اخبار داغ

طرح هر مدرسه یک نهالستان چهارمحال و بختیاری، از مدرسه به طبیعت قدم گذاشت

طرح هر مدرسه یک نهالستان چهارمحال و بختیاری، از مدرسه به طبیعت قدم گذاشت
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت : برای حمایت از گونه گیاهی بلوط غرب، تداوم این طرح افزایش فرهنگ زیست محیطی و احیای جنگل ها را درپی خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار   بام ایران خبر ؛ اظهار کرد:  طرح هر مدرسه یک نهالستان  با هدف استفاده از پتانسیل موجود در مدارس برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی اجرا می‌شود.

وی گفت: جهت تداوم این طرح که برای حفاظت از گونه های جنگلی بلوط زاگرس است، نشستی با حضور نمایندگان حفاظت محیط زیست، آموزش و پرورش، منابع طبیعی، شهرداری و شبکه سمن های زیست محیطی در آموزش و پرورش استان برگزار شد.

احمدی در ادامه افزود : در این نشست روند ادامه اجرای طرح و سازوکار انتقال نهال های تولید شده توسط دانش آموزان به محیط های جنگلی اندیشیده شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، نهال ها ی دانش آموزان توسط منابع طبیعی جمع آوری و پس از جانمایی عرصه کاشت، به محل های مورد نظر منتقل و با همکاری شهرداری ها کاشت و نگهداری خواهند شد.

جنگلهای استان چهارمحال و بختیاری با وسعتی معادل ۳۰۷ هزار هکتار ۱۸٫۵ درصد مساحت این استان و۲٫۵ درصد مساحت جنگل های کشور را به خود اختصاص داده است. ۶۳ گونه درخت و درختچه در این جنگل ها شناسایی شده است که پوشش عمده جنگلی این مناطق بلوط غرب است.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه