اخبار داغ

چین: برای هر سناریویی در برابر آمریکا آماده ایم

چین: برای هر سناریویی در برابر آمریکا آماده ایم
چین ابراز امیدواری کرد اختلافات اقتصادی و تجاری این کشور با‌ آمریکا فروکش کند اما تاکید کرد که خود را برای هر سناریویی آماده کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ایرنا، بسیاری از ناظران بر این باورند که در صورت تشدید نبردهای تجاری چین و آمریکا کفه ترازو به نفع پکن که از مازاد تجاری بالایی در برابر آمریکا به ارزش 370 میلیارد دلار برخوردار است تغییر خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

همزمان 'لیو خه' معاون نخست وزیر چین و مشاور ارشد اقتصادی رییس جمهوری آمریکا، در واشنگتن با مقام های آن کشور در باره اختلافات اقتصادی گفت و گو کرده است.

,

خبرگزاری شینهوا به نقل از بیانیه وزارت بازرگانی چین آورده است که خواست و امیدواری ما این است طرفین این مذاکرات را که به نیمه راه رسیده است به پیش ببرند.

,

چین در کنار این ابراز امیدواری، از کاهش فشارهای آمریکا بر روی شرکت مخابرات و تلفن هوشمند 'زد تی یی' نیز تقدیر کرده و آن را برای ارتباطات طرفین مهم دانسته است.

,

با این وصف 'دونالد ترامپ' رییس جمهور آمریکا گفته است که ما این امتیاز را به چین می دهیم زیرا قرار است امتیازهای بزرگتری از این کشور بگیریم و این کاهش فشارها بر 'زد تی یی' با ارزش است.

,

'گایو فونگ' سخنگوی وزارت بازرگانی چین در پکن به خبرنگاران گفت که کشورش نمی خواهد کشمکش های اقتصادی با آمریکا افزایش یابد اما برای هر تحول و سناریویی نیز آماده است.

,

آمریکا شرکت 'زد تی یی' را برای هفت سال از تجارت با شرکت های دولتی آن کشور منع کرده است هنوز این ممنوعیت به طور کامل لغو نشده و چین ابراز امیدواری کرده است که این هدف تحقق یابد.

,

وزارت بازرگانی چین در بیانیه خود تاکید کرده است که این کشور به رغم گفت و گوها با آمریکا مسلما و به هر شکل از منافع ملی و منافع شرکت های خود دفاع خواهد کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه