اخبار داغ

مدیر حوزه های علمیه کشور:

خلاء مدیران کاردان و انقلابی در کشور مشهود است

خلاء مدیران کاردان و انقلابی در کشور مشهود است
آیت الله اعرفی در دیدار با فعالن جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح داشت: ما مدیران کاردان، علاقمند، انقلابی و پا به کار را در کشور کم داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میبد خبر، آیت الله علیرضا اعرافی در جمع فعالین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان میبد با تاکید بر این موضوع که هر زمان نگاه ما از دنیای پیچیده درون باز ماند و خاموش شد نقطه سقوط معنوی و اخلاقی ماست، تصریح داشت: ما تا لحظه لقاء خدا فراقت از تهذیب، خودسازی نفس نداریم و هر چه قدر انسان به قله های بالاتر دست یافته و مسئولیت بیشتری در زمینه های اجتماعی، سیاسی پیدا کند وظایف تهذیبی و تزکیه ای و خود سازی او مضاعف می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میبد خبر,

وی افزود: ترازی که اسلام برای یک انسان ترسیم کرده انسان جامع با دو رویکرد متوازن یکی به درون و خودشناسی و خودسازی مستمر و سیر معنوی و اخلاقی مداوم بوده و دیگری نگاه اصلاح اجتماعی و فعالیت در عرصه اجتماعی است که اگر این جمع مشکل پیدا کند شخصیت انسان در تراز اسلام نخواهد بود.

,

آیت الله اعرافی با تصریح بر این موضوع که انسان هر روز باید به محاسبه درون بپردازد، گفت: امکان ندارد کسی بدون توجه به خدا و دعای ابوحمزه ثمالی، دعای سحر، نماز شب به جایی برسد و کار اجتماعی درستی انجام دهد. اگر کسی چشمانش با اشک در پیشگاه، خلوت و انس با خدا آشنا نباشد و محاسبه هر روزه نفس نداشته باشد ضعفی در کار او وجود دارد. ارزش همه کارهای اجتماعی و فعالیتهای فرهنگی به این است که نگاه به درون و استمرار تهذیب، تربیت درونی و خویشتن داری را صیانت کرد.

,

مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این موضوع که نگاه اصلی حرکت های فرهنگی باید بر روی تعمیق و ژرف بخشی به اهداف و اصول در کار باشد، اظهار داشت: همزمان با ورود به عرصه دفاع از انقلاب، اسلام و گسترش ارزشهای اسلامی و انقلابی یک سلسله خطرات روحی و معنوی می تواند تولید شود که اگر معالجه نشود کارها برای خود و جامعه اثر بخش نخواهد بود بنابراین باید در فعالیت های فرهنگی به توسعه و تعمیق کار توجه کرد. در این راستا یک مجموعه فرهنگی نباید دچار غرور یا عجب سازمانی و نهادی شده و در لاک خود فرو رود و از دیدن مجموعه واقعیتها باز ماند. یک مجموعه فرهنگی نباید یک تعصب نهادی پیدا کند بلکه باید برای همه حرکت های فرهنگی دیگر را که که با اصول آن مجموعه مشابهت دارد ارزش قائل شود.

,

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه یک مجموعه فرهنگی باید طیف کار فرهنگی را پذیرا باشد، ابراز داشت: یک مجموعه فرهنگی همه کارهای فرهنگی مادامی که در جبهه مقابل شما قرار نگرفته یعنی مقابل اسلام، انقلاب و ارزش های الهی نباشد باید به رسمیت شناخته و کمک کرده تا آنها نیز ارتقا یابند نگاه مجموعه فرهنگی باید وسیع و شامل باشد. برای یک مجموعهفرهنگی حرکت برنامه ای با نگاه منعطف و منطبق بر واقعیت ها یک ضرورت است و این امر مستلزم طراحی سند چشم انداز و برنامه های میان مدت و بلند مدت می باشد تا بتوان پس از گذشت چند سال مجموعه را ارزیابی کرد. در یک حرکت عمیق جدید اگر بتوانید یک نگاه کلان راهبردی در قلب این حرکت فرهنگی ایجاد کنید این کار بسیار مهم و ارزشمندی خواهد بود.  افراد در یک مجموعه فرهنگی باید به لحاظ فردی، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی الگو باشند.

,

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه هنر مشروع، الهی، اسلامی و انقلابی باید در جامعه رشد و توسعه یابد، تصریح داشت: در حوزه هنر هر باید اقدامات موثر و مناسبی ایجاد شود که در این زمینه مقام معظم رهبری از پیشگامان عرصه هنر و ترغیب آن در جامعه هستند. با هنر می توان دلها را تسخیر و جوانان را جذب و نخبگان جامعه را درگیر با افکار الهی، اسلامی و انقلابی کرد.

,

وی با اشاره به اینکه در برنامه ریزی ها باید به مجموعه ها و جریانات خیری ارتباط داشت، خاطر نشان ساخت: یک مجموعه فرهنگی باید به فعالیت های اجتماعی و خیریه هایی که در شهر وجود دارد توجه کند زیرا این اقدامات هر چه توسعه پیدا کند ارزش داشته و مسیری می شود که می توان با آن ایده های اصلی و افکار انقلابی در مدار قرار داد و این کار هم ذاتا ارزش دارد و هم ارزش ثانوی مقدمی دارد بنحوی که می شود با این ارتباط ارزشهای معنوی و اخلاقی را در جامعه رواج و گسترش داد. در شهرستان میبد حداقل 50 تا 60 مجموعه و موسسه خیری داریم که با فعالیت کردن در جهت منافع و مصالح عمومی میبد را به شهر شاخص خیری مبدل کرده اند که از این بستر برای تعمیق ارزشهای دینی و الهی بهره برده شود البته باید کار هوشمندانه و سنجیده صورت گیرد.

,

امام جمعه میبد با اشاره به ارتباط یک مجموعه فرهنگی با دیگر جریانات موجود در شهر بویژه مجموعه های ورزشی گفت: در سطح شهر چندین جریانات دیگری وجود دارند که انها فی نفسه جریانات سالم و درستی هستند و لو اینکه با تراز انقلابی، معنوی و فکری که شما دنبال می کنید تفاوت داشته باشند باید به انها توجه داشت و ارتباط برقرار کرد. مجموعه های ورزشی موجود در میبد همه قابل اصلاح و ارتقا و تعامل هستند که از آنها می توان برای ارتقا علمی و معنوی بهره برد.

,

آیت الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مسئولین ادارات و نهادها به سه دسته کلی عالی (یعنی منطبق بر معیارهای انقلابی، اسلامی و معنوی)، خوب و متوسط تقسیم می شوند، اظهار داشت: با همه این موارد یک خط ارتباطی اثر گذار با آنها داشته باشید البته ممکن است به نقطه ای برسید که باید کسی حذف یا طرد شود که این کار با روال خودش صورت گیرد. همه در مقابل ارزشهای الهی، اسلامی و انقلابی مسئولند و جریانات انقلابی نباید این افراد را رها کنند بلکه اصل را بر تعامل و خیر خواهی بگذارند. کارهای خوب حمایت شده و از مسئولینی که خوب کار می کنند حتما باید قدردانی داشت و خدمات آنها را ارج نهاد.

,

وی در پایان با تاکید بر این موضوع که در یک مجموعه فرهنگی امر کادر سازی، نیرو پروری و تربیت مدیر باید در دستور کار قرار گیرد، بیان داشت: بحث کادر سازی و تربیت نیرو و مدیر از خلاهایی می باشد که در کشور ما وجود دارد ما مدیران کاردان، علاقمند، انقلابی و پا به کار را در کشور کم داریم بنابراین باید سعی شود در همین مجموعه های به ظاهر کوچک آدم های بزرگ را تربیت کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه