اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

کشورهای مسلمان نسبت به مسئله فلسطین حساس باشند/ با دیپلماسی و حرکت انفعالی نمی توان بر دشمن چیره شد/ نباید به اروپا دل بست

کشورهای مسلمان نسبت به مسئله فلسطین حساس باشند/ با دیپلماسی و حرکت انفعالی نمی توان بر دشمن چیره شد/ نباید به اروپا دل بست
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

کشورهای مسلمان نسبت به مسئله فلسطین حساس باشند/ لزوم شرکت مسئولین در مراسمات جمع‌خوانی قرآن در ماه رمضان

, کشورهای مسلمان نسبت به مسئله فلسطین حساس باشند/ لزوم شرکت مسئولین در مراسمات جمع‌خوانی قرآن در ماه رمضان,

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: از ۷۰ سال قبل غده سرطانی رژیم صهیونیستی به جان مسلمانان افتاده و هرروز شاهد افزایش فشارهای این رژیم هستیم.
وی، افزود: اقدام اخیر آمریکا در تاسیس سفارت و نامیدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی مسلمانان محکوم بوده و باید با این اقدام مقابله شود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فلسطین، خاطرنشان کرد: اعتراض مسلمانان در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکا الزامی است و سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی باید در چنین مواقعی حاضر شود اما سکوت آن‌ها در برابر چنین اقداماتی جای تعجب دارد.
وی، اضافه کرد: علت اصلی چنین اتفاقاتی به تعبیر رهبر معظم انقلاب دوری ممالک اسلامی از قرآن کریم و کرامات الهی است.
حجت‌الاسلام قریشی، عنوان کرد: ایستادگی مسلمانان باید در برابر دشمنان باشد اما امروز شاهدیم که مسلمانان بین خودشان مشکل دارند و عربستان با بدترین و کثیف ترین رفتارها در برابر کشورهای ضعیف اسلامی قد علم می‌کند و به دشمنی می‌پردازد.
وی، ادامه داد: مسئله فلسطین اصلی‌ترین موضوع ما است و باید در ماه رمضان هم با تمسک به معارف قرآنی نسبت به تجمع کل مسلمانان زیر بیرق قرآن تلاش شود.
خطیب جمعه ارومیه، اقدام برخی افراد برای ترویج تقوا در جامعه را ستود و گفت: حفظ حرمت رمضان و تعطیلی واحدهای نانوایی و غذاخوری ها در طول روز از سوی صاحبان صنوف قابل تقدیر است.
وی، اذعان داشت: تعداد اندکی که این شرایط را رعایت نمی‌کنند باید به حرمت ماه رمصان نسبت به تغییر رفتارشان اقدام کنند.
حجت‌الاسلام قریشی، حضور مردم در جمع خوانی ویژه ماه رمضان را عامل اتحاد و همبستگی بیشتر خواند و تصریح کرد: در روز نخست ماه رمضان حضور ۳ هزار نفر از مردم در مراسم جمع‌خوانی جای شعف دارد و مایه نزول رحمت الهی خواهد بود.
وی، ثواب قرائت قرآن در ماه رمضان را بسیار بالا دانست و گفت: در آیات و روایات متعدد آمده که تلاوت قرآن در ماه رمضان موجب نزول رحمت و در امان ماندن مردم از عذاب الهی می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنانش، حضور مسئولین در مراسمات جمع‌خوانی و برنامه‌های ویژه ماه رمضان را الزامی نامید و تاکید کرد: حضور رهبری در نخستین روز رمضان در میان قاریان نشان دهنده ضرورت توجه مسئولین به موضوع تلاوت و جمع خوانی است و باید به این امر توجه ویژه شود.
وی، اضافه کرد: از مسئولین خواستارم که در چنین مواردی ریاکاری داشته باشند و حتی برای خودنمایی هم برای حضور در مراسمات دینی و به‌خصوص جمع‌خوانی ماه رمصان حضور یابند.
حجت‌الاسلام قریشی، با اشاره به روز موزه و میراث فرهنگی، توجه به حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی را لازمه ماندگاری تاریخ برشمرد و گفت: مردم بابد به این موضوع توجه کنند و نسبت به حفظ تاریخ و آثار تاریخی خود اهتمام بیشتر داشته باشند.
وی، در بخشی از سخنان خود، با اشاره به فضایل ماه رمضان، ابراز داشت: این ماه بهترین فرصت برای تضرع در برابر خداوند و عبادت برای بخشیدن شدن است.
امام جمعه ارومیه، همچنین از عموم مردم خواست تا نسبت به رعایت مبانی دینی در ماه رمضان اهتمام جدی داشته باشند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

با دیپلماسی و حرکت انفعالی نمی توان بر دشمن چیره شد/ حل معضل بیکاری در میاندوآب با پتروشیمی امکان پذیر نیست/ نباید به اروپا دل بست

, با دیپلماسی و حرکت انفعالی نمی توان بر دشمن چیره شد/ حل معضل بیکاری در میاندوآب با پتروشیمی امکان پذیر نیست/ نباید به اروپا دل بست,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با طرح این سوال که آیا دیپلماسی تهاجمی در دنیا پاسخگو است یا دیپلماسی تدافعی، اظهار کرد: اکنون در دنیا بسیاری مانند ترامپ، بن سلمان و… با رویکرد تهاجمی شروع کرده اند.

,

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اتخاذ مواضع قاطع و قوی در مقابل دشمنان، افزود: همانطور که مقام معظم رهبری می فرمایند، هیچ موضع دفاعی ای موضع خوبی نیست و باید با قاطعیت در مقابل دشمنان ایستاد و مشت محکمی بر دهان آن کوبید و آنان را مایوس ساخت.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دیپلماسی مانند بازی حذفی فوتبال بازی برد- باخت است نه برد- برد، گفت: دنیا دنبال جام حذفی است و شعار برد-برد جواب نمی دهد و باید با قدرت حرکت کرد و دشمنان را مایوس ساخت نه اینکه با حرکت تدافعی سبب به جلو حرکت کردن دشمنان شد.

,

حسن زاده با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس با قاطعیت در مقابل دشمنان ایستادیم، تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس، نیروهای نظامی و انتظامی، ایثارگران و رزمندگان اسلامی؛ حرکت تهاجمی انجام داده و دشمن را سر جای خود نشاندند.

,

وی با تاکید بر اینکه با قدرت تهاجمی می توان عده ای را به خود جذب کرد، افزود: متاسفانه برخی روزی به آمریکا دل بسته و روزی هم می خواهند به اروپا دل ببندند که در این صورت هم سایر فرصت ها را از دست می دهند و هم اینها.

,

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: مسئولان و مردم باید این را بدانند و متوجه باشند که با حرکت انفعالی نمی توان بر دشمن چیره شد بلکه باید با قاطعیت و رویکرد تهاجمی در مقابل آنان ایستاد و آنها را سرجای خود نشاند.

,

حسن زاده با اشاره به روز بهره وری و بهینه سازی مصرف، گفت: متاسفانه ما یک ویژگی غلط به نام مصرف گرایی  داریم که باید جلوی آن را بگیریم.

,

وی افزود: مصرف گرایی سبب وارد شدن ضرر به خود و جامعه می شود و باید هرکس در این زمینه به وظیفه خود عمل کرده و جلوی اسراف و خریدهای بی جا را بگیرد.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه مومن باید با خاصیت باشد و در مساجد باید به روی مردم باز باشند، تصریح کرد: با به من چه گفتن کاری درست نمی شود و در ماه مبارک رمضان نیز مومنان باید در مساجد را باز کرده و با استفاده از علما و روحانیون در مساجد در محلات مختلف به نقش خود عمل کنند و این را بدانید کسانی که مانع از بازشدن مساجد در برخی مناطق می شوند، دشمن خدا هستند.

,

حسن زاده در ادامه با اشاره به موضوع پتروشیمی میاندوآب و ارتباط آن با اشتغال جوانان، اظهار کرد: حدود ۲۰سال است که بحث اشتغال با بهره برداری از پتروشیمی را مطرح می کنند ولی باید بگویم که حل معضل بیکاری در میاندوآب با پتروشیمی امکان پذیر نیست.

,

وی با بیان اینکه بر اساس دیداری که با مدیرعامل پتروشیمی و مسئول حراست پتروشیمی داشته است، ظرفیت جذب در پتروشیمی میاندوآب ۴۰۰تا ۵۰۰ نفر است، افزود: ولی واقعیت این است که در میاندوآب سالانه دو هزار نفر نیروی کار تولید می شود که این آمار قابل قیاس با ۴۰۰ نفر نیست و حال اینکه همه افراد نیز در اداره کار و سامانه ثبت نام نمی کنند.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه از تعداد ۵۰۰ نفر نیز حدود ۲۰۰ نفر نیروی تخصصی هستند، گفت: اگرچه مسئولان پتروشیمی قول دادند که حدود ۵۰-۷۰ درصد از نیروهای جذب شده میاندوآبی باشند ولی باید گفت که آیا این رقم مشکل بیکاری را حل می کند؟

,

وی با بیان اینکه تنها راه خلاصی از مشکل بیکاری در میاندوآب از طریق پتروشیمی، توجه به صنایع پایین دست پتروشیمی است، تصریح کرد: ۹۰ درصد پلی اتیلنی که تولید می شود صادر شده و حدود ۱۰ درصد در داخل کشور به کار گرفته می شود و اگر می خواهیم که با پتروشیمی بخشی از بیکاری حل شود باید به صنایع پایین دست پتروشیمی اهمیت داد.

,

حسن زاده اظهار کرد: باید مسئولان و دلسوزان شهر دست به کار شده و برای حل بیکاری از طریق پتروشیمی، صنایع پایین دست پتروشیمی را راه اندازی کنند.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به ویژگی های عمل صالح و کار خوب، گفت: اسلام برای هیچ دستوری دارد و انتخاب مشکل ترین کار، نظم و نوبت و اینکه چه وقت چه کاری را انجام دادن، تعبد و تقسیم کار و بصیرت در عمل و آگاهی و تخصص از ویژگی های کار خوب و عمل صالح است.

,

درست مصرف کردن در واقع نوعی حمایت از کالای ایرانی است

, درست مصرف کردن در واقع نوعی حمایت از کالای ایرانی است,

حجت الاسلام و المسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با تبریک ماه رمضان گفت: ماه رمضان، ماه نزول قرآن، ماه انس با قرآن و بهره برداری از قرآن است و تاثیرات زیادی در زندگی انسان دارد.

,

وی تصریح کرد: صدقه دادن، کمک به فقرا، نیازمندان و احترام به بزرگترها از مهمترین امورات در این ایام است.

,

امام جمعه پلدشت افزود: علاوه بر اینکه در این ایام شکم خود را از خوردن و آشامیدن منع می کنیم باید مراقب چشمان، زبان و اعمال خود نیز باشیم.

,

طالبی بااشاره به دلایل واجب شدن روزه گفت: یکی از دلایل مهم که خداوند روزه را واجب کرده این است که غنی و فقیر با هم برابر شده و از حال هم باخبر شوند.

,

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: آمریکا با خروج از برجام که نتیجه سال ها مذاکره بود نشان داد که قابل اعتماد نبوده و نباید به آن دلخوش بود.

,

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: عزت ملی یکی از مهمترین اصول است و مسئولان باید در تصمیم گیری خود به آن توجه جدی داشته باشند.

,

طالبی با اشاره به ۱ خرداد ماه روز بهره وری و بهینه سازی گفت: توجه به الگوی مصرف بسیار مهم بوده و درست مصرف کردن در واقع نوعی حمایت از کالای ایرانی است.

,

وی با اشاره به ۳ خرداد ماه اظهار کرد: سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر یاد آور بیرون کردن متجاوزان از کشور و ایستادگی در برابر استکبار است.

,

امام جمعه پلدشت افزود: اگر امروزه استکبار در برابر کشورمان به زانو در آمده است در سایه رهنمودهای امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و تفکر بسیجی است.

,

اسرائیل، جنایتکار است

, اسرائیل، جنایتکار است,

خطیب نمازجمعه خوی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان در خطبه اول نمازگزاران را به رعایت تقوا دعوت و به دعاهای ویژه این ماه پرداخت و گفت: روزه داران با خواندن این دعاها از درگاه خداوند اجتهاد، کوشش، توانایی ، نشاط ، حال توبه و انابه ، نیت پاک ، زبان صادق ، توکل بر خدا و پرهیزگاری از محرمات را درخواست می کنند.

,

حجت الاسلام شکوری در ادامه به آداب روزه داری در فرهنگ اهل بیت(ع) اشاره و عنوان نمود که اجتناب از محرمات ،دوری جستن از ریاکاری ،حراست از اعضا و جوارح ،خوردن سحری ،مسواک زدن ،سفر نکردن در این ماه جز آداب اهل بیت می باشد و از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) چهار چیز روزه و کارهای نیک را خراب می کند غیبت،دروغ ،سخن چینی و نگاه به بیگانه .

,

مسئول مدارس علمیه خوی در ابتدای خطبه دوم با اشاره به سوم رمضان سالروز رحلت فقیه نامدار شیعه اظهار داشت : مرحوم شیخ مفید از دانشمندان و فقهای برجسته بودند و از فضائل و درجات علمی این فقیه با اشاره به آثار و شاگردان ایشان یادکرد.

,

خطیب جمعه این هفته ضمن اشاره به مناسبت های آتی روز ملی جمعیت و نیز سالروز فتح خرمشهر به بیان نکاتی پیرامون موضوع پرداخت و خاطر نشان شد: تعداد شهدای روز نکبت به ۶۱ و تعداد مجروحین به ۲۷۷۱ نفر رسیده است که زمینه بروز چنین جنایاتی از سوی اسرائیل را انتقال سفارت آمریکای جنایتکار به قدس ،همکاری علنی عربستان و چند کشور دیگر منطقه با اسرائیل،بی تفاوتی حاکمان جهان اسلام در برابر جنایات اسرائیل،خیانت بعضی از سران گروه ها به آرمان فلسطین در سالهای گذشته ،گستاخی اسرائیل به دلیل اختلافات داخلی مسلمانان و خروج آمریکا از برجام به دنبال شکست های متعدد اخیر در منطقه دانست .

,

وی درخاتمه با اشاره به شیوه های مقابله با این جنایات اظهار داشت با رعایت سازماندهی و حمایت جدی از انتفاضه در سرزمین های اشغالی ، بهره گیری از ظرفیت مسلمانان در سطح جهان ، هماهنگی تنگاتنگ جبهه مقاومت در مقابله با اسرائیل ، استفاده از جریان بیداری اسلامی در منطقه، می توان ضربه کاری سختی به پیکره رژیم غاصب اسرائیل زد.

,

همچنین مردم همیشه در صحنه شهرستان خوی بعد از اقامه نماز جمعه با سردادن شعارهایی اقدامات رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم و اعلام برائت نمودند.

,

ماه مبارک رمضان فرصت خودشناسی   می باشد

, ماه مبارک رمضان فرصت خودشناسی   می باشد,

حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان گفت : در این ماه باید در جهت جلب رضایت الهی کوشا بوده و نسبت به نعمات الهی شاکر باشیم .

,

رنجبری با اشاره به عدالت کارگزاران جامعه گفت : جامعه خود باید در راستای حفظ ثبات جامعه تلاش کند .

,

رنجبری در ادامه تصریح کرد : ماه مبارک رمضان ماه فرصت خودشناسی و دوری از درون شیطانی می باشد .

,

وی با اشاره به فضیلت قرآن خواندن در ماه مبارک رمضان گفت : قرآن در جامعه به مهجوریت سپرده شده است لذا باید توجه داشته باشیم که قران در ماه رمضان زمینه‌ساز نورانی شدن انسان می باشد و قرائت یک آیه قرآن در ماه مبارک رمضان ثواب یک بار ختم قرآن را دارد .

,

رنجبری در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت : اختلاف در جامعه ، قدرت را از بین میبرد .

,

وی افزود : نقشه کتاب و کتابخوانی در جامعه بی‌بدیل است و لزوم توجه جدی مسئولین را می طلبد لذا باید اهل مطالعه باشیم .

,

وی درخصوص اقدامات اخیر ترامپ در اعلام کردن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل گفت : سالیان سال رؤسای جمهور زیادی آمدند و سعی در سرنگون کردن انقلاب داشتند ولی هر سال با شکست مواجه شدند لذا انقلاب مردم فلسطین نیز یک انقلاب اسلامی میباشد و بیت المقدس همواره پایتخت فلسطین بوده و است و آمریکا و ایادی استکبار هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند .

,

رنجبری تاکید داشت :شعار مرگ بر آمریکا ثواب ذکر صلوات را دارد چراکه انجام تولی و تبری می‌باشد .

,

وی در خصوص عدم سکوت امت اسلامی در برابر آمریکا گفت : امت اسلامی و حکومت اسلامی نباید در بحث انتخاب قدس به عنوان پایتخت اسرائیل ساکت بنشیند اما متأسفانه مشاهده می‌شود سکوت ننگین در جامعه حاکم است که باید بر این مسئله توجه جدی شود .

,

رنجبری در پایان در تشریح فضایل و کرامت ایام رمضان گفت : ساعت هایی که در این ماه سپری می‌شود بسیار ارزنده است لذا در این ساعات باید چشم و اعضا و جوارح انسان همراه با زبان وی روزه دار باشد.

,

لازم به ذکر می باشد در بین صلاتین نمازگزاران به حمایت از فلسطین شعار ضد امریکایی و ضد اسرائیلی سر دادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه