اخبار داغ

حجت الاسلام سید رضا اکرمی درگفتگو با دانا:

رمضان؛ فرصتی برای حضور بیشتر مسئولان در جمع مردم/ صدا و سیما مردم را در ماه رمضان به حضور در محافل قرآنی، صله رحم و توجه به محرومان سوق دهد

رمضان؛ فرصتی برای حضور بیشتر مسئولان در جمع مردم/ صدا و سیما مردم را در ماه رمضان به حضور در محافل قرآنی، صله رحم و توجه به محرومان سوق دهد
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه ماه مبارک رمضان آیین نامه اعتقاد، اخلاق، احکام و مسائل عاطفی و اجتماعی است، گفت: رمضان؛ فرصتی برای حضور بیشتر مسئولان در جمع مردم است و صدا و سیما مردم را در این ماه به حضور در محافل قرآنی، صله رحم و توجه به محرومان سوق دهد.
[

«حجت الاسلام سید رضا اکرمی» در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به نخستین روزهای ماه مبارک رمضان، گفت: رسول مکرم اسلام(ص) درباره ماه مبارک رمضان خطبه ای یاد و آیین نامه این ماه عزیز را بیان کردند که در این آیین نامه هم اعتقاد و اخلاق است و هم احکام و مسائل عاطفی و اجتماعی در آن وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,
وی اظهار کرد: در ماه رمضان که در آن قرآن مجید نازل شده، برکت، رحمت و مغفرت است و باید کوشش کنیم از امتیازات و برکات این ماه که با قرآن و روزه آغاز می شود و با دعا و مناجات و نوافل و صله رحم همراه است، استفاده کنیم.
,
 
,
 
,
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: در کلام نبی مکرم اسلام درباره ماه مبارک رمضان آمده است که خواب در آن عبادت است و نفس کشیدن در آن تسبیح و چه بسیار اعمال روز و شبش با اعمال و رفتار روز و شب غیر این ماه تفاوت دارد، همان طوری که گناه، عقاب و عذاب آن هم با ماه های دیگر تفاوت دارد.
,
 
,
 
,
*رمضان؛ ماه خودسازی
, *رمضان؛ ماه خودسازی,
 
,
حجت الاسلام اکرمی تصریح کرد: این ماه پربرکت، ماه خود سازی است، از طریق گرسنگی کشیدن، روزه گرفتن و عبادت کردن و دعا و نیایش؛ انسان باید خودش را تربیت و تزکیه کند و با دعا و نیایش به هر چه بایسته، شایسته و آراسته شود تا در نهایت، شب عید فطر این عبادت را جشن بگیرد و روز عید نماز بخواند و زکات فطره دهد و جایزه الهی دریافت کند.
,
 
,
 
,
*وقایع و تاریخ موجود در ماه مبارک رمضان یک راهنمای ارزشمند و قابل توجه
, *وقایع و تاریخ موجود در ماه مبارک رمضان یک راهنمای ارزشمند و قابل توجه,
 
,
وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان بزرگترین گناه، محرمات و با ارزش ترین اعمال پرهیز از گناهان و معاصی است، عنوان کرد: در این ماه روزه گرفتن بر مؤمنان و مسلمانان واجب شد و در آن ولادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام علی(ع)، سالروز معراج و جنگ بدر وجود دارد، این ها تاریخ است و خود تاریخ خودش یک راه و راهنمای ارزشمند و قابل توجه است.
,
 
,
 
,
*آثار و برکات عبادت در ماه رمضان در کاهش جرائم مختلف مشخص است
, *آثار و برکات عبادت در ماه رمضان در کاهش جرائم مختلف مشخص است,
 
,
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه به آثار و برکات اجتماعی روزه گرفتن بر کاهش جرائم در این ماه اشاره کرد و گفت: کاهش جرم، دعوا و کاهش رجوع به کلانتری ها و دادگستری ها در ماه مبارک رمضان نشان می دهد که این ماه بهترین زمان برای عبادت، نماز جماعت، دعا و نیاش است و زمانی که بشر به مسائل اعتقادی قلبی روی می آورد، خود به خود ارتباطش نسبت به دیگران لطیف، ظریف و زیبا می شود و زمینه ساز اعتماد افراد به یکدیگر می شود.
,
 
,
 
,
حجت الاسلام اکرمی همچنین با تأکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان به صله رحم و افطاری دادن بسیار بها داده شده است، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند شما دهان دیگران را شیرین کنید ولو به نصف خرما.
,
 
,
 
,
وی تصریح کرد: روزه سبب می شود که افراد نسبت به همدیگر محبت و احترام داشته باشند که این به طور قطع در ویژگی فردی و اجتماعی اثرگذار است.
,
 
,
 
,
*رمضان؛ فرصتی برای حضور بیشتر مسئولان در جمع مردم
, *رمضان؛ فرصتی برای حضور بیشتر مسئولان در جمع مردم,
 
,
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: ماه مبارک رمان فرصت بسیار خوبی است که مسئولان در جمع مردم، در نماز جماعت، احیا، دعا و نماز حمعه شرکت کنند، به آنان بیشتر نزدیک شوند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و مسئولان خود را خادم مردم بدانند و هرآنچه بتوانند در خدمت به مردم کوشا باشند ثواب بیشتری هم می برند.
,
 
,
 
,
*صدا و سیما مردم را در ماه رمضان به حضور در محافل قرآنی، صله رحم و توجه به محرومان سوق دهد
, *صدا و سیما مردم را در ماه رمضان به حضور در محافل قرآنی، صله رحم و توجه به محرومان سوق دهد,
 
,
حجت الاسلام اکرمی همچنین در گذری درباره برنامه های صدا و سیمای در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: صدا و سیما می تواند مردم را به حضور در مساجد، نماز جماعت، نماز جمعه، مجالس قرآن و تلاوت آیات کلام الله مجید و همچنین حضور در حرم امام رضا(ع) و امامزادگان تشویق و ترغیب کند، چرا که این نشست های دسته جمعی برای عبادت خودش یک دستاورد مهمی است و برکات بسیار دارد.
,
 
,
 
,
وی افزود: برنامه های صدا و سیما می تواند به گونه باشد تا خانواده ها نسبت به همدیگرنزدیک شوند و لااقل پدر خانواده هایی که به دلیل مشغله کاری کمتر در بین خانواده هستند بر سر سفره افطار همدیگر را ببینند.
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه دین، دیانت و اخلاق برای این است که ما هم در دنیا به سعادت برسیم و هم در آخرت به رحمت الهی، تصریح کرد: دین را یک تکلیف قشری و فردی نباید بدانیم و بگوییم که به صورت کلیشه ای از
,
اذان صبح تا اذان مغرب چیزی نخوریم، پس اخلاق و اعتقادات ما چه می شود؟
,
 
,
 
,
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: صدا و سیما می تواند با برنامه های خود،  توجه مردم به اخلاق، اعتقاد، ارتباط، اعمال و رفتار و نیز توجه به محرومان را در این ماه بیشتر سوق دهد چرا که با رفتن به سمت ارزش های معنوی و روحانی به طور قطع در کاهش جرم تأثیر دارد ودر تعالی و رشد انسان ها مفید است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه