اخبار داغ

در سایه کمبود نظارت ها؛

طعم گرانی در بازار نوبرانه های بهاری سیستان وبلوچستان!/ قیمت انبه، زردآلو و انگور به مرز 20 هزار تومان رسید

طعم گرانی در بازار نوبرانه های بهاری سیستان وبلوچستان!/ قیمت انبه، زردآلو و انگور به مرز 20 هزار تومان رسید
این روزها شاهد حضور میوه های نوبرانه بهاری در سطح شهر به ویژه بر روی چرخ دستی های دوره گرد حامل انبه، زردآلو، انگور و غیره هستیم که نرخ شان گران و تجربه لذت خوردن آنها کم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، میوه های خوشمزه بهاری زود می آیند و خیلی زود هم می روند و تنها لذت خوردن و شاید داغ نخوردن را در  دل طرفدارانشان برجای می گذراند.
این نوبرانه های گران، چشم هر رهگذری را نوازش می دهند و وسوسه ای غیرقابل کنترل بر جان می اندازند و مشتریان زیادی را از کوچک و بزرگ به خود جذب می کنند. مشتریانی پر و پا قرص که تحت هر شرایطی و با هر نرخی؛ از خریداری این میوه های نوبرانه دست برنمی دارند و آنها را رها نمی کنند.
در همین راستا برخی از شهروندان چابهاری، سراوانی، دلگانی، زاهدانی و زابلی در تماس با این پایگاه خبری از قیمت بالای میوه های نوبرانه بهاری در بازار گلایه کرده و خواستار نظارت بیشتر در این حوزه شدند.
گفته می شود از ابتدای فصل برداشت انبه از اواخر فروردین تا اردیبهشت ماه سالجاری 12هزار تن انبه سبز از باغ‌های استان پهناور سیستان وبلوچستان برداشت شده است. در همین راستا بررسی ها نشان می دهد که این روزها هر کیلو انبه در نقاط مختلف استان از 12 تا 17 هزار تومان به فروش می رسد که البته این نرخ در بین فروشندگان یکسان نیست و متغیر است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
, ,

زردآلو هم نوبرانه بهاری دیگری است که دارای نرخ گرانتر از انبه است؛ اما خوب، آن هم مشتریان خاص خود را در این فصل دارد به گونه ای که هر کیلو زردآلو در نقاط مختلف بین 12هزار و 500 تا 17 هزار تومان عرضه می شود که البته خرید این گونه میوه ها از عهده تمام خانوارها بر نیامده و برخی در حسرت طعم گران این نوبرانه های بهاری مانده اند و از مسئولان تقاضای رسیدگی و نظارت بر کالاهای عرضه شده را دارند.
 
,
,
,
, ,

از آنجایی که کشورمان جزء تولیدکنندگان انبوه میوه در دنیا به شمار می رود، شهروندان انتظار ندارند میوه ها حتی نوبرانه ها با قیمت های بالا وگران نرخ گزاری شوند. بر همین اساس به عقیده برخی از شهروندان این قیمت های نجومی نشان از عدم مدیریت صحیح و ضعف در نظارت ها از سوی سازمان های متولی برای نرخ گذاری دارد.
انگور؛ نوبرانه بهاری دیگری است که اگر چه زودرس ترین نوع آن در کشور در سیستان وبلوچستان برداشت می شود اما قیمت بالای آن کام خریداران را تلخ کرده چرا که هر کیلو انگور در این استان به قیمت 20 هزار تومان به فروش می رسد.
 
,
,
,
,
, ,

کیوی هم اگر چه میوه نوبرانه به شمار نمی رود اما قیمت بالای آن به ازاری هرکیلو 17 هزار تومان این روزها صدای اعتراض شهروندان سراوانی را درآورده است.
با این تفاسیر می طلبد مسئولان نظارت بیشتری بر نرخ گذاری اختیاری فروشندگان در سطح استان داشته باشند تا کام مردم با افزایش قیمت ها تلخ نشود.
 
انتهای پیام/
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه