اخبار داغ

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان گلستان:

تدابیر حمل و نقل جاده ای گلستان برای جابجایی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی

تدابیر حمل و نقل جاده ای گلستان برای جابجایی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت محصولات کشاورزی عمده استان من جمله سیب زمینی، کلزا، جو و گندم و با توجه به افزایش حجم تولیدات سال جاری، نیازمند برنامه ریزی و هم افزایی هر چه بیشتر فیمابین دستگاههای متولی می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای در باره نقش دستگاههای متولی در این امر گفت: دستگاههای دیگر علاوه بر تامین نیروی انسانی و تجهیزات کافی در مراکز تخلیه (باسکول – لودر - و... ) و اعلام زمان آغاز و بازه برداشت محصولات کشاورزی در استان، پیش بینی ظرفیت کافی انبار برای تمامی محصولات را داشته و برای جلوگیری از ایجاد صفهای نامتعارف و توقف کامیونها در صف و در نتیجه افزایش کرایه حمل تدابیر لازم جهت تسریع در امر تخلیه اتخاذ نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما؛ ,
وی با عنایت به پیش بینی تولید سیب زمینی حدود 180هزار تن و تداخل برداشت با محصول استراتژیک کلزا بیان داشت: نیاز به حمل سیب زمینی به مقاصد خارج استان و در نتیجه خروج کامیون از استان، جهت حفظ قیمت منطقی این محصول لزوم اتخاذ تدابیر خاص جهت کارگشایی صادرات احساس میشود تا از کاهش نرخ سیب زمینی در بازار و برخی تبعات بعدی جلوگیری گردد.
,
 
,
مهدی میقانی در ادامه با توجه به پیش بینی تولید کلزا حدود 120-150هزار تن تصریح نمود: با در نظر گرفتن دوره برداشت حداکثر 15 روزه برای این محصول و تداخل برداشت با محصول سیب زمینی و احتمالا برداشت جو و مد نظر داشتن اوج  برداشت، لازم است مراکز تخلیه توان تخلیه روزانه 15 - 20 هزار تن کلزا را داشته باشند.
,
 
,
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان با توجه به پیش بینی تولید جو حدود 170 هزار تن  افزود:  با در نظر گرفتن دوره برداشت حدودا 20 روزه برای این محصول و تداخل برداشت با محصول استراتژیک گندم و مد نظر داشتن اوج برداشت، لازم است علاوه بر پیش بینی فضای انبار کافی، مراکز تخلیه حداقل توان تخلیه روزانه25- 30 هزار تن جو را داشته باشند.
,
 
,
وی در زمینه پیش بینی تولید گندم 3/1 میلیون تن و با در نظر گرفتن دوره برداشت 30 روزه در سطح استان تشریح نمود: تداخل برداشت با محصول جو و مد نظر داشتن پیک برداشت بخصوص در نواحی شرقی استان، لازم است مراکز تخلیه علاوه بر پیش بینی فضای کافی حداقل توان تخلیه روزانه 100هزار تن گندم را داشته باشند.
,
 
,
میقانی با توجه به آسیب شناسی صورت گرفته در زمینه اتخاذ تدابیر لازم گفت: شایسته است مراکز تحویل محصولات کشاورزی از ابتدای آغاز برداشت به تعداد کافی بازگشایی شود بطوریکه از ایجاد صف و احتمال افزایش کرایه جلوگیری گردد و در بخش حمل و نقل جاده ای نیز تاکنون ما اطلاع رسانی و جلسات مستمر داشته ایم که در این بخش تمام سعی بر این است که با مشکل خاصی مواجه نگردیم.​
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه