اخبار داغ

بهترین روابط عمومی های بوکان از دید یک رسانه

بهترین روابط عمومی های بوکان از دید یک رسانه
روابط عمومی یا همان public Relations به‌عنوان هنر هشتم و یکی از دست آورد های قرن بیستم به دلیل داشتن جایگاه راهبردی و استراتژیک به‌عنوان یک سیستم مهم و غیرقابل‌انکار در نظام‌های اجتماعی نخستین بار در اتحادیه راه‌آهن آمریکا به‌کاربرده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، روابط عمومی یا همان public Relations به‌عنوان هنر هشتم و یکی از دست آورد های قرن بیستم به دلیل داشتن جایگاه راهبردی و استراتژیک به‌عنوان یک سیستم مهم و غیرقابل‌انکار در نظام‌های اجتماعی نخستین بار در اتحادیه راه‌آهن آمریکا به‌کاربرده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

«هسته اصلی تشکیل روابط عمومی به مفهوم امروزی آن در سال ۱۹۰۶ میلادی توسط «ایوی ‌لی» خبرنگار اقتصادی در نشریات نیویورک پایه‌گذاری شده و این امر نشانگر محوری بودن فعالیت‌های رسانه‌ای در روابط عمومی است.»
در تعریف روابط عمومی اصطلاحات زیادی چون روابط عمومی یک حرفه و شغلی است که تعدادی از علوم را به کمک می‌گیرد تا ارتباطی دوسویه رابین سازمان و مخاطب برقرار نماید، روابط عمومی به‌عنوان قلب تپنده سازمان‌ها و نهادهاست و یا به‌عنوان پل ارتباطی و ایفاکننده نقش مهم در تعامل، تفاهم و مشارکت سازمان با مخاطبان هست و…. به‌کاررفته است.
روابط عمومی‌های ادارات و ارگان‌های دولتی به‌عنوان چشم بینای سازمان‌های مطبوع خود بوده و واضح است پویایی و نشاط آن‌ها موجب رشد مجموعه خواهد شد. «یکی از وظایف روابط عمومی‌ها ترغیب، تشویق و نفوذ در افکار عمومی هست که بایستی با افزایش آگاهی‌های عمومی جامعه و فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی اطلاعات و مطالب صحیح درباره اداره و نهاد خود، که دارای ارزش برای مردم ‌باشد را در اختیار مردم و مطبوعات گذاشته و متعاقب آن عقاید، نظرات و طرز تفکر مردم را برای سازمان خود روشن سازد و این خود به‌نوعی مدعی منافع مردم در سازمان و مدافع منافع سازمان در میان مردم است»((یافته)
با نگاهی کلی به وضعیت فعلی ادارات سطح شهر بوکان می توان تاثیر گذاری روابط عمومی ها را در پویایی و ارتباط دو سویه ارگانهای مربوطه و رسانه ها و همچنین مردم در این شهرستان به خوبی دید که در این جستار سعی شده است به معرفی بهترین انها بپردازیم.
بی گمان روابط عمومی ها می بایست به صورت حرفه ای بیانگر عملکرد و رویدادهای اداره مطبوع خود باشد تا از طریق انان رسانه ها نیز بتوانند به بازتاب عملکرد ادارات و ارگانهای سطح شهر بپردازند.
خوشبختانه چندین سال است که بعضی از ادارات مختلف سطح شهر بوکان با بها دادن به روابط عمومی ها توانسته اند در میان رسانه ها و مردم جایگاه ویژه ای برای خود باز کنند که این مهم در نهایت سبب ارتقاء کیفیت خدمات رسانی در سطح شهر می شد.
با نگاهی به وضعیت اطلاع رسانی ادارات و بازتاب ان در سطح جامعه و رسانه های بوکان می توان فعال ترین روابط عمومی را طی چند سال گذشته روابط عمومی های اموزش و پرورش، فرمانداری، نیروی انتظامی، اتش نشانی، دانشگاه ازاد اسلامی و شبکه بهداشت و درمان دانست که توانسته اند با همکاری دو سویه میان خود و رسانه ها عملکرد اداره مطبوع شان را در میان جامعه و شهروندان بازتاب دهند.
هر چند حرفه ای بودن در امر رسانه و همچنین چند فاکتور مهم دیگر از ویژگی های مهم مسئولان روابط عمومی ادارات باید باشد اما خوشبختانه تا کنون روابط عمومی های بالا توانسته اند رسانه ها را در دادن اطلاعات و امار اقناع کنند.
شاید بدون هیچگونه اخراقی صدر نشین این جدول را روابط عمومی اتش نشانی بوکان دانست که طی دو سال گذشته توانست با تعامل ویژه با رسانه ها بیشترین خبر را در میان ارگانهای مختلف خدمات رسان به خود اختصاص دهد.
بیگمان تا دو سال پیش کمتر کسی از شهروندان بوکانی حتی رسانه ها با عملیات ها و روداد های تحت پوشش اتش نشانی اطلاع داشتند اما یک روابط عمومی فعال و پویا توانست با تعامل دو سویه خود با رسانه ها این ضعف سال های گذشته را بر طرف کند.
دومین روابط عمومی فعال بوکان طی دو سال گذشته را می توان روابط عمومی نیروی انتظامی شهرستان دانست که با اطلاعات و اخبار به روز جامعه را از شرح وظایف پلیس و همچنین اقدامات ان برای ارتقاء امنیت اگاه کند.
سومین روابط عمومی برتر بوکان نیز می تواند مشترکا به اموزش و پرورش و فرمانداری برسد که طی دو سال گذشته با اخبار بروز خود رسانه ها و مردم را از رویداد های درون سازمانی خود اگاه کردند.
دانشگاه ازاد و شبکه بهداشت نیز در این میان جز موفق ترین ها بودند که البته شبکه بهداشت و درمان را به خاطر به روز نگه داشتن سایت خبری به همراه اموزش و پرورش باید جز روابط عمومی های حرفه ای قلم داد کرد.
روابط عمومی های ذکر شده در بالا را می توان فعال ترین روابط عمومی ها در سطح ادارات بوکان دانست هر چند نباید از روبط عمومی شهرداری نیز گذشت که طی یک سال گذشته به وظیفه خود به خوبی عمل کرده است.
جدای از این ادارات متاسفانه هستند اداراتی که از نظر کاری بسیار پرخبر هستند ولی به علت نداشتن یک روبط عمومی پویا و فعال نتواسته اند میان خود و رسانه ها هیچ گونه تعاملی ایجاد کنند.
در نهایت باید گفت، برخی ادارات سطح شهر که دست بر قضا از ادارات مهم نیز هستند هیچ گونه توجهی به اهمیت و جایگاه خطیر و حساس روابط عمومی‌ها در سازمان خود نداشته اند و ندارد که می توانند با بهره گیری از یک فرد آشنا به رسانه این ضعف چند ساله خود را جبران و جایگاه خود را در میان افکار عمومی بهبود ببخشند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه