اخبار داغ

در خطبه های اولین نماز جمعه ماه رمضان استان کرمان تأکید شد؛

حمایت از فلسطین از ارکان اصلی سیاست‌های راهبردی ایران است/دولت پاسخ دهد؛ برای مشکل محصول امسال در رفسنجان چه قدمی برداشتید؟

حمایت از فلسطین از ارکان اصلی سیاست‌های راهبردی ایران است/دولت پاسخ دهد؛ برای مشکل محصول امسال در رفسنجان چه قدمی برداشتید؟
در اولین جمعه ماه مبارک رمضان آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از  راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

امام جمعه کرمان:حمایت از فلسطین از ارکان اصلی سیاست‌های راهبردی ایران است

, امام جمعه کرمان:حمایت از فلسطین از ارکان اصلی سیاست‌های راهبردی ایران است, امام جمعه کرمان:حمایت از فلسطین از ارکان اصلی سیاست‌های راهبردی ایران است,

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نمانیده ولی فقیه در استان کرمان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام اظهار کرد:انسان باید در این ماه اعمال خود را مرور کند و به فکر اصلاح عمل خود باشد.

,

وی با بیان اینکه گناه و معصیت  موجب می‌شود که دعاهای ما مورد اجابت واقع نشود، ابراز کرد: دعا و نیایش نقش بسیار مهمی در زندگی انسان دارد چراکه گاهی اوقات است که دست ما به‌طور کلی از چاره کوتاه می‌شود و آنجا است که تنها راه پیش روی ما دعا کردن بوده و اینگونه نیست که دعا به درد ما نخورد.

,

امام جمعه شهر کرمان با تأکید بر اینکهاستجابت دعا در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، عنوان کرد: پس خدا را با نیت طاهر بخوانید و بدانید خداوند به شما بسیار نزدیک است و انسان باید موانع اجابت دعا و اینکه در دعا چه چیزهایی از خدا بخواهد را بداند.

,

حجت الاسلام و المسلمین عیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه مواهب الهی بر اساس لیاقت و استعدادها به انسان داده می‌شود، گفت: انسان برای به دست آوردن مواهب الهی باید خودش بخواهد افزود: در پیشگاه خداوند مقام‌هایی است که انسان برای رسیدن به آنها باید این مقام‌ها را از خداوند بخواهد.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه عمل به اخلاق و رفتار پیامبر‌(ص) نیز در اجابت دعاها موثر است، ادامه داد: اخلاق پیامبر‌(ص) این است که با مردم خوب رفتار کنیم و هر چه از سنت پیامبر فاصله بگیریم در اجابت دعاها موثر است.

,

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه  شخصیت ملاصدرا یک عالم برجسته اسلامی است، ابراز کرد: یکی از ابتکارات مهم ملاصدرا آن است که روشی را در موضوع فلسفه پیش گرفت که بعد از آن عالمان دنباله‌رو راه این عالم اسلامی شدند.

,

امام جمعه شهر کرمان با اشاره به سالروز فتح خرمشهر و سوم اذعان کرد:فتح خرمشهر یکی از حوادث تاریخی و ماندگار در تاریخ کشور است و حقیقت این است که خرمشهر دو بار قبل نیز به اشغال در آمده بود که در هر دو مورد برای آزادی آن امتیازاتی به دشمن دادیم اما این بار نه تنها امتیازی ندادیم بلکه روند جنگ هم به نفع کشور تغییر شد.

,

حجت الاسلام و المسلمین عیدادی سلیمانی با اشاره هب اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اظهار کرد: حمایت از فلسطین از ارکان اصلی سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و ما هم به لحاظ دینی و هم انسانی موظفیم از مردم مظلوم فلسطین و سایر ملتهای مظلوم در دنیا دفاع کنیم.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه  خیانت حکام کشورهای عربی مشهود است که هم پیمان با اسرائیل شده اند، ابراز کرد: شصت نفر از مردم بی‌گناه فلسطین را برای اعتراض مردمی انتقال سفارت آمریکا که از کودکان هم در بین آنها بود به خاک و خون کشاندند و دنیا سکوت کرده است.

,

وی گفت: مجامع بین المللی این حرکت جنایتکارانه را محکوم نکردند در حالی که آنچه که در اسرائیل در حال اتفاق است کاملا معلوم است.

,

حجت الاسلام و المسلمین عیدادی سلیمانی  در پایان با اشاره به برجام خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی در این زمینه نیز مردود هستند و آنها هم نوکران آمریکا هستند؛ جبهه واقعی مقاومت و طرفداران آن باید توجه داشته باشند که بعضی‌ها مدعیان دروغین دفاع از جبهه مقاومت هستند.

,

امام جمعه موقت منوجان:انتقال سفارت آمریکابه اولین قبلگاه مسلمین خیانت آشکاراست

, امام جمعه موقت منوجان:انتقال سفارت آمریکابه اولین قبلگاه مسلمین خیانت آشکاراست, امام جمعه موقت منوجان:انتقال سفارت آمریکابه اولین قبلگاه مسلمین خیانت آشکاراست,

حجت الاسلام حسن سالاری امام جمعه موقت منوجان باتبریک حلول ماه رمضان گفت :ماه رمضان ماه تمرین وخودسازی ومبارزه بانفس است که بالبیک به این فرمان الهی ازاین فرصت زیبا نهایت بهره راببریم .

,

وی درادامه ضمن توصیه همگان به قدردانی ازماه ضیافت الله گفت با تذکر ویادآوری مردم را به این امرمهم آگاهی دهید تا قدراین ماه مبارک رابدانند وحرمت شکنی نکنند.

,

امام جمعه موقت منوجان بااشاره به سالروز فتح خرمشهر با گرامیداشت یادوخاطره شهدا دفاع مقدس وفتح خرمشهرگفت:فتح خرمشهر ازلحاظ نظامی نقطه عطفی درتاریخ جنگ ایران وعراق ونمادپیروزی ،مقاومت وایستادگی درمقابل دشمن است ورزمندگان عزیزما دراین نبردحماسی درمقابل شرق وغرب ایستادند.
سالاری درمسائل و تحولات منطقه وجهان با حائزاهمیت خواندن موضوع انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس بیان کرد: انتقال سفارت آمریکا به اولین قبلگاه مسلمانان خیانت آشکار ومسلم آمریکا،آل یهود وآل سعوداست وقطعامسلمان عالم این اقدامات خیانت آمیزآل سعود ومزدوران راپاسخ خواهندداد.

,
,

امام جمعه موقت منوجان دربخشی ازسخنان خود به موضوع کم آبی درمنطقه پرداخت وخاطرنشان کرد: خشکسالی های اخیر موجب کم آبی درمنطقه شده است باید درمصرف آب توجه ویژه‌ای داشته باشیم وقدر این موهبت الهی رابدانیم .
وی درادامه باابراز نگرانی، استفاده آب از پشت کنتوررا کاری ناپسند وغیرشرعی خواند .

,
,

سالاری درموضوع خروج آمریکااز برجام به فرمایشات مقام معظم رهبری دردانشگاه فرهنگیان به حفظ عزت وعظمت مردم ایران وعدم اعتماد به آمریکا واروپااشاره کرد وافزود :تصمیمی که دراین موضوع گرفته خواهد شدبایدباعث خیروبرکت وسربلندی ملت عزیز وشریف ایران باشد.

,

امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان:اروپا قابل اعتماد نیست / سوم خرداد؛ سند ایستادگی یک ملت است

, امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان:اروپا قابل اعتماد نیست / سوم خرداد؛ سند ایستادگی یک ملت است, امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان:اروپا قابل اعتماد نیست / سوم خرداد؛ سند ایستادگی یک ملت است,

حجت الاسلام احمد انصافی امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان در خطبه های نمازجمعه با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان گفت:در ماه مبارک رمضان سفره های خود را کوچک کنیم چرا که اشتباه است به جای جبران روزه مان در طول روز در وقت افطار به سفره خود بیافزاییم در حالی که یکی از مولفه های ماه رمضان توجه به محرومین است. ماه رمضان، ماه نزول قرآن است.

,

وی در ادامه ؛افزود:به‏ همین‏ دلیل این ماه مبارک به‏ دلیل زمینه بسیار مناسبى که براى عبادت و بندگى خداوند فراهم مى‏ نماید، بهترین ماه براى بهره مندى از تعالیم و برکات علمى و معنوى این کتاب آسمانى است. از این‏رو، توصیه‏ هاى زیادى براى قرائت و تدبر در قرآن از سوى ائمه معصومین بیان شده است.

,

انصافی تصریح نمود: ساعاتى پس از خروج آمریکا از توافق هسته‏ اى موسوم به برجام، رهبر معظم انقلاب طى سخنانى در دانشگاه فرهنگیان، بر «لزوم حفظ عزت و عظمت ملت ایران» تأکید کردند و فرمودند: «بارها گفته بودیم به آمریکا اعتماد نکنید؛ این هم نتیجه اش. درباره مذاکره با سه کشور اروپایى هم مى‏ گوییم به این‏ها هم نباید اعتماد کرد و براى هر قرارداد باید تضمین‏ هاى واقعى و عملى بگیرید و گرنه نمى‏ شود به این شکل حرکت را ادامه داد.»

,

امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان ضمن اشاره به سوم خرداد تاکید کرد : سوم خرداد؛ سند ایستادگی یک ملت است و سوم خرداد ماه یادآور حماسه جاودانه آزادى خرمشهر از اشغال رژیم بعث عراق و سند ایستادگى یک ملت در برابر سلطه گران است آن روزى که صدام با تحریک و پشتیبانى قدرت‏ هاى غرب وشرق و حمایت کشورهاى منطقه به ایران اسلامى حملات گسترده‏ اى را آغاز کرد اما کاری را از پیش نبرد دار را بر گردن خود احساس کند.

,

وی بیان داشت: هفتم رمضان مصادف با سالروز وفات عموى گرامى پیامبر اسلام(ص) و پدر بزرگوار امام على(ع) است. این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام، از جایگاهى رفیع و ارزشمند نزد رسول گرامى اسلام(ص) و ائمه اطهار برخوردار بودند؛چراکه از کودکى سرپرستى حضرت رسول را با جان و دل پذیرفتند و از همان آغاز تا زمان رحلت خود، دست از حمایت و پشتیبانى از حضرت رسول(ص) و دین مبین اسلام برنداشتند و همواره یار و یاور آن حضرت در انجام رسالت بزرگ خود و مؤمن حقیقى به دعوت ایشان یعنى دین اسلام بودند. سخنان آن حضرت(ص) و ائمه اطهار(ع) در وصف ایشان گویاى این مطلب است.

,

وی در پایان ابراز داشت :می توان برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی در لبنان وعراق از لحاظ امنیتی را به کلکسیون دستاوردها و پیروزی های این کشورها در عرصه نبرد با تروریسم طی سال های گذشته اضافه کرد و سیاست‏ ورزى هوشمندانه و ترمیم و ارتقاء وجهه‏ ى ملى حزب‏ الله اکنون باعث شده تا این جنبش به همراه متحدان اصلى و سنتى خود، اصلى‏ ترین فراکسیون پارلمان را تشکیل داده و به همراه جریان میشل عون، بیش از نیمى از کرسى‏ هاى پارلمان را از آن کند.

,

امام جمعه رفسنجان:دولت پاسخ دهد؛ برای مشکل محصول امسال در رفسنجان چه قدمی برداشتید؟

, امام جمعه رفسنجان:دولت پاسخ دهد؛ برای مشکل محصول امسال در رفسنجان چه قدمی برداشتید؟, امام جمعه رفسنجان:دولت پاسخ دهد؛ برای مشکل محصول امسال در رفسنجان چه قدمی برداشتید؟,

حجت الاسام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و اصلاح ذات البین اظهار داشت: تقوا باید محور زندگی باشد و باید آن را در محیط خانواده و جای جای زندگی جاری کنیم.

,

وی با واجب دانستن نگه داشتن حرمت ماه مبارک رمضان بیان داشت: روزه دار وقار روزه داری داشته باشد امروز او با روزی که روزه نیست تفاوت داشته باشد، در این ماه مبارک روزه باید بر همه مراکز عمومی حاکم باشد. جو روزه داری باید بر جامعه حاکم باشد اگر این باشد تقوی را رعایت کردیم.

,

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: ماه مبارک رمضان ماه بهره مندی از برکت قرآن است جمع خوانی های قرآن در این ایام کار پسندیده ای است، از ظرفیت وعظ، ممبر، نماز جماعت ماه مبارک رمضان استفاده کامل ببرید

,

رمضانی پور در ادامه به اجرای طرح جمع آوری متکدیان در شهر رفسنجان اشاره کرد و گفت: سال گذشته درراستای اجرای این طرح اقدامات خوبی صورت گرفت و بیش از 300 متکدی از سطح شهر جمع شد.
وی افزود:بیش از 90 درصد این متکدیان غیر بومی هستند و هیچ کدام از اینها مستحق نبودند در حالی که شما مردم براحتی در جاهای مختلف به اینها پول می دهید چه بسا پولتان را هدر می دهید.

,
,

امام جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: شما مردم احسان دارید و مهربانید به فقیران واقعی توجه کنید از کمیته امداد، بهزیستی و خیریه ها بپرسید و به اینها کمک کنید تا چهره فقر به طور واقعی از شهرمان برود.

,

وی تصریح کرد: ساخت و تولید مشروبات الکی در شهر مذهبی رفسنجان قبیح و زشت است اکثر مردم رفسنجان مومن و متدین هستند و چنین مسائلی بعید است.

,

رمضانی پور با گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر گفت: سوم خرداد تداعی حماسه بزرگ و جاوید و اوج ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام است.

,

وی خاطر نشان کرد: تجمع بزرگ رزمندگان دفاع مقدس شهرستان رفسنجان در سوم خردادماه در محل باغ هرندی برگزار می شود و از تمامی رزمندگان جان بر کف برای حضور در این محفل دعوت بعمل می آید.

,

رمضانی پور با با اشاره به روز ملی جمعیت اظهار داشت: کاهش زاد و ولد برای آینده کشورمان خطرناک است سرانه جمعیت کشورمان 1.6 است و این خوب نیست.

,

وی با گرامیداشت روز بهره وری و بهینه سازی تصریح کرد: مدیریت مصرف داشته باشیم و از اسراف در مجالس عروسی پرهیز کنیم.

,

خطیب جمعه رفسنجان رفسنجان در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: چرا مسئولان ما دنبال انگلیس و فرانسه و آلمان می دوند؟ بیایید با کشورهای قدرتمند آسیایی وارد مذاکره شود، شما بیایید آنها را تحریم کنید.

,

وی تصریح کرد: آقای ظریف برجامت بر باد رفت مردم هم این را باور کردند که برجام چیزی نبوده بیایید از مردم عذرخواهی کنید و به مردم قول دهید صادقانه عمل می کنید آنوقت بینید که ملت چقدر شما را حمایت و کمک خواهند کرد.

,

رمضانی پور گفت: هرچه خرابکاری بود در این 5 سال انجام دادید اشتغال که ایجاد نکردید هیچ آن را از مردم هم گرفتید، کارخانه ها ریزش نیرو دارند، برای مشکل محصول امسال در رفسنجان چه قدمی برداشتید؟

,

وی بیان داشت: آقای استاندار بفرمایید برای مشکل خشکسالی و محصول امسال شهرهای شمال استان چه قدمی برداشتید؟ دولت را در کار بکشید و برای مردم کاری کنید، آقایان زودتر اقدام کنند قبل از اینکه همه چیز از بین رود.

,

امام جمعه رفسنجان با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به فلسطین اشغالی بیان داشت: هرچند این اقدام با قربانی شدن 70 نفر د زخمی و جانباز شدن صدها نفر همراه بود اما فرصتی برای جریان مقاومت و انتفاضه های جدید و نه راهبردی برای استکبار خواهد بود.

,

امام جمعه ریگان:دستگاه دیپلماسی باید عزت ملی را  با خروج آمریکا از برجام حفظ کند

, امام جمعه ریگان:دستگاه دیپلماسی باید عزت ملی را  با خروج آمریکا از برجام حفظ کند, امام جمعه ریگان:دستگاه دیپلماسی باید عزت ملی را  با خروج آمریکا از برجام حفظ کند,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اظهار داشت:عظمت ماه مبارک رمضان به روزه گرفتن این ماه و قرآن خواندن این ماه است.

,

امام جمعه ریگان بیان داشت:طبق مصوبه ای که در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که با حضور مسئولین یک سال پیش برگزار شد مصوب شد که یک مکان آبرومند در شهرستان ریگان به نام حضرت ابوطالب(ع) نامگذاری شود اما متاسفانه علی رغم اینکه یک سال از آن گذشته است هنوز به آن جامع عمل نپوشیده اند امیدواریم که این کار انجام شود.

,

وی در ادامه با بیان اینکه نیت دشمنان امروز ایجاد تفرقه است،افزود:مقام معظم رهبری چند سالی است که در بحث جمعیت کشور نکات اموزنده ای را فرمودند. فرزند آوری یکی از مهم ترین وظایف زنان و مجاهدت زنان است چون فرزند آوری در حقیقت هنر زن است و اوست که زحمات را تحمل می کند. سیاست تک فرزندی و دو فرزندی که در گذشته و حال وجود دارد از سیاست های غلطی است که رشد جمعیت کشور را تهدید می‌کند امیدواریم که خانواده ها در میزان رشد جمعیت کشور سهم بسزایی داشته باشند و نقش آفرینی کنند و به ندای رهبر معظم انقلاب جامع عمل بپوشانند.

,

رنجبرماهانی تصریح کرد:در جنگ نظامی خرمشهر را با مقاومت و ایثار و تکیه بر ظرفیت داخلی توانستیم آزاد کنیم. جنگی که امروز دشمن برای نظام اسلامی تدارک دیده جنگ اقتصادی است امروز آزادی خرمشهر اقتصادی به مراتب پیچیده تر و سخت تر است از آزادی خاک خرمشهر. در آزادی خرمشهر اقتصادی باید از کالای ایرانی و تولید ملی حمایت قاطع شود.

,

امام جمعه ریگان عنوان داشت:انتقال سفارت آمریکا به قدس که مسئله ی روز هم هست با تظاهرات و واکنش مردم فلسطین روبرو شد که در این درگیری ها هفتاد فلسطینی در یک روز شهید و بیش از دو هزار فلسطینی مجروح شدند که با سکوت مرگبار جهان اسلام مواجه شده. به دنبال این جنایت شرم آور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به جای اینکه این جنایت را محکوم کند یک مواضع محتاطانه ای گرفت و از فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست در خواست کرده است که برای از دست رفتن جان افراد و بشر حداکثر خویشتن داری را بکار ببندند یعنی حاضر نشد در چنین روزی یک محکومیتی داشته باشد حال سوال این است که آیا اتحادیه اروپا در ادامه ی برجام قابل اعتماد است؟

,

وی گفت:اتحادیه اروپایی که محتاطانه سخن می گوید و طوری سخن می گوید تا رفیق هایش ناراحت نشوند آیا این اتحادیه در ادامه برجام قابل اعتماد است؟ با خروج آمریکا از برجام دستگاه دیپلماسی باید عزت ملی را حفظ کند و طوری عمل کند تا دشمن خیال نکند ما تسلیم شدیم و تحریم ها را روز به روز بیشتر کند ما نباید فراموش کنیم مسئولین، مذاکره کنندگان و دولت محترم فراموش نکنید که دشمن گستاخ ما شش تریلیون دلار در منطقه ی غرب آسیا برای مقابله با جمهوری اسلامی هزینه کرده است. آنها حاضر نیستند با ما کنار بیایند. آمریکایی که شش تریلیون دلار برای مقابله با جمهوری اسلامی هزینه می کندچطور می شود به آن اعتماد کرد؟

,

خطیب جمعه ریگان در پایان عنوان کرد:آقای ترامپ دو نامه ی خصوصی به هم پیمانان خودش داده است که از آنها گلایه کرده که این همه هزینه گزاف از سوی دولت آمریکا که در خاورمیانه خرج شده است پس چرا دوستان او از نفوذ ایران جلوگیری نمی کنند این خباثت دشمن است که در ظاهر لبخند و از پشت سر خنجر میزند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه