اخبار داغ

خشکسالی و تأثیرات اجتماعی و اقتصادی آن در استان بوشهر

خشکسالی و تأثیرات اجتماعی و اقتصادی آن در استان بوشهر
بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی استان بوشهر ارتباط مستقیم یا غیرمستقیمی با خشکسالی دارد و نیاز توجه ویژه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استان بوشهر از استان‌های جنوبی کشور است که نقش مهمی در اقتصاد ملی به واسطه صنایع نقت، گاز و پتروشیمی دارد. بوشهر در سالیان گذشته با مشکلاتی روبرو بوده است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بخش عمده‌ای از آن با خشکسالی در ارتباط است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طبق آمارهای رسمی استان بوشهر از استان‌های بالای لیست آسیب دیده از خشکسالی است و بودجه‌ای متناسب نیز اختصاص داده نشده است.

,

در کنار مباحثی مانند صنایع نفت و گاز، راه‌آهن، منطقه آزاد و... که سهم اندکی از به صورت مستقیم به استان می‌رسد و می تواند تعدادی از جوانان جویای کار را پوشش دهد پیگیری مسائل و مشکلات ایجاد شده بر اثر خشکسالی می تواند تاثیر بیشتری بر شرایط اقتصادی و اجتماعی استان بوشهر داشته باشد.

,

خشکسالی سالیان اخیر موجب از نفس افتادن کشاورزی و دامداری در استان بوشهر و تعداد زیادی از نیروهای جویای کار پیش از این در بخش های کشاورزی و دامداری مشغول به کار بوده اند یا می توانستند در این بخش ها مشغول به فعالیت باشند اما خشکسالی به صورت مستقیم در افزایش آمار بیکاری در استان بوشهر تاثیر داشته است.

,

بیکاری به نوبه خود موجب بی ثباتی در وضعیت اقتصادی خانواده ها می شود و در افزایش مشکلات خانوادگی تاثیر مستقیم دارد و استان بوشهر از استان هایی است که طلاق در آن بر اساس برخی آمار غیررسمی در مقایسه با سایر استان ها بالاست.

,

خشکسالی در افزایش مهاجرت از روستاها به شهرها و گشترس حاشیه نششینی موثر است و حاشیه نشینی می تواند بستری برای برخی از مشکلات اجتماعی را فراهم کند.

,

لازم است مسئولان تمرکز بیشتری برای حل آسیب های خشکسالی داشته باشند و تاثیر این موضوع از پیگیری برای منطقه آزاد و... مهم تر است.

,

شرایط جغرافیایی باعث شده از دیرباز عمده فعالیت مردم استان کشاورزی یا صیادی باشد و حل مشکلات صیادان استان بوشهر در کنار آسیب های خشکسالی می تواند تاثیر مثبتی در شرایط اقتصادی و اجتماعی استان بوشهر داشته باشد./ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه