اخبار داغ

توصیه های پزشکی و تغذیه ای در ماه رمضان

توصیه های پزشکی و تغذیه ای در ماه رمضان
یک متخصص داخلی گفت: برای جبران از دست دادن مایعات و مواد قندی در طول روز، روزه داران وعده افطار خود را با مایعات ولرم و نیمه گرم شروع کنند و از مصرف مایعات سرد و نوشابه‌ها خودداری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، نوید کاشانی راد متخصص داخلی در رابطه با تغذیه در ماه مبارک رمضان در گفت وگوی تفصیلی با خبرنگار سرویس سلامت قدس خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی تا افطار وجود دارد توصیه می شود روزه داران در سحری مقدار بیشتری مایعات بنوشند تا غلظت خونشان بالا نرود و کمتر احساس تشنگی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر, قدس خبر,

در فصل تابستان تغذیه مناسب برای روزه داران چه نوع تغذیه ای است؟

, در فصل تابستان تغذیه مناسب برای روزه داران چه نوع تغذیه ای است؟,

در فصل تابستان مهم ترین تغذیه ای که به روزه داران توصیه میشود استفاده از مواد نشاسته ای، قندی، پروتئین، میوه ها و مایعات در حد متعارف است روزه داران توجه داشته باشند که در هیچ یک از وعده های غذایی در ماه مبارک رمضان افراط نکنند و از قند های ساده استفاده نکنند چرا که به طور ناگهانی آزاد خواهند شد و در طی روز با کمبود قند مواجه می شوند.

,

غذای سحر و افطار چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

, غذای سحر و افطار چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟,

مسلماً شرایط بدن عادت به خوردن یک غذای سنگین در صبح ندارد پس برای اولین قدم روزه داران از خوردن تغذیه سنگین برای سحر پرهیز کنند از غذای سبک، مقوی و کم روغن استفاده کنند که در طی روز به تدریج آزاد شود و اختلالی در بدن ایجاد نکند.

,

در فصل تابستان به دلیل اینکه وقت افطار دیرتر است افطار و شام با هم ادغام میشود پس بعد از ساعت ها که معده خالی بوده یک حجم خیلی زیاد از مواد مغذی مختلف امکان اختلال را ایجاد میکند پس قبل از صرف شام معده خود را با مواد مغذی مثل شیر گرم آماده نمایید.

,

آیا افراد دیابتی میتوانند در این ماه روزه بگیرند؟

, آیا افراد دیابتی میتوانند در این ماه روزه بگیرند؟,

در این ماه به افراد دیابتی توصیه نمی شود که روزه بگیرند به دلیل اینکه تقدم و تاخر میان دارو و تغذیه این افراد بسیار خاص است و اگر بخواهند روزه بگیرند نمیتوانند داروهای خود را درست مصرف کنند در این صورت به بدن خود آسیب می رسانند و همچنین کسانی که سنگ کلیه دارند نیز نمیتوانند روزه بگیرند زیرا آب نخوردن در طی روز کلیه این افراد را وادار به سنگ سازی و یا بزرگتر کردن سنگ کلیه میکنند.

,

چرا در حالت روزه داری احساس افزایش وزن میکنیم؟

, چرا در حالت روزه داری احساس افزایش وزن میکنیم؟,

بعضا افراد در ماه مبارک رمضان چاق هم می شوند به دلیل اینکه کالری های فشرده و سنگین مصرف می کنند و بخاطر روزه داری فعالیتشان کاهش پیدا می کند در این صورت کالری ها در بدن انباشته شده و شروع به افزایش وزن می کنند.

,

چگونه با روزه داری فعالیت روزمره هم انجام دهیم؟

, چگونه با روزه داری فعالیت روزمره هم انجام دهیم؟,

روزه داران باید زمان و منابع خود را مدیریت کنند تا شرایط روزه داری همراه با یک آرامش و آسایش برای بدن حفظ و سپری کنند نسبت به سیستم بدن فعالیت خود را در طی روز انجام دهند.

,

سطح کالری بدن انسان در حالت عادی چقدر است و در حالت روزه داری باید چقدر باشد؟

, سطح کالری بدن انسان در حالت عادی چقدر است و در حالت روزه داری باید چقدر باشد؟,

اصولاً ما به یک کالری متعارف بر مبنای سن، جنس و میزان فعالیت نیاز داریم در شرایط روزه داری هم بسته به این است که فعالیت روزمره ما چقدر است تا به همان اندازه کالری مصرف کنیم و به همان اندازه هم فعالیت کنیم که اگر میزان کالری مصرف شده نسبت به فعالیت ما کمتر باشد به بدن آسیب وارد میکند و اگر بیشتر باشد بدن شروع به انباشته کردن و چاق شدن میکند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه