند توان موشکی جمهوری اسلامی را از بین ببرند تصریح کرد: مذاکره جمهوری اسلامی ایران بر سر توان موشکی خود محال و امکان‌ناپذیر است.

,

خسارت باغداران شاهرودی جبران شود

, خسارت باغداران شاهرودی جبران شود,

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به درپیش بودن سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: رزمندگان ما در سوم خرداد سال 61 معجزه آفریدند که لازم است یاد و خاطره ایثار و فداکاری آنان را گرامی بداریم.

,

امام جمعه سمنان همچنین به آغاز برداشت گندم و جو در استان اشاره کرد و گفت: اگر اغنیا و ثروتمندان خمس و زکات اموال خود را بپردازند دیگر نیازی نیست به فقرا و نیازمندان سبد کالا داده شود.

,

شاهچراغی با یادآوری وارد شدن خسارت به باغداران استان بویژه در شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: مسئولان و دست اندرکاران باید هرچه سریعتر خسارت وارد شده به باغداران را جبران کنند.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه