اخبار داغ

گفتگو با ورزشکار هوانوردی هرمزگان؛

پرواز هیچ گاه برایم ترسی نداشته است/ وقتی از زمین فاصله می گیرم عظمت خدا را می بینم

پرواز هیچ گاه برایم ترسی نداشته است/ وقتی از زمین فاصله می گیرم عظمت خدا را می بینم
ورزشکار هوانوردی هرمزگان با بیان اینکه برای نخستین بار که از زمین جدا شدم ترسی نداشته ام و هر پرواز برای من تجربه ای جدید بوده است، گفت: وقتی از زمین جدا می شوم تمرکز را روی پرواز می گذارم و زمانی که به ارتفاع مناسب رسیدم عظمت و بزرگی خدا را می بینم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از فرهنگ کده، ورزش ھای ھوایی اگر سابقه طولانی در جھان داشته باشد، در ایران ورزشی نوپا و نوبنیاد به شمار می رود که شاید عمر آن به ٢٠ سال ھم نرسد از شاخه های این ورزش می توان به رشته ھایی چون چتر بازی که یک نوع آن سقوط ازاد است، پاراگلایدر، پاراموتور و ... اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده, ورزش ھای ھوایی اگر سابقه طولانی در جھان داشته باشد، در ایران ورزشی نوپا و نوبنیاد به شمار می رود که شاید عمر آن به ٢٠ سال ھم نرسد از شاخه های این ورزش می توان به رشته ھایی چون چتر بازی که یک نوع آن سقوط ازاد است، پاراگلایدر، پاراموتور و ... اشاره کرد,

ورزش های هوایی از نوع ورزش ھای ھیجان انگیز است که اغلب جنبه نمایشی نیز دارند که طی سالیان اخیر در ایران طرفداران خاص خود را پیدا کرده است اما با توجه به پتانسیل ھای لازم و استعداد ھای موجود می تواند آینده رو به رشدی را برای خود ببینند.

, ورزش های هوایی از نوع ورزش ھای ھیجان انگیز است که اغلب جنبه نمایشی نیز دارند که طی سالیان اخیر در ایران طرفداران خاص خود را پیدا کرده است اما با توجه به پتانسیل ھای لازم و استعداد ھای موجود می تواند آینده رو به رشدی را برای خود ببینند,

نکته ای که رئیس انجمن ورزش ھای ھوایی کشور بسیار به آن تاکید دارد این است که ورزش ھای این چنینی خصوصا چتربازی نباید منحصر به نظامیان باشد و باید افراد علاقمند با دیدن آموزش ھای لازم از آن استفاده کنند.

, نکته ای که رئیس انجمن ورزش ھای ھوایی کشور بسیار به آن تاکید دارد این است که ورزش ھای این چنینی خصوصا چتربازی نباید منحصر به نظامیان باشد و باید افراد علاقمند با دیدن آموزش ھای لازم از آن استفاده کنند,

اگر حمایت دستگاه ورزش نباشد، ورزشکاران هوایی نمی توانند چترھای خود را برای پرواز آماده کنند حتی در این مسیر باید رسانه ھای گروھی نیز همکاری کنند تا ھیجان این ورزش بیشتر دیده شده و رویای پرواز نیز بیش از پیش محقق شود.

, اگر حمایت دستگاه ورزش نباشد، ورزشکاران هوایی نمی توانند چترھای خود را برای پرواز آماده کنند حتی در این مسیر باید رسانه ھای گروھی نیز همکاری کنند تا ھیجان این ورزش بیشتر دیده شده و رویای پرواز نیز بیش از پیش محقق شود,

, ,

با «مصطفی رنجبرزاده»، رئیس مستعفی کمیته ورزش ھای ھوایی ھرمزگان پیرامون این موضوعات سخن گفتیم و این ورزشکار جوان و پرانرژی ھرمزگانی که ۳۹ سال سن دارد و اصالتا نیز مینابی است، ایده ھای زیادی برای توسعه ورزش ھوایی در استانی دارد.

,

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

, لطفا خودتان را معرفی کنید؟, لطفا خودتان را معرفی کنید؟,

مصطفی رنجبرزاده متولد 1358 هستم و در شهرستان میناب روستای نوبند متولد شدم.

,

چرا این رشته پرخطر را انتخاب کردید؟

, چرا این رشته پرخطر را انتخاب کردید؟, چرا این رشته پرخطر را انتخاب کردید؟,

این سوال را در دو بخش باید جواب داد یکی عشق و علاقه ای که از دوران کودکی به پرواز داشتم این راه را دنبال کردم تا به آرزوی خودم که پرواز بود رسیدم و از طرفی دیگر که خطر گفتید چنانچه تمام موارد ایمنی و امنیتی رعایت شود این ورزش از کم خطرترین ورزش ها اما اولین خطا آخرین خطا است.

,

وقتی پرواز می کنید چه احساسی دارید؟

, وقتی پرواز می کنید چه احساسی دارید؟, وقتی پرواز می کنید چه احساسی دارید؟,

یک حس خیلی خوب و احساس غرور و توانمندی را در خودم حس میکنم؛ در آسمان که باشی حس میکنی که مثل یک پرنده در حال پرواز کردن هستی و آن حس پرواز را لمس می کنی.

,

چند سال است که پرواز می کنید؟

, چند سال است که پرواز می کنید؟, چند سال است که پرواز می کنید؟,

بنده از سال 79 وارد سیستم هوانوردی شدم و از سال 84 رسما پرواز های فوق سبک وAIRS PORT را شروع کردم و سال 89 به عنوان دبیر ورزش های هوایی استان معرفی شدم؛ در سال 90 به عنوان مسئول ورزش های هوایی استان و سال 91 به عنوان مدیر نمونه کشوری در ورزش های هوایی کشور معرفی شدم.

,

تا سال 93 به عنوان مسئول ورزش های هوایی استان بودم و تصمیم به راه اندازی باشگاه خصوصی در این رشته شدم و موسسه فرهنگی ورزشی نوبند سبز خلیج فارس را ثبت کردم.

,

در حال حاضر در زمینه آموزش و پروازهای تفریحی و خدماتی مشغول فعالیت بوده و به دنبال توسعه این ورزش در استان هستم و در حال حاضر بوستان غدیر «پرواز تفریحی»،دامنه گنو پاراگلایدر،سیریک SiV یا ایمنی پرواز، سایت فعال داریم و تجهیزات پروازی مناسبی را برای این رشته جهت فعالیت در استان را مهیا کرده ایم.

,

, ,

از چه سایت های پرواز کرده و چند پرواز انجام داده اید؟

, از چه سایت های پرواز کرده و چند پرواز انجام داده اید؟, از چه سایت های پرواز کرده و چند پرواز انجام داده اید؟,

معمولا از تمام سایت های پرواز استان پرواز داشتم(قشم،میناب،بندرعباس،گنو، سیریک، تیاب و...)

,

آیا شده است برای پرواز، خوراکی خاصی را همراهتان ببرید؟

, آیا شده است برای پرواز، خوراکی خاصی را همراهتان ببرید؟, آیا شده است برای پرواز، خوراکی خاصی را همراهتان ببرید؟,

معمولا برای پرواز بهتر است از غذاهای سالم و پر انرژی استفاده شود و مهتر از غذا آرامش فکری و روحیه مناسب برای پرواز است.

,

امنیت محیط‌های پروازی را برای خانم‌ها مناسب می‌دانید؟

, امنیت محیط‌های پروازی را برای خانم‌ها مناسب می‌دانید؟, امنیت محیط‌های پروازی را برای خانم‌ها مناسب می‌دانید؟,

بله، زمانی که مسئول ورزش های هوایی استان بودم یکی از دیدگاه های بنده ورود خانم ها به این ورزش و فراهم کردن شرایط آن بود که محقق شد و در حال حاضر بانوان زیادی خلبان این رشته هستند و پرواز می کنند.

,

قصد دارید پرواز را حرفه ای تر ادامه بدهید؟

, قصد دارید پرواز را حرفه ای تر ادامه بدهید؟, قصد دارید پرواز را حرفه ای تر ادامه بدهید؟,

بله، بنده به دنبال به روز کردن این رشته ورزشی هستم تا بتوانیم موارد ایمنی را هر چه بهتر رعایت کنیم که ان شالله شاهد اتفاق در حین انجام پرواز نباشیم و از بهترین اساتید در موسسه استفاده کنیم.

,

خاطرات پروازی؟

, خاطرات پروازی؟, خاطرات پروازی؟,

خاطره پروازی زیاد است در منطقه میناب در حال پرواز بودم که بنزین تمام کردم و در کشاورزی بادمجان فرود اضطراری داشتم یک مورد دیگر هم در حین پرواز به شب برخوردم که با روشن کردن چراغ باند نشستن را پیدا کردم.

,

برای نخستین بار که از زمین جدا شدید، ترس نداشتید؟

, برای نخستین بار که از زمین جدا شدید، ترس نداشتید؟, برای نخستین بار که از زمین جدا شدید، ترس نداشتید؟,

نه هیچ وقت برای پرواز ترسی نداشته ام و هر پرواز برای من تجربه ای بوده است.

,

بیشترین زمانی که در آسمان پرواز کرده‌اید، چقدر بوده است؟

, بیشترین زمانی که در آسمان پرواز کرده‌اید، چقدر بوده است؟, بیشترین زمانی که در آسمان پرواز کرده‌اید، چقدر بوده است؟,

با پاراموتور در منطقه میناب و حدود یک ساعت و نیم و در بندرلنگه در مراسم پیاده روی خانواده پرواز نمایشی داشتم.

,

, ,

زمانی که ارتفاع می‌گیرید و از آن بالا به زمین نگاه می‌کنید، چه چیزی برایتان جذابیت دارد و چه منظره‌ای را بیشتر دوست دارید؟

, زمانی که ارتفاع می‌گیرید و از آن بالا به زمین نگاه می‌کنید، چه چیزی برایتان جذابیت دارد و چه منظره‌ای را بیشتر دوست دارید؟, زمانی که ارتفاع می‌گیرید و از آن بالا به زمین نگاه می‌کنید، چه چیزی برایتان جذابیت دارد و چه منظره‌ای را بیشتر دوست دارید؟,

وقتی از زمین جدا می شوم تمرکز را روی پرواز می گذارم و زمانی که به ارتفاع مناسب رسیدم عظمت و بزرگی خدا را می بینم و لطف خدا که همچنین توانایی را در وجود ما نهادینه کرده است و احساس غرور می کنم.

,

در مسابقات قهرمانی پاراگلایدر ایران شرکت کردید؟

, در مسابقات قهرمانی پاراگلایدر ایران شرکت کردید؟, در مسابقات قهرمانی پاراگلایدر ایران شرکت کردید؟,

بله،بنده بیشتر در حوزه برنامه ریزی و مدیریتی این رشته کار کردم و مجری همایش های پروازی زیادی در استان بودم از این رو تجربه فراوانی دارم.

,

اگر حرف پایانی دارید بفرمایید؟

, اگر حرف پایانی دارید بفرمایید؟, اگر حرف پایانی دارید بفرمایید؟,

از تمامی دوستانی که در این رشته با بنده همکاری کردند تقدیر و تشکر می کنم به خصوص مدیرکل ورزش و جوانان استان، مجموعه استانداری هرمزگان،مدیرکل و معاون هوانوردی فرودگاه های استان، شهرداری بندرعباس و فرمانداری شهرستان سیریک که نهایت همکاری را با داشتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه