اخبار داغ

گزارش؛

معلولان استان چشم انتظار امکانات و سالن مناسب

معلولان استان چشم انتظار امکانات و سالن مناسب
آذربایجان غربی با وجود ورزشکارانی همچون سیامند رحمان، حسن جانفشان، ناصر حسن پور، سینا صفرزاده، پری مردمیدان و ساسان اسدزاده یکی از استان های پرافتخار ورزش معلولان در عرصه های جهانی، آسیایی و بین المللی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، «معلولیت محدودیت نیست» این جمله را بارها در کنار اقدامات درخشان قهرمانان و ورزشکاران معلول شنیده ایم ولی در کنار این سخنان مسئولان باید امکانات و ابزارهایی که موردنیاز معلولین است برای این قشر فراهم کرده و از آنان حمایت‌های لازم انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

ورزشکاران جانباز و معلولان آذربایجان غربی گاه و بیگاه با کمبود سالن، امکانات و نبود اعتبار دست و پنجه نرم می کنند، اگرچه بر خلاف گذشته، هیئت ورزشی جانبازان و معلولان ارومیه سالن اختصاصی برای تمرین ندارد،  اما حمایت های مسئولان در توسعه رشته های ورزشی این قشر ورزشکار قابل چشم پوشی نیست.

,

همواره شاهد درخشش قهرمانان ورزش معلولان استان در رقابت های جهانی، آسیایی و ملی بوده ایم و به همین بهانه درباره ورزش معلولان و مشکلات این دسته از ورزشکاران گزارشی تهیه کرده ایم که در زیر می خوانید.

,

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به حمایت از ورزش معلولان استان، اظهار داشت: این اداره کل با تمام توان درصدد حمایت از هیئت های ورزشی تحت پوشش و از جمله هیات جانبازان و معلولان است.

,

ورزش معلولان نیازمند بودجه

, ورزش معلولان نیازمند بودجه,

«عبدالله چمن گلی» با قدردانی از تلاش های رئیس هیئت ورزش جانبازان و معلولان شهرستان ارومیه در تامین اعتبار و اعزام تیم ها به مسابقات مهم کشوری، افزود: در صورت واگذاری هر چه سریع تر مجموعه خانه جوان ارومیه به این اداره کل، یکی از سالن های این مجموعه به هیئت جانبازان و معلولان اختصاص می یابد.

,

وی با اشاره به ورزش به عنوان یکی از نیازهای اساسی معلولان ابراز کرد: لازم است تا موسسات خیریه و خیرین برای کمک رسانی به معلولان و جنبازان ورزشکار از هیچ تلاشی دریغ نکرده و از آنان حمایت کنند چرا که ورزش یکی از نیازهای اولیه معلولان بوده و دوست دارند در میادین ورزشی حضور داشته باشند.

,

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با بیان این که نیاز به ورزش و استمرار آن در معلولان بسیار بیشتر از سایر افراد عادی احساس می ‌شود، افزود: بی‌تردید ورزش عاملی است که معلولان توسط آن به جامعه آمده و توانمندی ها و مهارت های خود را اثبات می کنند.

,

چمن گلی با تاکید بر حمایت از خانواده های دارای معلول، بیان کرد: بعضی از معلولین هستند که امکان ورزش کردن را نداشته و در خانه‌ های خود مانده و نمی ‌توانند از این امکاناتی که برای آن‌ ها مهیا شده استفاده کنند که این گاه به دلیل بعد طولانی مسافت از هیئت‌ های معلولان است بنابراین مسئولین باید دست‌ به‌ دست هم داده و از این خانواده ‌ها حمایت کنند تا رنج کمتری را متحمل شوند.

,

وضعیت مطلوب ورزش معلولان نسبت به گذشته

, وضعیت مطلوب ورزش معلولان نسبت به گذشته,

وی تصریح کرد: نبود فضای مناسب ورزشکاران این هیئت را با محدودیت برای تمرین مواجه کرده است، راه حل پیشنهادی، ساخت سالن اختصاصی برای هیئت ورزش معلولان و جانبازان استان است که برای محقق شدن این امر نیازمند همکاری سازمان های بهزیستی و بنیاد شهید هستیم چرا که اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی توانایی حل این مشکل را ندارد.

,

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با تاکید بر این که در حال حاضر وضعیت ورزش معلولان استان نسبت به سال ‌های گذشته بهتر است، ابراز کرد: برای درخشش و موفقیت در عرصه های جهانی ورزش معلولان، نیاز به حمایت مسئولان و افزایش بودجه در این بخش وجود دارد، به دلیل اعتبارات بسیار محدود اداره کل ورزش و جوانان در استان ۷۰۰ هیئت وجود دارد اما بودجه این هیئت‌ ها در حد ۷۰۰ هیئت نیست.

,

چمن گلی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: اعتبار مربوط به هیئت ورزشی جانبازان و معلولان باید از طرف فدراسیون مربوط به این هیئت اختصاص یابد و اداره کل نمی تواند اعتبارهای هیئت ها را به تنهایی تامین کند.

,

چمن گلی تاکید کرد: ورزشکاران معلول و جانباز این استان بارها توانستند در عرصه های مختلف ورزشی افتخاراتی را برای استان و کشور کسب کنند و باید قدر زحمت ها و تلاش های این ورزشکاران را بدانیم.

,

نبود سالن دغدغه معلولان

, نبود سالن دغدغه معلولان,

رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولان ارومیه نیز در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به برخی از مشکلات ورزش معلولان استان گفت: نبود سالن و اعتبار لازم برای اعزام تیم ها از مهم ترین دغدغه های این هیات طی سه سال اخیر بوده به طوری که بسیاری از برنامه های هیئت را تحت تاثیر قرار داده است.

,

«یوسف رحیمی»، برگزاری بیشتر مسابقات کشوری در سه ماهه نخست سال را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرده و ابراز داشت: تامین اعتبار در ماه های نخست سال سخت است و فدراسیون باید برای برگزاری مسابقات کشوری در تمامی فصول سال برنامه ریزی کند.

,

وی اذعان کرد: هیئت ورزش های جانبازان و معلولان آذربایجان غربی هم اکنون ۱۵ رشته ورزشی را زیر پوشش خود دارد که از جمله آن ها می توان به رشته های «والیبال نشسته»، «بسکتبال با ویلچر»، «دو و میدانی»، «وزنه برداری»، «تنیس روی میز»، «تیراندازی»، «تیر و کمان» و «بوچیا» اشاره کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه