اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

کاهش 18 درصدی ذخیره آب سد تهم زنجان/ بارندگی در استان زنجان نسبت به بلندمدت کاهش یافته است

کاهش 18 درصدی ذخیره آب سد تهم زنجان/ بارندگی در استان زنجان نسبت به بلندمدت کاهش یافته است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به وضعیت بارندگی در استان زنجان گفت: بارندگی در استان زنجان نسبت به بلند مدت 6 درصد کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مجموع بارندگی های استان زنجان از ابتدای سال آبی 97-96 تا 23 اردیبهشت سالجاری اظهار کرد: امسال میزان بارش‌ها در این مدت 269 میلی متر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی به میزان بارندگی در مدت مشابه سال در سطح استان تصریح کرد: این میزان بارش ها در مدت مشابه سال گذشته 260 میلی متر بوده است.

,

رضاپور با اشاره به افزایش بارندگی‌ها در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ابراز کرد: از ابتدای سال آبی 97- 96 تاکنون بارندگی‌های این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 3 درصدی برخوردار است ولی نسبت به بلند مدت 6 درصد کاهش دارد.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان، به تغییرات حجم آب موجود در سدهای این استان نسبت به مدت مشابه آن اشاره کرد و گفت: حجم آب سد تالوار 6 درصد افزایش و حجم سدگلابر 5 درصد کاهش را نشان می دهد.

,

وی با بیان اینکه ذخایر آب در برخی از سد‌ها تغییر نامحسوسی دارد افزود: حجم سد کینه ورس نسبت به مدت مشابه تغییر محسوسی نداشته است.

,

رضاپور در ادامه با اشاره به وضعیت آب سد تهم که تامین کننده آب شرب بخشی از شهر زنجان است خاطرنشان کرد: حجم سد تهم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش داشته است.

,

وی بر ضرورت مدیریت مصرف آب سد تهم تاکید کرد و گفت: منابع آب این سد برای سه بخش آب شرب شهری زنجان، محیط زیست و حق آبه بخش کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار می گیرد که باید نسبت به ورودی و خروجی این سد توجه جدی صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه